Zoekende voor een modem alternatief voor de Experiabox 10v, zonder wifi (RF) transmitter. Voor kabel internet, vaste telefonie, en 2 interactieve tv. Aanbod op de markt is nihil.
Looking for a modem alternative to the Experiabox 10v, without wifi (RF) transmitter.
For cable, landline telephone, and 2 interactive television sets. Choices on the market are almost nonexistant.
Motorola MB7621 (a standard cable modem with no Wi-Fi functionality).
DOCSIS Cable Modems (non-Wi-Fi versions)
ARRIS SURFboard SB6183 (no Wi-Fi or RF transmitter)
Nokia G-010G-P (fiber optic modem without Wi-Fi)
Modems (no-wifi).
Bladzijde 4 / 4
@RalfSchooneveld, De instructie voor de installatie staat in de readme die in de zip met het configuratiescript zit.
Het enige wat je moet doen is bepalen welk script je wilt gebruiken en dat is afhankelijk van jouw situatie.
eth0 daar gaat de WAN kabel in (na het programmeren via MAC). eth1 internet kabel naar de MAC computer. eth2 Switch voor twee TV ontvangers. eth3 met Adapter voor een extra RJ45 female, voor Grandstream voor landline telefoon.
A ) Stel ik wil dit, (hoeft niet perse in deze volgorde). Welke scripts zou u kiezen. ‘’Zonder en met telefonie van experiabox’’, dat snap ik niet. Want mij wordt verteld dat ik Grandstream moet gebruiken. Zover ik begrijp, pppoe = fiber optics, en dat daarom ik een Granstream moet gebruiken.
B ) Nu zie ik ook dat ik de eth3 met een adapter rechtstreeks fiber optics van de FTU kan pakken. Zit daar nog voordelen bij afgezien van dat er geen stroom van de meterkast hoeft gebruikt te worden? Ik snap ook niet waarom dat (stroom) perse van de meterkast moet, dat wordt ook lachen als de monteur komt. Waar de koper nu binnenkomt zit ver verwijderd van de meterkast bij ons.
De reden van de tweede vraag. Stel ik had een film studio in dit gebouw, en wilde gebruik maken van de snelheid van fiber optics. Heeft fiber optics direct op de Edgegear4 dan iets van een voordeel op wat voor manier dan ook? Betere verbinding voor livestreams ivm interviews bijvoorbeeld.
Je kiest sowieso voor een script zonder telefonie via Experia Box immers je gaat jouw eigen VoIP ATA gebruiken. Telefonie via een Experia Box is (was) een dirty oplossing voor abonnees die geen VoIP ATA wilde aanschaffen en werkt sowieso niet met de V12 en V12. Het is ook maar de vraag of dat blijft werken met de nieuwe firmware van de V10. Het is dus sterk af te raden om telefonie via de Experia Box te laten lopen.
Ik zou sowieso kiezen om eth3 (de SFP poort) te gebruiken voor de WAN verbinding.
Kies dan dus een script vermeld onder "EdgeRouter 4 - SFP".
Ik zou deze gewoon via de NTU/ONT van KPN laten lopen en niet kiezen voor het rechtstreeks aansluiten op de FTU. Het rechtstreeks op de FTU aansluiten levert geen enkel functioneel voordeel en ook de snelheid en stabiliteit zal er niet beter van worden.
Kan je beide televisies ook rechtstreeks op de EdgeRouter aansluiten (zonder switch er tussen}?
Zo ja, dan zou ik kiezen voor het script "Zonder telefonie via Experia Box en eth0/1 voor TV ontvangers".
Anders zou ik kiezen voor "Zonder telefonie via Experia Box en TV via vlan 4" als jouw switch vlans ondersteunt en je een beetje bekend bent met het configureren van vlans op jouw switch.
Ondersteunt jou switch geen vlans of wil je je niet wagen aan de configuratie van vlans, kies dan voor "Zonder telefonie via Experia Box".
P.S. Jouw switch wel IGMP snooping ondersteunen als je TV ontvangers via die switch gaat aansluiten.
Ik heb een EdgeRouter 4 maar als ik nu een nieuwe router zou aanschaffen dan zou ik denk ik kiezen voor een Unifi Cloud Gateway Max of Unify Cloud Gateway Ultra.
Ik heb de Ultra, super router. Erg tevreden over.
Je kiest sowieso voor een script zonder telefonie via Experia Box immers je gaat jouw eigen VoIP ATA gebruiken. Telefonie via een Experia Box is (was) een dirty oplossing voor abonnees die geen VoIP ATA wilde aanschaffen en werkt sowieso niet met de V12 en V12. Het is ook maar de vraag of dat blijft werken met de nieuwe firmware van de V10. Het is dus sterk af te raden om telefonie via de Experia Box te laten lopen.
Ik zou sowieso kiezen om eth3 (de SFP poort) te gebruiken voor de WAN verbinding.
Kies dan dus een script vermeld onder "EdgeRouter 4 - SFP".
Ik zou deze gewoon via de NTU/ONT van KPN laten lopen en niet kiezen voor het rechtstreeks aansluiten op de FTU. Het rechtstreeks op de FTU aansluiten levert geen enkel functioneel voordeel en ook de snelheid en stabiliteit zal er niet beter van worden.
Kan je beide televisies ook rechtstreeks op de EdgeRouter aansluiten (zonder switch er tussen}?
Zo ja, dan zou ik kiezen voor het script "Zonder telefonie via Experia Box en eth0/1 voor TV ontvangers".
Anders zou ik kiezen voor "Zonder telefonie via Experia Box en TV via vlan 4" als jouw switch vlans ondersteunt en je een beetje bekend bent met het configureren van vlans op jouw switch.
Ondersteunt jou switch geen vlans of wil je je niet wagen aan de configuratie van vlans, kies dan voor "Zonder telefonie via Experia Box".
P.S. Jouw switch wel IGMP snooping ondersteunen als je TV ontvangers via die switch gaat aansluiten.
Ik ben 0,000 bekend met configureren. Vandaar dat ik nu met u correspondeer om te kijken hoever ik daar mee kan komen, of dat ik iemand extern moet inhuren. Abstract, kijken hoeveel het kost alles bij elkaar en wat ik zelf kan, etc. Gaat mij toch niet lukken alles te kopen voordat de monteur hier fiber aansluit.
Bij de experiabox v10 bij ons hebben wij nog twee andere kastjes, hoe dat in elkaar zit is mij niet duidelijk door de aantallen van kabels. Kabel voor telefonie komt uit de experiabox v10.
Ik heb een Netgear switch GS105e van KPN gekocht via de vorige monteur. Maar de kabel naar de MAC loopt vlekkeloos zonder. aan de hand van uw reply hoef ik deze niet te gebruiken (gelukkig).
eth3 gebruiken voor de WAN is geen issue, en kan ik eth0, eth1, en eth2 gebruiken voor de twee tv ontvangers en kabel internet.
EdgeRouter 4 - SFP. Zonder telefonie via Experia Box en eth0/1 voor TV ontvangers". Is dit de enige die ik volgens u dan in dit geval nodig heb? Indien ja, mag ik ervanuit gaan dat in dat pakket de eth2 de kabel internet wordt?
Ik heb een EdgeRouter 4 maar als ik nu een nieuwe router zou aanschaffen dan zou ik denk ik kiezen voor een Unifi Cloud Gateway Max of Unify Cloud Gateway Ultra.
Ik heb de Ultra, super router. Erg tevreden over.
Ik wacht eerst tot wjb antwoord heeft gegeven op de edgerouter4, anders wordt het voor mij teveel. Daarna verdiep ik mij in deze unit.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.