Skip to main content

Hoe zitten de antennes in de experia box. Hoe zijn de antenne velden Horizontaal of verticaal.

Normaal als je een antenne recht op zit zit het veld daar horizontaal omheen.

De experia box kan je neer zetten maar ook ophangen. Ik vraag mij af hoe ik hem het beste kan richten zodat ik horizontaal het maximale bereik er uit kan halen.

Bij mijn weten maakt dat helemaal niets uit. De antennes zijn waarschijnlijk soepele draden die rond in de box gemonteerd zijn.


@NHendriks , @Ik_Combineer   Hebben jullie wel eens zo'n ding uit elkaar gesloopt? Of heb je plaatjes van de binnenwerken van de Experiaboxen? 

 

@Jan.r  Welk type experiabox heb je trouwens? 


@NHendriks , @Ik_Combineer   Hebben jullie wel eens zo'n ding uit elkaar gesloopt? Of heb je plaatjes van de binnenwerken van de Experiaboxen? 

 

@Jan.r  Welk type experiabox heb je trouwens? 

Wel vaker gezien maar geen foto's van helaas. Zitten vaak in de buitenrand aan de bovenkant. 

 

Bij mijn weten maakt dat helemaal niets uit. De antennes zijn waarschijnlijk soepele draden die rond in de box gemonteerd zijn.

Het zijn wel echt antennes, niet allen draden die in de apparaten zijn weggewerkt :) 


Geen modem, maar wel een foto van de binnenkant van een Super WiFi 1 van iemand die het voetje wilde verwijderen om het wifipunt op te hangen. Je ziet de 4 antennes langs de rand onder verschillende hoeken.

 


Oh hier weet ik wat van, even zoeken!


Heb helaas geen foto's van modems disassembled kom ik achter. Ze zitten in ieder geval net als bij superwifi 2.0 volledig om de rand heen. Dit is een vooruitgang van de v10 waar het enkel aan 2 zijkanten zat waardoor het richting van ophangen wel degelijk uit maakt bij een v10. De V12 heeft dus geen voorkeur en heeft een 360° deken om het modem.


 


Ik heb een Experia bij v10


Hoi @Jan.r ,

Bij de v10 zitten meerdere antenne's, en volgens mij verticaal.Volgens mij een stuk of 6 antenne's.


 

Hier zitten de antennes op de v10.


 

Hey, die ken ik! Die staan hier in Nijmegen in het leslokaal. Ik weet dat er ook printplaten van een Experiabox V10, V10a en Box12 staan met antennes op de juiste manier zichtbaar maar ik kan dat pand niet meer in 😅


 

Hey, die ken ik! Die staan hier in Nijmegen in het leslokaal. Ik weet dat er ook printplaten van een Experiabox V10, V10a en Box12 staan met antennes op de juiste manier zichtbaar maar ik kan dat pand niet meer in 😅

Daar heb ik ze volgens mij ook vandaan toen ik cursus KPN EEN had 😃


mooi spul, @Ik_Combineer .   

Een foto/illustratie is toch fijn om het inzichtelijk te maken.

 

(ik dacht even dat je er een paar uit elkaar gesloopt had. Maar dat viel mee, dus. 😛 )


mooi spul, @Ik_Combineer .   

(ik dacht even dat je er een paar uit elkaar gesloopt had. Maar dat viel mee, dus. 😛 )

Dat is natuurlijk nog steeds niet uitgesloten ;)


mooi spul, @Ik_Combineer .   

Een foto/illustratie is toch fijn om het inzichtelijk te maken.

 

(ik dacht even dat je er een paar uit elkaar gesloopt had. Maar dat viel mee, dus. 😛 )

Zoals @NHendriks al zei hebben we enkele leslokalen waar ze gesloopt zijn, ook tijdens onze technische werkoverleggen komen ze soms voorbij zonder omhulsel.Â