Skip to main content
Beantwoord

Hoe update KPN Box 12b naar de nieuwste software?

• May 14, 2026
  • 15 reacties
  • 195 keer bekeken

De software is nog steeds niet bijgewerkt, zelfs niet na een harde rest.
Wanneer krijg ik eindelijke de laatste software tot op mijn Router?

Beste antwoord door RBxx

Aha, dan is jouw Box V12b nog helemaal niet gemigreerd naar de nieuwe KPN Software, ​@CMGJS . En dat is ook niet meer mogelijk vanaf 1 april j.l. Toen is het migratieproces gestopt. Dus resetten gaat ook niets doen. Als hij al wel over was naar KPN Software, dan zou hij in principe gewoon mee moeten gaan in updates als je hem aansluit.

Voor nu, neem even contact met KPN op (plan een belafspraak) om deze V12b omgewisseld te krijgen voor een exemplaar dat al wel KPN Software heeft. 

15 reacties

JanD
Superuser
  • May 14, 2026

Beste ​@CMGJS dat gaat automatisch, houd daartoe de rubriek product updates in de gaten d.m.v. een gratis abonnement, als er dan updates zijn voor een KPN-product krijg je daar een melding van.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 14, 2026

Welke versie van de modemsoftware staat bij jou nog op de Box 12b  ​@CMGJS ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2026

Ik heb deze versie er nog steeds op staan: SGEJ1000060E. Nu problemen met Mijn KPN app dat hij het modem niet ziet en de WiFi Experia versterkers werken niet goed en kann daar niet meer op inloggen omdat de KPN Thuis app niet meer werkt.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 14, 2026

Aha, dan is jouw Box V12b nog helemaal niet gemigreerd naar de nieuwe KPN Software, ​@CMGJS . En dat is ook niet meer mogelijk vanaf 1 april j.l. Toen is het migratieproces gestopt. Dus resetten gaat ook niets doen. Als hij al wel over was naar KPN Software, dan zou hij in principe gewoon mee moeten gaan in updates als je hem aansluit.

Voor nu, neem even contact met KPN op (plan een belafspraak) om deze V12b omgewisseld te krijgen voor een exemplaar dat al wel KPN Software heeft. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2026

Dank je wel voor snelle reactie. Ik heb hem al 3 jaar en niet geüpdate dus. Maandag en dinsdag nog contact gehad met de helpdesk KPN, maar daar hebben ze er niets over gezegd. Ik ga ze morgen weer bellen. Dan gaat het nu wel waarschijnlijk wel lukken hoop ik.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 14, 2026

In principe zouden alle modems gemigreerd moeten zijn, maar er blijken af en toe toch nog exemplaren te zijn die de migratie gemist hebben. Dan helpt nu alleen nog een omruil.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2026

Ben wel blij dat ik nu weet waarom niets werkt. Morgen een andere laten komen dan maar.

Dank je.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 15, 2026

Hallo ​@CMGJS   Ben je vandaag verder gekomen?

Klantenservice medewerkers zouden hier meer over moeten weten en dus een omruil in gang gaan zetten via een PostNL punt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

De nieuwe modem is onderweg. Was ook niet uitleesbaar voor ze. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

Morgen de nieuwe installeren en kijken of alles weer normaal gaat functioneren. 

Nogmaals bedankt voor de hulp.

Gr CMGJS

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@CMGJS, ik zie dat ​@RBxx jou al helemaal in de goede richting heeft geleid voor de oplossing voor jouw KPN Box 12. Er is inderdaad besloten om Box 12 modems die niet wilden updaten te vervangen, zodat de nieuwe KPN software actief zal zijn op het nieuwe apparaat. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 17, 2026

Vraag bij de buurmannen of iemand met een KPN modem en KPN firmware heeft. Jouw modem daar laten aansluiten en hard resetten (via knop op de achterkant). Jouw modem daar laten staan, na bepaalde tijd (paar uren of dagen) krijgt je modem ook nieuwe KPN firmware.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 17, 2026

Nee ​@TDN , dat werkt niet zoals ​@CMGJS al heeft vastgesteld. Je kan resetten wat je wil. Sinds begin april is bij KPN het migratieproces gestopt. KPN modems, die de migratie naar de nieuwe KPN software gemist hebben, worden nu omgeruild.

Als het goed is heeft ​@CMGJS ook al een vervanger ontvangen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 17, 2026

Nee ​@TDN , dat werkt niet zoals ​@CMGJS al heeft vastgesteld. Je kan resetten wat je wil.

Nee, CMGJS heeft nog geen KPN firmware en dus ook nooit meer zal krijgen, maar iemand de al een KPN firmware heeft, zijn modem log in op KPN backend en wordt vastgesteld dat deze nog oude firmware heeft en de nieuw firmware naar zijn modem gepusht. Ik heb zelfs voor mijn buurman gedaan, dus ik weet hoe het werkt. Bij zijn adres heeft geen zin, maar bij iemand anders wel, tenzij KPN de onderhoud server helemaal uit de lucht haalt.

Zie hier mijn post

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 17, 2026

Ja de vervanging ontvangen. Nu wel de nieuwe software. Alleen de Mijn KPN app ziet mijn modem nog steeds niet. Dat is wel raar en vervelend. App al en cache verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar tot nu toe geen succes.

Gelukkig kan ik wel inloggen op de modem zelf.