Zoekende voor een modem alternatief voor de Experiabox 10v, zonder wifi (RF) transmitter. Voor kabel internet, vaste telefonie, en 2 interactieve tv. Aanbod op de markt is nihil.
Looking for a modem alternative to the Experiabox 10v, without wifi (RF) transmitter.
For cable, landline telephone, and 2 interactive television sets. Choices on the market are almost nonexistant.
Motorola MB7621 (a standard cable modem with no Wi-Fi functionality).
DOCSIS Cable Modems (non-Wi-Fi versions)
ARRIS SURFboard SB6183 (no Wi-Fi or RF transmitter)
Nokia G-010G-P (fiber optic modem without Wi-Fi)
Modems (no-wifi).
Bladzijde 2 / 4
Maar hoe is het nu dan? Ik neem aan dat je de wifi van de v10 uit hebt. Dat deel is dan stroomloos. Dan kún je er gewoon geen last van hebben. Want dan is er ook geen RF van wifi.
Ik zie dat er door de topicstarter @RalfSchooneveld moeilijk wordt nagedacht. Je kan gewoon wifi uitzetten, en klaar. Er is dan geen signaal meer.
Heb je er dan nog last van, dan zullen het je buren zijn. Misschien is het dan geen slecht idee of je wanden te voorzien van aluminiumfolie.
U kunt ook nog onderzoek doen naar ieee WBAN ieee 802.15.6. Verder wil ik hier niet op in gaan.
Een modem zonder wifi bouwen is goedkoper dan een rf unit bouwen om op te nemen wat er per 24/7 gebeurd.
Als jij graag een eigen modem wilt bouwen, ga je gang. pfSense installeren, en your'e ready to go, Verwacht alleen niet dat KPN een eigen productlijn zal introduceren die volledig wifiloos is.
IMaar wat ik nodig heb, als ik denk vanuit een klein gezin. WLAN, 4x ethernet, 1 of 2x phone. (DLS verdwijnt wellicht).
Een modem met VoIP kan een Lancom zijn, B.v. LANCOM 884 Business-VoIP-Router
Een modem zonder VoIP kan je van Draytek of Cisco kopen.
IMaar wat ik nodig heb, als ik denk vanuit een klein gezin. WLAN, 4x ethernet, 1 of 2x phone. (DLS verdwijnt wellicht).
Ik heb ze gemaild. Mijn dank is groot.
Als jij graag een eigen modem wilt bouwen, ga je gang. pfSense installeren, en your'e ready to go, Verwacht alleen niet dat KPN een eigen productlijn zal introduceren die volledig wifiloos is.
Mag ik u vragen waarom u dat zegt? Heeft u gewerkt voor KPN?
Ik denk dat ik u in grote lijnen begrijp. Maar een model bouwen waar er een modem is die uit te breiden is met RF module. Lijkt mij niet zo ingewikkeld.
"WLAN, 4x ethernet, 1 of 2x phone. (DSL verdwijnt wellicht). En zonder wifi RF transmitter."
Het is al genoemd toch even benadrukken u bedoeld vermoedelijk Lan geen WLan de W staat voor Wireless wat u nu net niet wil.
"WLAN, 4x ethernet, 1 of 2x phone. (DSL verdwijnt wellicht). En zonder wifi RF transmitter."
Het is al genoemd toch even benadrukken u bedoeld vermoedelijk Lan geen WLan de W staat voor Wireless wat u nu net niet wil.
Ok, duidelijk, dank u. WLAN port staat op de experiabox v10, en ik kreeg te horen dat de nieuwe fiber optic via cat5e daar in zal gaan. Althans. Heeft de man in de KPN shop mij laten zien. https://lens-and-photo.shop/newimages/imgedit-090741.html
Uw link opent hier niet, ik begrijp het wel het is 1 letter verschil WAN - Wide Area Network de rode aansluiting daar gaat de netwerk kabel inderdaad in.
Ik denk dat ik u in grote lijnen begrijp. Maar een model bouwen waar er een modem is die uit te breiden is met RF module. Lijkt mij niet zo ingewikkeld.
