Skip to main content

De Fritz box 7360 is operationeel en bedient twee computers, een TV, een WIFI versterker en een telefoon set. De omgeruilde 7590 moet die taken overnemen.

Indien ik die nieuwe 7590 van af de basis moet gaan installeren, dan moet ik de 7360 los maken en dan heb ik geen werkende internet verbinding en geen telefoon en moet alles foutloos gaan.

Waar vind ik een duidelijk script of iets dergelijks ?

Voor zover ik weet kan je een backup maken, en die weer importeren op je nieuwe Fritzbox.


De Fritz box 7360 is operationeel en bedient twee computers, een TV, een WIFI versterker en een telefoon set. De omgeruilde 7590 moet die taken overnemen.

Indien ik die nieuwe 7590 van af de basis moet gaan installeren, dan moet ik de 7360 los maken en dan heb ik geen werkende internet verbinding en geen telefoon en moet alles foutloos gaan.

Waar vind ik een duidelijk script of iets dergelijks ?

Zorg ervoor dat de 7360 up to date is qua firmware. Welke firmware versie heb je dan? Om de back-up van de 7360 in te kunnen laden op de 7590 zal de firmware hetzelfde moeten zijn. De 7360 is een oud beestje en ik vraag me af of die wel 7.57 zal krijgen. Zo niet, dan wordt het toch handmatig aanpassen.


Bedankt voor snelle reactie. De versie van mijn 7360 is 06.34 en er is geen nieuwere. 

Jullie conclusie is dus juist, maar back up maken heeft geen zin door mijn te oude versie op de 7360..

Samen met mijn schoonzoon heb ik vanmiddag de 7590 geïnstalleerd. Dat was binnen een half uurtje gepiept en viel ons reuze mee.

Alles werkt weer zoals voorheen.Â