Skip to main content
Antwoord

Ik kan het modem niet terugsturen, ik heb het al ingeleverd bij het recyclepunt

• September 29, 2025
  • 8 reacties
  • 146 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Na jarenlang klant te zijn geweest bij KPN, bevestig ik hierbij dat ik mijn wifi-modem heb ingeleverd bij het recyclepunt (Recycled Straat). Het apparaat is daarmee op een verantwoorde wijze afgevoerd en bevindt zich niet langer in mijn bezit.

Graag wil ik daarbij vermelden dat ik de retourdoos pas circa twee weken ná de officiële einddatum van mijn abonnement heb ontvangen. Omdat ik hierdoor geen gebruik meer kon maken van de retourdoos, heb ik zelf zorggedragen voor een correcte inlevering van het modem bij het recyclepunt.

Ik verzoek u vriendelijk dit te noteren in uw administratie en het dossier hiermee af te sluiten.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Eppie oorklep je had kunnen wachten met het afvoeren totdat je van KPN het verzoek kreeg hun apparatuur terug te sturen naar het in de brief vermeldde retouradres (gratis).

Je mag daar ook eein eigen doos voor gebruiken, die je o.a. gratis bij de supermarkt kunt krijgen.

Nu je de apparatuur van KPN op eigen wijze hebt afgevoerd kan KPN je, na eerst een paar herinneringen gestuurd te hebben, je een factuur sturen voor de vervangingswaarde van de apparatuur, dit overeenkomstig de voorwaarden.

8 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 29, 2025

Goedemorgen ​@Eppie oorklep 

Heeft u het modem, wat u in bruikleen heeft mogen gebruiken, ingeleverd bij een andere partij dan KPN? Of begrijp ik het verkeerd? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Dank voor uw bericht. Het klopt dat het modem in bruikleen was. Omdat ik de retourdoos pas twee weken na beëindiging van mijn contract heb ontvangen, heb ik het modem inmiddels ingeleverd bij de milieustraat/recyclepunt.

Ik hoor graag of hiermee voldoende duidelijkheid is gegeven, of dat er nog aanvullende stappen van mijn kant nodig zijn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Hier in forum staat al vaker zulke verhalen, maar op markplaats staat nog meer KPN apparatuur te koop. Ik vind het de aanpak van KPN te inconsequent. Bij een betalingsachterstand van 3 maanden wordt een nul tolerant beleid toegepast (incassobureau, blokkering), maar bij zulke gedrag zie ik nog niemand een bedrag moet betalen, en alle klanten moeten de kosten meedragen. 3 maanden abo-kosten zijn in meeste gevallen minder dan de vervangingswaarde van het modem. Men moet echt een ignorant zijn om niet te weten, dat een apparaat in bruikleen in geen geval mag eigenmachtig vernietigt worden. Het staat in het contract, in algemene voorwaarden, op KPN website en op de stikker op het modem zelfs. Mensen met een leaseauto komen ook nooit op het idee, dat auto na contracteinde naar de sloop te brengen.

Omdat ik de retourdoos pas twee weken na beëindiging van mijn contract heb ontvangen, heb ik het modem inmiddels ingeleverd bij de milieustraat/recyclepunt.

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen#apparatuur-terugsturen/huur-of-bruikleen

Ik heb geen retourdoos gekregen. Hoe moet ik mijn apparatuur terugsturen?

Gebruik dan een andere doos om je apparatuur in terug te sturen. Lever 'm in via een PostNL punt bij jou in de buurt en laat daar je streepjescode zien. Deze kan je vinden in je mail of via de  bestelstatus in MijnKPN.

Ik wil graag iets terugsturen, zonder dat ik daar bericht over heb gekregen. Hoe doe ik dat?

Heb je bijvoorbeeld nog een oud apparaat van ons liggen? Stop de spullen in een doos en schrijf ons antwoordadres erop. Of lever je apparatuur in bij een KPN winkel bij jou in de buurt.

KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Lever de doos in bij een PostNL punt bij jou in de buurt.

Stikker op modem

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 29, 2025

Niks aan toe te voegen ​@TDN. Als u er voor kiest om zelf het modem te vernietigen in plaats van terug te sturen zoals in het contract staat KPN natuurlijk vrij om herinneringen te sturen en eventueel de gemaakte kosten in rekening te brengen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 29, 2025

Dus je leent een televisie van de buurman en na gebruik breng je 'm naar de milieustraat?

Staat de apparatuur van je huidige provider hetzelfde lot te wachten bij beëindiging?

KPN geeft de v10 modem opnieuw uit bij koper en met name pairbonding. Die willen ze dus graag terug. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 29, 2025

@PeterG Ik had dit weekend toevallig een busje geleend om iemand te helpen verhuizen. Daarna heb ik het maar naar de autosloperij gebracht, want dat was dichterbij dan het terugbrengen naar de eigenaar. En nu krijg ik vandaag een rekening, hoe durft hij! Ik heb hem gevraagd het uit zijn administratie te halen en de zaak te sluiten, wat denkt hij wel niet..

Kortom, dit soort topics blijven me echt verbazen...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 29, 2025

Beste ​@Eppie oorklep je had kunnen wachten met het afvoeren totdat je van KPN het verzoek kreeg hun apparatuur terug te sturen naar het in de brief vermeldde retouradres (gratis).

Je mag daar ook eein eigen doos voor gebruiken, die je o.a. gratis bij de supermarkt kunt krijgen.

Nu je de apparatuur van KPN op eigen wijze hebt afgevoerd kan KPN je, na eerst een paar herinneringen gestuurd te hebben, je een factuur sturen voor de vervangingswaarde van de apparatuur, dit overeenkomstig de voorwaarden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 1, 2025

Goedemorgen ​@Eppie oorklep , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Zoals je hierboven al kunt lezen, was dit niet helemaal de bedoeling :( Ik kan dan ook niet uitsluiten dat je nog een factuur zult ontvangen voor het feit dat je de apparatuur die je in bruikleen had, niet retour hebt gestuurd naar KPN maar in plaats daarvan hebt ingeleverd bij de milieu straat. Bovenstaand antwoord van ​@JanD heb ik daarom gemarkeerd als 'best answer'. Mocht je hier nog verdere of aanvullende vragen over hebben, laat het ons dan ook vooral weten.