Ingewikkeld of niet, in de praktijk zou het betekenen dat er in 99,99% van de klanten die KPN-apparatuur wilt gebruiken toch wifi in de CPE (om even termen als modem, router en dergelijke te vermijden) wilt. Als KPN zijnde wil je dan gewoon een modem waar dit ingebouwd zit omdat dit uiteindelijk goedkoper is dan een losse module. Een apparte lijn (laten) ontwikkelen speciaal voor die 0,01% is de moeite niet vooral omdat voor het overgrote deel van die 0,01% wifi uitschakelen voldoende is omdat deze toch hun eigen wifi willen draaien. Nou zullen de werkelijke percentages anders liggen maar het gaat nu om het concept.
Daarbij bouwt KPN zelf geen CPE's maar ze koopt deze in bij partijen als ZTE, Arcadyan of Sagemcom om maar wat voorbeelden te noemen van voorgaande en huidige CPE's. KPN is daarbij dus afhankelijk van wat fabrikanten kunnen bieden. Er zijn genoeg fabrikanten op de wereld maar je moet ook fabrikanten hebben die grote aantallen kunnen leveren en bereid zijn om eigen logo's en dergelijke op zowel het fysieke apparaat maar ook in de software te plaatsen. Dat is lang niet iedereen.
Uw link opent hier niet, ik begrijp het wel het is 1 letter verschil WAN - Wide Area Network
Ja, precies deze foto. Mijn fout, typo.
Nee, ik werk niet voor KPN, maar een productlijn opzetten is echt niet iets wat 1-2-3 eventjes zomaar gedaan wordt. Dat is iets wat ik je nu al kan meegeven.
Je verkijkt je op marktonderzoek, assemblagelijnen, software, personeel, en dan ben je al tien tot honderdduizenden euro's verder. En verder zal een fabrikant (waar jij geen zaken mee hebt, op ondersteuning na) niet een aangepast modelletje voor je maken wat naar jouw wens is. Daarnaast is KPN is overigens geen fabrikant.
Dus de enige oplossing is dan om zelf wat in elkaar te bouwen, of een combinatie met gepaste apparatuur aan elkaar te verbinden.
Je kan ook van amazon.de voor 140,- plus 23,- verzendkosten kopen
@NHendriks ik weet niet meer waar dit ter sprake kwam maar zover ik het destijds goed heb gelezen worden er toch maar een paar merken chipsets of mischien meer correct SoC gebruikt door de genoemde fabrikanten, zoals van Broadcomm
En is het meer een kwestie van een bepaalde opties niet gebruiken. Er hoeft als mijn informatie correct is niks nieuws te worden ontwikkeld.
Dat veranderd je uitleg verder niet dat blijft gelijk. Een producent moet iets dergelijks wel op de markt willen brengen.
Je kan ook van amazon.de voor 140,- plus 23,- verzendkosten kopen
Ik heb gemaild omtrent info. Verificatie of de fiber optics ethernet kabel in de ADSL port gaat. Mij niet geheel duidelijk. Wellicht kunnen ze gelijk iets passends aanbieden. Moet ik afwachten.
@NHendriks ik weet niet meer waar dit ter sprake kwam maar zover ik het destijds goed heb gelezen worden er toch maar een paar merken chipsets of mischien meer correct SoC gebruikt door de genoemde fabrikanten, zoals van Broadcomm
En is het meer een kwestie van een bepaalde opties niet gebruiken. Er hoeft als mijn informatie correct is niks nieuws te worden ontwikkeld.
Dat veranderd je uitleg verder niet dat blijft gelijk.
Het klopt dat het uiteindelijk maar een x-aantal SOC's zijn die gebruikt worden maar dat er niets nieuws ontwikkeld hoeft te worden klopt niet. Uiteindelijk is een CPE meer dan een enkele SOC en dus dienen er andere componenten samengesteld te worden en daar dient ook weer software voor gemaakt te worden.
Ook die SOC's worden trouwens doorontwikkeld, bijvoorbeeld nu multi gigabit gewoner wordt of nu Wifi 7 in opmars is om maar twee voorbeeldjes te noemen.
Ik heb gemaild omtrent info. Verificatie of de fiber optics ethernet kabel in de ADSL port gaat. Mij niet geheel duidelijk. Wellicht kunnen ze gelijk iets passends aanbieden. Moet ik afwachten.
Ik ben niet bekend met die Lancom maar ik kan je nu al vertellen dat een Ethernet-verbinding niet gaat werken op een DSL-poort.
