Skip to main content

IK heb twee modems van KPN.

 

“Hoofd” modem in de kelder bij het aansluitpunt is vervangen met een Expedia V10 9 maanden geleden. Werkt goed.

 

Twede modem (op advies van KPN omdat versterkers jaren geleden niet goed werkten) is oud… ook KPN denk ik, maar minimaal 7 jaar geleden 

 

HOe kom ik aan een vervangende moderne modem?

 

bedankt

S

De V10 is een gangbaar modem, die binnenkort zelfs de nieuwste updates krijgt, dus die gaat KPN niet vervangen, alleen als deze defect is @Wil_Modem_updaten 

Welk merk en type is de andere modem, er kan maar 1 modem werken op een aansluiting???


Heeft u misschien 2 Experia WiFi's? Zwarte vierkante kastjes?


nee, ik heb twee routers/modems. Werkt prima. 


nee, ik heb twee routers/modems. Werkt prima. 

Dat kan niet. Er kan maar 1 modem van KPN actief zijn. Het is onmogelijk om 2 modems van KPN te gebruiken. 

Wat is het merk en type precies? Beschrijf het eens wat u heeft.


Die vraag had ik ook al gesteld en nog geen antwoord op gekregen van @Wil_Modem_updaten , ik ben ook benieuwd.

 


nee, ik heb twee routers/modems. Werkt prima. 

Dat kan niet. Er kan maar 1 modem van KPN actief zijn. Het is onmogelijk om 2 modems van KPN te gebruiken. 

Ik heb geen 2 modems van KPN om te testen, maar je kan normaliter 2 modems gebruiken, alleen de 2de modem moet via een LAN port met een LAN port van de 1ste modem verbonden worden. Hij werkt gewoon als een router/switch.


Ik heb geen 2 modems van KPN om te testen, maar je kan normaliter 2 modems gebruiken, alleen de 2de modem moet via een LAN port met een LAN port van de 1ste modem verbonden worden. Hij werkt gewoon als een router/switch.

Als u veel vage netwerkproblemen wilt hebben: vooral doen...


Wel vreemd dat @Wil_Modem_updaten , niet aangeeft welk tweede modem hij van KPN gebruikt.

 


Hallo @Wil_Modem_updaten ,

Betreft dat tweede modem een V9 of ouder? 
 

Wat je dan kunt doen is dat modem tijdelijk even op de plek van jouw hoofdmodem aan te sluiten. En die V10 dus even af te schakelen. 
 

Daarna kun je via deze link een aanvraag indienen voor een omruil:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

Een V10 wordt niet omgeruild. 


Ik heb een v9 en een v10. Ik heb de v9 wel eens aangesloten en geprobeerd deze om te ruilen. Ik kreeg een "oeps er ging iets mis, probeer het opnieuw".

Het systeem weet dat er een v10 is en is niet zo stom om dan een ander modem te sturen als er tijdelijk ff een ander oud modem hangt.


Ik heb een v9 en een v10. Ik heb de v9 wel eens aangesloten en geprobeerd deze om te ruilen. Ik kreeg een "oeps er ging iets mis, probeer het opnieuw".

Het systeem weet dat er een v10 is en is niet zo stom om dan een ander modem te sturen als er tijdelijk ff een ander oud modem hangt.

Ok, dan zit er voor @Wil_Modem_updaten niets anders op dan telefonisch via 0800-0402 het oude (V9?) modem om te ruilen. 
 

Dat zal wel wat strubbels opleveren, want twee modems is natuurlijk niet standaard. 


Het kan zeker nuttig zijn om 2 kastjes achter elkaar te schakelen, op enige afstand van elkaar.
Want, de DSL omzetter zo dicht mogelijk bij daar waar de kabel binnenkomt en de wifi zo dicht mogelijk bij de apparaten.
En ja, helaas zitten die 2 functies in een kastje, dus dan maar 2 kastjes gebruiken.

Dit vind ik weer een mooi voorbeeld van niet praktijk gericht ontwerpen ( cq inkopen ) dat had men toch kunnen voorzien bij het invoeren van het creatief gebruik van de "telefoonlijn" toen. Maar goed, na vervanging door glasvezel is dat probleem ook weer over. ( en komen er weer ander problemen, zoals de plaats voor het glasvezelkastje :-/   )


Welkom op de community @Wil_Modem_updaten. Ik ben ook benieuwd wat voor modems beiden precies zijn, die vraag was al gesteld maar had je nog niet beantwoord. Ik zag ook dat al gezegd is dat de V10 nog een gangbaar modem is. Dat klopt, dat modem krijgt ook nog updates en komt niet in aanmerking voor vervanging. Tenzij er aantoonbaar iets defect is. 

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Alles wat er gezegd is is op basis van de informatie die jij noemt. Hoe meer informatie je geeft, hoe meer we mee kunnen denken. Als het makkelijker is om dat telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Ik heb een v9 en een v10. Ik heb de v9 wel eens aangesloten en geprobeerd deze om te ruilen. Ik kreeg een "oeps er ging iets mis, probeer het opnieuw".

Het systeem weet dat er een v10 is en is niet zo stom om dan een ander modem te sturen als er tijdelijk ff een ander oud modem hangt.

Ok, dan zit er voor @Wil_Modem_updaten niets anders op dan telefonisch via 0800-0402 het oude (V9?) modem om te ruilen. 
 

Dat zal wel wat strubbels opleveren, want twee modems is natuurlijk niet standaard. 

@Wil_Modem_updaten 

Is de omruil gelukt via 0800-0402? 


Reageer