Skip to main content
Vraag

Ik kan bepaalde sites niet openen via mijn thuisnetwerk?

• February 12, 2026
  • 5 reacties
  • 96 keer bekeken

Kan sommige websites (m.n. als DigiD nodig is) niet openen. Wel via telefoon maar niet via laptop. op een andere locatie geeft dat helemaal geen probleem. Dus: NETWERK???

Voorbeeld: kan de Kennisbank niet openen!! Goede suggestie maar helaas.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 12, 2026

Beste ​@HMvdB , reset je browser eens of haal de cookies weg of gebruik een andere browser.

Succes.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@HMvdB, welkom op de community!

Omdat het via je telefoon wel werkt en op een andere locatie ook, lijkt het inderdaad te wijzen op iets in de lokale netwerkinstelling. De tip van ​@JanD  is een goede eerste stap. Als dat niet helpt, kun je volgens KPN het volgende nog proberen:

• Controleer of je gebruikmaakt van ESET Thuis, malwarefiltering of een andere beveiligingssoftware. Deze kan in sommige gevallen het openen van websites blokkeren, met name sites waar DigiD bij betrokken is.
  • Kijk of er handmatig een andere DNS-server is ingesteld op je laptop (bijvoorbeeld Google of Cloudflare).
  • Start je modem en eventuele wifi-versterkers opnieuw op.
  • Schakel tijdelijk een VPN uit, als je die gebruikt.

Ik hoor graag of het is gelukt, hopelijk helpt één van deze stappen je verder! 😊

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@HMvdB,

Ik wilde even checken of het inmiddels is gelukt met de bovenstaande stappen? Heeft één van de tips geholpen, of loop je nog steeds tegen hetzelfde probleem aan? Laat je het weten? 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 16, 2026

Probleem is opgelost met hulp van KPN medewerker. Bedankt en groet

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@HMvdB,

Wat fijn om te horen dat het is opgelost! Weet je wat uiteindelijk de oplossing is geweest? Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan helpen we je natuurlijk graag weer verder hier bij de community.