Dat veranderd je uitleg verder niet dat blijft gelijk. Een producent moet iets dergelijks wel op de markt willen brengen.
Mijn idee was KPN vragen voor een tweede experiabox v10, en de rf transmitter eruit verwijderen. Nog geen antwoord van KPN daar omtrent. Als test of het werkt.
Mijn idee was KPN vragen voor een tweede experiabox v10, en de rf transmitter eruit verwijderen. Nog geen antwoord van KPN daar omtrent.
Gaan ze ook niet doen, die apparaten worden in bruikleen geleverd en ze staan het niet toe om die door klanten aan te laten passen. Als je iets anders wilt kan je eigen apparatuur gebruiken, dat noemt men de vrije modemkeuze. KPN zal 100% zeker daar op terugvallen.
Dat veranderd je uitleg verder niet dat blijft gelijk.
Het klopt dat het uiteindelijk maar een x-aantal SOC's zijn die gebruikt worden maar dat er niets nieuws ontwikkeld hoeft te worden klopt niet. Uiteindelijk is een CPE meer dan een enkele SOC en dus dienen er andere componenten samengesteld te worden en daar dient ook weer software voor gemaakt te worden.
Ook die SOC's worden trouwens doorontwikkeld, bijvoorbeeld nu multi gigabit gewoner wordt of nu Wifi 7 in opmars is om maar twee voorbeeldjes te noemen.
Ik ben niet bekend met die Lancom maar ik kan je nu al vertellen dat een Ethernet-verbinding niet gaat werken op een DSL-poort.
Ok, duidelijk, dank u.
Mijn idee was KPN vragen voor een tweede experiabox v10, en de rf transmitter eruit verwijderen. Nog geen antwoord van KPN daar omtrent.
Gaan ze ook niet doen, die apparaten worden in bruikleen geleverd en ze staan het niet toe om die door klanten aan te laten passen. Als je iets anders wilt kan je eigen apparatuur gebruiken, dat noemt men de vrije modemkeuze. KPN zal 100% zeker daar op terugvallen.
Ok. Dus ‘’wij helpen u graag’’ is voor de show een beetje?
30 november 2020 om 14:10
Laatste update: 30 november 2020 om 14:11
KPN-ceo Joost Farwerck hoeft van de rechter geen garantie te geven dat het 5G-netwerk van het bedrijf geen gevaar vormt voor de gezondheid.
Ik vind dat hij een goede come-back zou kunnen maken door toch iets te bieden. Ok, ik noteer het. Ik wil niemand zwart maken, maar kwart van de buurt hier zit aan de metoclopramide voor misselijkheid, en lorazapam voor spanning. Nu ga ik zwaar off-topic. Uiteindelijk zal er toch een keerpunt moeten komen. ‘’Evidence for a connection between coronavirus disease-19 and exposure to radiofrequency radiation from wireless communications including 5G’’ https://www.jctres.com/en/07.202105.007/
etc….
Sorry, maar denk je dat de wereld allemaal om jouzelf draait? Er zijn zat redenen gegeven dat KPN niet zomaar een modem voor jouw zal modificeren zodat het aan jouw wensen voldoet. Zij zijn bovendien ook geen fabrikant, en leveren de modems gewoon vanuit een magazijn. De modems zijn door bijvoorbeeld Sagemcom ontwikkeld volgens de eisen van KPN in een productielijn ergens op de wereld. Ik heb de modem niet bij me, maar er staat vast een 'made in…. ' op vermeld.
Oplossingen:
Neem een eigen modem, en heb profijt van de eigen-modem-keuze!
Neem de KPN modem en zet de Wifi uit. Uit is dan ook echt uit.
Verder is ’wij helpen u graag’', niet voor de show, omdat je we je hier helpen!
En laten we nou niet terugglijden op covid19 verhalen. Je wou het toch over je modem en wifi hebben?
Nee maar er zitten natuurlijk wel grenzen aan. Anders zou je als klant ‘wij helpen u graag’ ook kunnen misbruiken tot er een medewerker van KPN jouw boodschappen staat te doen om maar een extreem voorbeeld te noemen. Zoals ik al zei is er een oplossing die voor bijna alle klanten werkt beschikbaar, namelijk de CPE van KPN. Voor die enkeling waar dit niet voldoet zijn er mogelijkheden om je eigen apparatuur aan te sluiten. KPN biedt alle informatie aan die nodig is om eigen apparatuur in te zetten.
