Skip to main content
Beantwoord

Ik kan geen WPA 3 instellen op mijn Box12

• August 16, 2025
  • 6 reacties
  • 121 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Ik kan bij het dropdown menu in mijn modem geen WPA2/3 dan wel WPA 3 selecteren.

KPN heeft een nieuw modem opgestuurd, maar ervaar hier hetzelfde.

Ik heb er een eigen netwerk achter hangen, maar dat is helemaal uit geschakeld en fysiek los gekoppeld, het modem gerest naar fabrieksinstelling, maar als nog lukt het niet.

Iemand een idee wat hier mis gaat? Ook bij het nieuwe modem lukt het niet.

Beste antwoord door Erik van KPN

Hey ​@WPA_3, welkom! Je hebt inderdaad nog de oudere firmware en daarin kun je niet kiezen voor WPA 3. Zodra je overgaat naar KPN Software kan dit wel. Modems komen op dit moment nog met de oudere firmware geleverd. Je krijgt de update naar de KPN Software over het algemeen binnen enkele weken. We doen namelijk regelmatig bijtrekgroepen. 

6 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • August 16, 2025

Als ik om andere pagina's lees dan lijkt het dat ik nog oude software erin heb zitten, terwijl de eerste een maand oud was en het nieuwe modem vandaag geleverd is.

Hoe kan ik dit zelf updaten?

Volgende deze community chat zou iedereen over moeten zijn…

• 7045 reacties
  • August 16, 2025

Je hebt inderdaad oude firmware. Dat kan je niet zelf updaten. Hiervoor bellen heeft ook geen zin. Je moet gewoon afwachten. KPN medewerkers hier op het forum kunnen je ook niet helpen aan nieuwe firmware. Het kan nog maanden duren als je pech hebt.

• 7045 reacties
  • August 16, 2025

Ik heb er een eigen netwerk achter hangen, maar dat is helemaal uit geschakeld en fysiek los gekoppeld, het modem gerest naar fabrieksinstelling, maar als nog lukt het niet.

Wat bedoel je hiermee? Heb je een Deco of Orbi setje ofzo?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29343 reacties
  • Antwoord
  • August 18, 2025

Hey ​@WPA_3, welkom! Je hebt inderdaad nog de oudere firmware en daarin kun je niet kiezen voor WPA 3. Zodra je overgaat naar KPN Software kan dit wel. Modems komen op dit moment nog met de oudere firmware geleverd. Je krijgt de update naar de KPN Software over het algemeen binnen enkele weken. We doen namelijk regelmatig bijtrekgroepen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • August 29, 2025

duidelijk verhaal, wel erg jammer dat je als nieuwe klant dan met een niet werkend Wifi systeem wordt achtergelaten. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29343 reacties
  • October 14, 2025

@WPA_3, ik kom even bij je inchecken. Heb jij de nieuwe KPN Software inmiddels al ontvangen op je Box 12?

wel erg jammer dat je als nieuwe klant dan met een niet werkend Wifi systeem wordt achtergelaten. 

De wifi op de Box 12 met de WPA2 fabrieksinstelling werkt wel gewoon. En de meeste eindapparaten zijn ook backwards compatible en kunnen overweg met een lagere standaard. Dus je zou geen verbindingsproblemen moeten hebben met de oude firmware. Als dat wel zo is, en je hebt de nieuwe Software nog niet, vul dan je forumprofiel in, dan kan ik hier verder naar kijken.