Skip to main content
Antwoord

Hoe UPnP aanzetten en Port Forward instellen?

• September 4, 2025
  • 2 reacties
  • 26 keer bekeken

bij het instellen Port forwarding stuit ik op een paar problemen: Wat invullen bij

a. service?

b. Internet poort nummer (van welk apparaat en waar vind ik die info?)

c. Doel IP-adres (onbekend en hoe eventueel toewijzen?)

dit i.v.m. contact zonnepaneel router - die hebben poort 80, 2222, 2221 en 443 nodig

bij ipv6 hebt ik hetzelfde probleem 

Beste antwoord door HeidiV

Hi ​@Mari V 

Voor zonnepanelen hoef je geen poort forwardings in te stellen, daar gaat het om de verbinding van binnen naar buiten.
Hoogstens kan het door de firewall in de nieuwe KPN firmware geblokkeerd worden, dan zou je die op standaard moeten zetten om te testen of het daar aan ligt.

Je kan hier vinden hoe je die op standaard zet, als je die instelling niet hebt dan heeft jouw modem nog geen nieuwe firmware en wordt er niets geblokkeerd: 

2 reacties

HeidiV
Topper
  • Antwoord
  • September 4, 2025

Hi ​@Mari V 

Voor zonnepanelen hoef je geen poort forwardings in te stellen, daar gaat het om de verbinding van binnen naar buiten.
Hoogstens kan het door de firewall in de nieuwe KPN firmware geblokkeerd worden, dan zou je die op standaard moeten zetten om te testen of het daar aan ligt.

Je kan hier vinden hoe je die op standaard zet, als je die instelling niet hebt dan heeft jouw modem nog geen nieuwe firmware en wordt er niets geblokkeerd: 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 9, 2025

Goedemorgen ​@Mari V , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Hi ​@Mari V 

Ben je er met behulp van deze informatie en de informatie uit het artikel op onze Kennisbank hier nog uitgekomen? Ben benieuwd naar de stand van zaken en of we nog ergens met je mee kunnen denken, hoor het graag!