30 november 2020 om 14:10
Laatste update: 30 november 2020 om 14:11
KPN-ceo Joost Farwerck hoeft van de rechter geen garantie te geven dat het 5G-netwerk van het bedrijf geen gevaar vormt voor de gezondheid.
Ik vind dat hij een goede come-back zou kunnen maken door toch iets te bieden. Ok, ik noteer het. Ik wil niemand zwart maken, maar kwart van de buurt hier zit aan de metoclopramide voor misselijkheid, en lorazapam voor spanning. Nu ga ik zwaar off-topic. Uiteindelijk zal er toch een keerpunt moeten komen. ‘’Evidence for a connection between coronavirus disease-19 and exposure to radiofrequency radiation from wireless communications including 5G’’ https://www.jctres.com/en/07.202105.007/
Dit is wel heel erg off-topic maar ik reageer er graag op omdat ik dit bijna wekelijks aan mensen mag uitleggen. In de tijd van de coronapandemie werd in Nederland 5G enkel gebruikt op de 700Mhz-frequentieband welke pas tijdens de pandemie is geveild, daarvoor was het er nog niet maar zaten we toch met problemen.
De band is veel lager in het spectrum dan bijvoorbeeld de 1800Mhz welke al sinds de 2G-tijd gebruikt wordt. Wat frequentie betreft zal het dus weinig kwaad kunnen. Ook het zendvermogen is niet hoger dan wat er al gebruikt werd, daar zitten immers allemaal eisen aan vast.
Het verschil tussen 4G en 5G is onder andere de manier van modulatie maar die modulatie is wel het grootste verschil en vergelijkbaar tussen Wifi 5 en Wifi 6. 4G maakt gebruik van OFDM waar 5G gebruik maakt van OFDMA. Het verschil is net anders maar vormt nog steeds geen risico.
Verder ben ik een persoonlijke casus net als al mijn collega's in de sector: wij hangen dagelijks tussen deze antennes waarvan sommigen al sinds de start van mobiele telefonie en met ons is niks aan de hand. Antennes zetten we niet uit als we aan het werk zijn in een mast omdat het niet nodig blijkt te zijn. Tuurlijk zetten we ze uit bij bepaalde werkzaamheden zoals bijvoorbeeld met een hoogwerker omdat een van de banden stoort op de besturing van de machine of als we de hele dag dichtbij aan de voorkant van de antenne staan zoals bijvoorbeeld op daken kan gebeuren. Dit is echter iets wat puur is omdat er op zo'n kleine afstand nog onvoldoende onderzoek is gedaan of dit veilig kan of niet als de antenne aan staat. Ik merk er persoonlijk niets van en mijn collega's ook niet.
Ik vraag mij af of er niet iets anders aan de hand is als zo veel mensen in één buurt last hebben van migraineklachten en noem het maar op. Het zou bijvoorbeeld ook de luchtkwaliteit kunnen zijn of er is iets anders aan de hand. Je kan natuurlijk ook altijd een meting door het RDI aanvragen, deze komen dan met professionele apparatuur om het zendvermogen te testen en of deze voldoet aan wet- en regelgeving.
Verder heeft de sector zelf ook wel bijgedragen aan het beeld dat het gevaarlijk is, bijvoorbeeld door doodshoofdjes en dergelijke te plaatsen bij daktoegangen waar een zendinstallatie aanwezig is. Deze komt echter voort uit de straalverbindingen die gebruikt worden om een mobiele site in de lucht te houden en als je hier voorbij loopt blokkeer je deze verbinding waardoor de site uit de lucht gaat. Dit wil een netwerkoperator natuurlijk niet en op deze manier zorgde de sector ervoor dat men niet voor deze straalzenders ging lopen.
Sorry, maar denk je dat de wereld allemaal om jouzelf draait? Er zijn zat redenen gegeven dat KPN niet zomaar een modem voor jouw zal modificeren zodat het aan jouw wensen voldoet. Zij zijn bovendien ook geen fabrikant, en leveren de modems gewoon vanuit een magazijn. De modems zijn door bijvoorbeeld Sagemcom ontwikkeld volgens de eisen van KPN in een productielijn ergens op de wereld. Ik heb de modem niet bij me, maar er staat vast een 'made in…. ' op vermeld.
