Skip to main content

Ik heb sinds kort via via ook een Box 12 met de de oude 60E software. Daaraan hangen nu 3 SuperWifi 2 punten.

Wordt deze Box 12 en de SuperWifi 2 punten nu ook automatisch voorzien van de KPN Software?

Of werkt dat nog steeds niet als je er SuperWifi 2 punten aan hebt hangen?

Gaat het nu nog steeds in batches of worden alle Box 12 modems nu voorzien van KPN Software, gezien KPN nu ook al begonnen is met de uitrol van KPN Software op de Experia Box v10?

 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Ik wacht al 2 jaar op de nieuwe update! Ze willen je niet helpen. Het inloggen gaat niet https problemen. Echt zo jammer van KPN! 


Hi @webpatrick,

De update zou nu volledig uitgerold moeten zijn bij klanten die alleen een Box 12 hebben, of een Box 12 in combinatie met SuperWifi 2. Je geeft aan dat je ‘via via’ een Box 12 hebt, hoe bedoel je dat precies? Je hebt 'm niet via onze klantenservice maar hebt hem van iemand anders overgenomen?

Als dat het geval is, heb je niet via de officiële weg een Box 12 bemachtigd en is in onze systemen ook niet bekend dat je over dit modemtype beschikt. Zou je eens kunnen kijken of je de update kan forceren via de upgrade knop in de webinterface (Instellingen > Systeem > Upgrade)?

@rjvandieperbeek in je vorige topics is uitgelegd dat de update voor jou nog niet beschikbaar is omdat je SuperWifi 1 aan hebt gesloten. Voor deze Wifiversterkers is de nieuwe software nog niet beschikbaar, waardoor ze niet goed zullen samenwerken met je modem als we de Box 12 al wél van deze update voor zien. Dit heeft niks te maken met ‘niet willen helpen', in je vorige topic zijn door mijn collega Erik een aantal opties voor je benoemd. 


Hi @webpatrick,

De update zou nu volledig uitgerold moeten zijn bij klanten die alleen een Box 12 hebben, of een Box 12 in combinatie met SuperWifi 2. Je geeft aan dat je ‘via via’ een Box 12 hebt, hoe bedoel je dat precies? Je hebt 'm niet via onze klantenservice maar hebt hem van iemand anders overgenomen?

Als dat het geval is, heb je niet via de officiële weg een Box 12 bemachtigd en is in onze systemen ook niet bekend dat je over dit modemtype beschikt. Zou je eens kunnen kijken of je de update kan forceren via de upgrade knop in de webinterface (Instellingen > Systeem > Upgrade)?

 

Ik heb de Box 12 inderdaad van iemand overgenomen, omdat ik optimaal gebruik wil maken van mijn 3 SuperWifi 2 punten (de modem doet namelijk mee in het Wifi Mesh netwerk).
Is het mogelijk dat ik deze Box 12 wel bij KPN in de systemen kan worden geregistreerd, zodat ik wel mee ga met updateproces?


Die knop bestaat niet in de oude 60E software die op mijn Box 12 is geïnstalleerd: 


Is het mogelijk dat ik deze Box 12 wel bij KPN in de systemen kan worden geregistreerd, zodat ik wel mee ga met updateproces?

Hallo @webpatrick Dat gaat KPN terecht niet doen.

Deze heb je onrechtmatig gekocht of gekregen, terwijl modem-apparatuur en tv-decoders uitsluitend in bruikleen verstrekt worden.

Degene waar jij dat modem van ‘overgenomen’ hebt, had dat modem bij einde abo terug moeten sturen.

Ik vind de reactie van KPN bij monde @Maja van KPN dan ook ‘slap’ met alle respect naar Maja.

 


De update zou nu volledig uitgerold moeten zijn bij klanten die alleen een Box 12 hebben, of een Box 12 in combinatie met SuperWifi 2.

Hallo Maja,
Bij ons heeft de box 12 (met 2x Superwifi 2 aangesloten) nog geen update gehad. Zou dit op korte termijn kunnen?
 


De update zou nu volledig uitgerold moeten zijn bij klanten die alleen een Box 12 hebben, of een Box 12 in combinatie met SuperWifi 2.

Hallo Maja,
Bij ons heeft de box 12 (met 2x Superwifi 2 aangesloten) nog geen update gehad. Zou dit op korte termijn kunnen?
 

Hier ook box 12 met 2x superwifi 2 bedraad aangesloten en 1x draadloos. Ook nog steeds geen update gehad.


"De update zou volledig uitgerold moeten zijn". Nou, duidelijk niet dus. Ik heb in maart 2024 een mail gehad en daarna is er niks gebeurd. Heb Box 12 met twee Superwifi2. Dus KPN, waar wachten we op?


