Skip to main content

Ik heb de allernieuwste Experia box gekregen en ik heb een nieuw netwerk gemaakt.  (SSID)Alleen hoe kom ik van mijn oude netwerk af? Het is er nog steeds maar ik kan het netwerk in het modem niet vinden.

Misschien helpt dit je https://www.kpn.com/zakelijk/service/internet/netwerknaam-en-beveiligingssleutel.htm#/zm-ser-router/zm-ser-router-v12


Heeft u versterkers?

U heeft een nieuw netwerk gemaakt? Waarop? Op welk apparaat? 


Ingelogd op het modem via mijn computer en daar een nieuw netwerk aangemaakt. De V12 Experia box. Ik heb inderdaad twee super wifi versterkers en die ben ik nu aan verbinden met het nieuwe netwerk. Ik hoop dat het oude netwerk dan verdwijnt


Ingelogd op het modem via mijn computer en daar een nieuw netwerk aangemaakt. De V12 Experia box. Ik heb inderdaad twee super wifi versterkers en die ben ik nu aan verbinden met het nieuwe netwerk. Ik hoop dat het oude netwerk dan verdwijnt

Dat zal waarschijnlijk niet. Je moet op de SuperWiFi's zelf inloggen. Probeer http://192.168.2.151.


Als ik de SSID verander van naam maak ik steeds weer een nieuw netwerk aan dat ik online kan zien. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

 


Welkom op het forum davidSSS! Kan het zijn dat de naam van het oude netwerk nog staat opgeslagen in het apparaat? En is het in alle apparaten nog te zien? Vaak onthouden apparaten een netwerk om later automatisch verbinding te kunnen maken. Deze moet dan handmatig verwijderd worden om niet meer in de lijst met netwerknamen te staan. Kun je anders even je gegevens invullen in je profiel en hier laten weten als dat is gebeurd? Dan kan ik verder met je meekijken.


Ik wil ook graag een oud netwerk verwijderen, maar zelf lukt dat helaas niet. Ik dacht even online inloggen maar helaas…. Kan iemand mij misschien helpen?


Ik wil ook graag een oud netwerk verwijderen, maar zelf lukt dat helaas niet. Ik dacht even online inloggen maar helaas…. Kan iemand mij misschien helpen?

Hallo @Jens Bouma het werkt vaak door de modem een fabrieks-reset te geven.


Ik wil ook graag een oud netwerk verwijderen, maar zelf lukt dat helaas niet. Ik dacht even online inloggen maar helaas…. Kan iemand mij misschien helpen?

Hallo @Jens Bouma het werkt vaak door de modem een fabrieks-reset te geven.

Helaas. Is door iemand van KPN ook al geprobeerd….


@Jens Bouma 

Zover ik begrijp worden de WiFi gegevens opgeslagen in het KPN beheersysteem. 

Bij een “reset” van het modem worden die opgeslagen wifi gegevens automatisch weer terug gezet vanuit het beheersysteem van KPN.

Om nu de wifi gegevens terug naar fabrieksinstellingen te zetten (naar de gegevens vermeld achter op het modem) moet je in het modem WiFi menu de knop "WiFi Defaults” gebruiken. 

Als je de WiFi nu weer aanpast , zullen de nieuwe WiFi gegevens worden opgeslagen in het KPN beheersysteem.

 


Dat klopt inderdaad, net gecheckt , maar het oude WiFi netwerk blijft er in staan/ soms automatisch verbinden terwijl dat volgens mij niet meer zou moeten ?


@Jens Bouma 

Ik begrijp even niet wat je bedoelt met: “maar het oude WiFi netwerk blijft er in staan/ soms automatisch verbinden”?

Waar blijft dit in staan, kan je een screenshot laten zien? Is dit ook na een wifi defaults?


Dat klopt inderdaad, net gecheckt , maar het oude WiFi netwerk blijft er in staan/ soms automatisch verbinden terwijl dat volgens mij niet meer zou moeten ?

Ja, dat zou wel moeten. Zoals Radioman schrijft:

Bij een “reset” van het modem worden die opgeslagen wifi gegevens automatisch weer terug gezet vanuit het beheersysteem van KPN.

Het is heel simpel: wilt u een andere naam? Stel dan gewoon zelf een andere naam in.


Sorry , verkeerd vermeld in mijn vorige bericht , het WiFi netwerk staat niet meer bij het modum als optie, die is verwijderd. Hier staat alleen nog het nieuwe WiFi netwerk.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat als ik wil verbinden met het nieuwe netwerk het oude netwerk wat verwijderd is zich blijft tonen als optie…

 

 


Hi @Jens Bouma! Als je bedoelt dat je tablet of telefoon het wifi netwerk in de lijst blijft houden, dan kan je deze verwijderen.

Was dat wat je bedoelde?


Hi @Jens Bouma! Als je bedoelt dat je tablet of telefoon het wifi netwerk in de lijst blijft houden, dan kan je deze verwijderen.

Was dat wat je bedoelde?

@Bram_ dat je een WiFi netwerk kunt vergeten dat weet ik .

 

Wat ik bedoelde was dit: Het apparaat blijft Jens&Anita tonen als optie terwijl ik het netwerk al heb vergeten en is verwijderd uit het modem.

 

 


@Jens Bouma duidelijk!

Er zijn een paar dingen die we kunnen controleren. 

Is de wifi naam ook op andere apparaten zichtbaar? En is het netwerk ook uit de lucht als je het modem en alle wifiversterkers van de stroom haalt? Erg onwaarschijnlijk, maar heb je een wifiversterker die wel stroom krijgt maar niet met het modem verbonden is?


@Bram_  Het netwerk blijft inderdaad ook op andere apparaten zichzelf tonen. We hebben 2 kpn super WiFi punten. Die het signaal versterken 


@Jens Bouma zou je in dat geval alle wifipunten in huis eens van het stroom willen halen? Dus je modem, maar ook de SuperWifi versterkers. Als dan het netwerk nog steeds in de lucht hangt moet ergens een ander apparaat deze uitzenden.


@Jens Bouma zou je in dat geval alle wifipunten in huis eens van het stroom willen halen? Dus je modem, maar ook de SuperWifi versterkers. Als dan het netwerk nog steeds in de lucht hangt moet ergens een ander apparaat deze uitzenden.

@Bram_ Het is gelukt inderdaad na het inpluggen van de WiFi punten en modem.

 

hartstikke bedankt voor de hulp en een fijn weekend!