Oplossingen:
Neem een eigen modem, en heb profijt van de eigen-modem-keuze!
Neem de KPN modem en zet de Wifi uit. Uit is dan ook echt uit.
Verder is ’wij helpen u graag’', niet voor de show, omdat je we je hier helpen!
En laten we nou niet terugglijden op covid19 verhalen. Je wou het toch over je modem en wifi hebben?
Laten we wel vriendelijk blijven. TS heeft meermaals dingen aangegeven en ze blijven herhalen is verre van constructief. Dat uit echt uit is wat wifi betreft blijkt voor TS niet zo te zijn, of tenminste deze ervaart nog steeds last. Als je dan niks nieuws toe te voegen hebt, zeg dan niks
Er bestaan zat routers die geen Wifi hebben, deze worden ook wel Internet Gateways.
Ik heb zelf glasvezel en de kabeltje van de mediaconverter, het apparaat dat de signalen van de glasvezel omzet in een ethernetaansluiting, gaat bij mij direct een Ubiquiti Unifi Cloud Gateway Ultra in. Genoeg informatie over te vinden als je even zoekt. Van daaruit een groot gedeelte van het huis bekabeld, want vele malen stabieler dan WiFi.
En hoewel ik nog het eerste medisch sluitend bewijs moet vinden EHS en denk dat dit vooral tussen de oren zit, wil ik je toch succes wensen in je zoektocht en hopelijk is er een mogelijkheid voor je om te genezen!
Er bestaan zat routers die geen Wifi hebben, deze worden ook wel Internet Gateways.
Nee hoor, Ubiquiti noemt het graag een ‘Gateway’ net als met de oude USG maar het is gewoon een router. Bij kleinzakelijk spul is het vrij normaal dat er geen wifi ingebouwd zit omdat dit door losse apparatuur afgehandeld wordt.
Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn er zat routers zonder ingebouwde wifi-mogelijkheden maar het probleem waar je vaak tegenaan loopt is dat niet alle routers IPTV van KPN ondersteunen. Zo gebruik ik bijvoorbeeld de ER605 van TP-Link maar lange tijd (geen idee of het ondertussen kan) kon deze geen IPTV draaien door het gebrek aan een aantal instellingen. Telefonie kon dan weer wel omdat je gewoon een eigen VoIP gateway (ofwel ATA) neer kan zetten en die heeft niks speciaals nodig om te functioneren.
Wat gezondheids klachten betreft midden in onze woonplaats staat een Stedin onderstation. Een stroomverdeler, de hoogspanningslijnen gaan daar behoorlijk laag over de woningen en daar hebben de bewoners opvallend meer migraine en slaap problemen.
Er is nu begonnen alle leidingen ondergronds te brengen.
Voor mijn opdrachtgever kom ikzelf ook wel bij dat soort plekken en waar ik geen last heb, kunnen twee andere collega's daar totaal niet werken.
Dus laten we dit vooral serieus nemen, want ik lees hier een paar opmerkingen waarvan de poster beter had moeten nadenken voor er op de verstuur knop werdt gedrukt.
Hallo allen. Ik ben weer terug. Aller eerst, mijn dank voor alle input van uw allen.
‘’Beste’’ wat ik tot zover heb kunnen vinden is de: Lancom 1803VA modem Lancom SFP module
Ik quote Lancom: ‘’You're right about that. The router contains the modem for the VDSL. However, there is no modem installed for fibre optics. In this case, either a LANCOM SFP module must be used, which then does not require a fibre optic modem (provider-dependent GPON/AON) or a media converter or provider modem is used.
With regard to analogue 1&2, these can be used as internal a/b ports (MFW) for one analogue terminal device each or as exchange lines for an analogue telecommunications system.’’
Ondanks alle input op de KPN community begint het steeds ingewikkelder te worden (voor mij). Maar goed, zoals mijn locale KPN winkel medewerkers aanhalen, via de klantenservice gaat het moeilijk worden om een monteur te spreken voor direct advies.
Laat ik een hele nieuwe vraag stellen: Welke technische info moet ik bij KPN opvragen zodat een electrical ingenieur een modem zonder RF transmitters en timing crystals kan bouwen die voor het KPN alles-in eén abonnement werkt?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.