"De update zou volledig uitgerold moeten zijn". Nou, duidelijk niet dus. Ik heb in maart 2024 een mail gehad en daarna is er niks gebeurd. Heb Box 12 met twee Superwifi2. Dus KPN, waar wachten we op?

Als je de mail hebt gehad dat we je modem zouden updaten maar dat is niet gebeurd, dan heb ik het vermoeden dat wij niet goed verbinding hebben kunnen maken met je modem waardoor we de update niet hebben kunnen pushen.  @iscorpio en @Berpie74 is dit bij jullie wellicht ook het geval? Of hebben jullie helemaal nog geen bericht ontvangen over het updaten?


Als je de mail hebt gehad dat we je modem zouden updaten maar dat is niet gebeurd, dan heb ik het vermoeden dat wij niet goed verbinding hebben kunnen maken met je modem waardoor we de update niet hebben kunnen pushen.  @iscorpio en @Berpie74 is dit bij jullie wellicht ook het geval? Of hebben jullie helemaal nog geen bericht ontvangen over het updaten?

Helaas nog steeds geen bericht gehad over een update van KPN.


Ik ook nog geen bericht gehad.


"De update zou volledig uitgerold moeten zijn". Nou, duidelijk niet dus. Ik heb in maart 2024 een mail gehad en daarna is er niks gebeurd. Heb Box 12 met twee Superwifi2. Dus KPN, waar wachten we op?

Als je de mail hebt gehad dat we je modem zouden updaten maar dat is niet gebeurd, dan heb ik het vermoeden dat wij niet goed verbinding hebben kunnen maken met je modem waardoor we de update niet hebben kunnen pushen.  @iscorpio en @Berpie74 is dit bij jullie wellicht ook het geval? Of hebben jullie helemaal nog geen bericht ontvangen over het updaten?

Hallo Maja,

We hebben geen mail gehad over het updaten.


Duidelijk, dan is het bij jullie niet exact dezelfde situatie.
@Sjuip: zou jij je modem willen resetten? Er gaat iets niet goed in de communicatie met jouw modem en na een reset zou dit weer goed moeten zijn en zal je via 1 van de resterende update batches alsnog de update gepusht gaan krijgen! 

Wat de rest betreft: mijn excuus, ik heb ten onrechte begrepen dat de uitrol al voltooid was, dat is niet helemaal correct. Het merendeel is al gedaan, maar er volgen nog een aantal batches. Jullie zullen dus nog aan de beurt gaan komen!

 


@Maja Kooi Kun je aangeven wat je bedoelt met resetten? Het apparaat biedt softwarematig een 'restart gateway' en een 'reset factory settings'. Daarnaast is er de optie van de reset-knop op het apparaat. Ik ben geen fan van een volledige reset, want dan moet ik alles (SSID, Superwifis) weer opnieuw instellen.😥


Het gaat hierbij inderdaad om een volledige reset en ik snap heel erg goed dat je daar niet echt om staat te springen @Sjuip 😬 Er is echter een reden dat de update niet gelukt is bij jou, dus ik heb sterk het vermoeden dat we het niet voor elkaar gaan krijgen om de software te pushen als je de reset níét uitvoert. 


 

Wat de rest betreft: mijn excuus, ik heb ten onrechte begrepen dat de uitrol al voltooid was, dat is niet helemaal correct. Het merendeel is al gedaan, maar er volgen nog een aantal batches. Jullie zullen dus nog aan de beurt gaan komen!

 

@Maja van KPN:
Is het mogelijk om onze router voor te trekken? We zijn bezig met een intern netwerk en willen met de nieuwe software de DHCP uitzetten op de box 12. Hoe eerder, hoe liever…

Ik hoor graag van je.


Is het mogelijk om onze router voor te trekken?

Dat is afgelopen maanden zoveel gevraagd. En het antwoord is steeds: nee. 


Is het mogelijk om onze router voor te trekken?

Dat is afgelopen maanden zoveel gevraagd. En het antwoord is steeds: nee. 

Tsja. Nee heb je, ja kun je krijgen.


Niet geschoten, altijd mis inderdaad @Berpie74 😉 Maar helaas is't echt niet mogelijk, gezien jullie situatie hoop ik dat jullie snel aan de beurt zijn!


@Maja van KPN Hoi, sinds begin september modem 12 met twee superwifi 2 punten bedraad aangesloten en ook nog geen mail gekregen met nieuwe bericht over update we hebben nu software versie SGEJ1000060E. Moet ik geduld hebben voor update? 


Hi @RobertoHmst, het komt inderdaad neer op geduld hebben, ook jouw modem en SuperWifi punten komen vanzelf aan de beurt 🙂


Reageer