Skip to main content

Sinds kort beschik ik naar aller tevredenheid over KPN internet en TV. Na de overstap naar KPN heb ik bijna al mijn apparatuur weer werkend gekregen. Alleen heb ik net als veel anderen het probleem dat ik niet in kan loggen op de interface van het box 12 modem. Resetten etc. Geeft geen oplossing, maar wat wel? De div keren dat dit hier gevraagd wordt eindigt meestal in een stil einde maar nergens kan ik een echte oplossing vinden.

Heb je al de webbrowser Firefox geprobeerd ?


Ik heb alles geprobeerd koekjes verwijderen resetten andere brouwsel, foto’s gemaakt, alternatieve tekens. Het lijkt wel of ik mijn eigen modem moet hacken. Maar het lost niets op.


Maar heb je ook de webbrowser Firefox geprobeerd ? 
Download Firefox voor Desktop – van Mozilla


@SaltyBart,

Ik ben vandaag aangesloten en had hetzelfde probleem. Ik heb de QR code achterop het modem gescand, zodat ik 100% zeker wist dat ik het ww goed overnam (al had ik datzelfde wachtwoord volgens mij echt al x keer ingegeven). Daarnaast heb ik daarna niet het IP adres gebruikt om naar het modem te gaan (http://192.168.2.254) maar de URL (http://mijnmodem.kpn) en daarna ging de inlog in 1x door. Sinds ik het ww gewijzigd heb, geen problemen meer ondervonden vandaag, ofja, niet met het inloggen iig.


Firefox geprobeerd, maar geen oplossing.

Heb wel geëxperimenteerd met het onduidelijke teken. ! Of I. Of l of |. Geen van allen geeft een oplossing. Het inlog scherm is niet het scherm met een box 12 er op.


Firefox geprobeerd, maar geen oplossing.

Heb wel geëxperimenteerd met het onduidelijke teken. ! Of I. Of l of |. Geen van allen geeft een oplossing. Het inlog scherm is niet het scherm met een box 12 er op.

Misschien kan je net als @DolphinMob het eens proberen ?
http://mijnmodem.kpn
Wat vaak kan helpen is de QR code scannen en dan het password eruit kopiëren.


@H de Weert  , als je Firefox hebt dan zou je deze eens kunnen proberen die ik hier heb gepost.
Ben benieuwd wat dat in jouw omgeving doet (of het helpt).

Groet, Patrick


Ik heb vandaag de installatie uit laten voeren. Inloggen op het modem lukt nauwelijks. Ik heb ongeveer 3 uur in totaal met KPN aan de telefoon gezeten. Ik heb op 2 laptops met in totaal 4 verschillende browsers in proberen te loggen op de Experiabox 12b. De monteur had een ander wachtwoord ingesteld via zijn mobiel, wachtwoord werd niet herkend. Bij KPN hebben ze meermaals een harde reset gedan, en dus alles terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Eerste keer inloggen lukt, daarna niet meer. Uiteindelijk het modem omgeruild bij de KPN winkel. Zelfde ellende. Er zitten gewoon fouten in de Experiabox 12b! Want als het al lukt om in te loggen, dan kun je de functies in de modem configuratie niet eens benaderen. Die werken namelijk niet, en je komt automatisch weer terug in het ‘User’ scherm waar je het ww voor de Admin eventueel kunt wijzigen. Dit zorgt er dus voor dat je geen parental control, geen Wifi ww wijziging, geen gastaccount, etc aan kunt maken. En het ergste, JE KUNT JE EIGEN NETWERK NIET GOED BEVEILIGEN!! En KPN blijft deze boxen gewoon uitgeven terwijl ze weten dat het niet werkt om iets te doen in het Admin panel! Heel verwijtbaar en laakbaar gedrag! Klanten lokken, maar 0 coulance voor de niet adequaat werkende hardware, waar je als klant mag verwachten dat ze werkende hardware leveren die ook goed te beveiligen is. Vervolgens proberen ze je een Fritz!box aan te smeren waar je dan ook nog eens 7,49 per maand extra voor moet betalen! Dubbel cashen dus naar mijn mening. Ondeugdelijke producten leveren, en vervolgens een ander modem proberen aan te smeren waar extra voor betaald moet worden. Morgen ga ik dus eens met een jeugdvriend babbelen die CTO is bij KPN. Kijken of hij de boel wat op kan schudden zodat klanten niet de dupe worden van dit laakbare gedrag van KPN! KPN levert een dienst, mar ze zijn alles behalve dienstverlenend als het gaat om goed werkend, en te beveiligen, hardware gaat, en zeker omdat ze weten dat dit probleem speelt!


De browsers die ik allemaal geprobeerd heb zijn Firefox, Google Chrome, MS Edge, en Avast secure browser, op 2 laptops. Zelfs met een QR code kan ik met mijn mobiel niet eens de netwerknaam hernoemen. Die komt ook niet op het modem zodat dit daar gewijzigd wordt. Morgen wordt er nog een modem geleverd, dat is dan al nummer 3. Ik heb er weinig hoop op dat deze anders is. Het is gewoon heel slecht van KPN dat ze hun nieuwe klanten al gelijk opzadelen met dit soort problemen, terwijl ze weten dat het modem niet verder te configureren of in te stellen is. Wie wordt er dan verantwoordelijk als data van mijn klanten, waar ik voor werk, gestolen wordt door hackers? KPN, naar mijn mening. Zij leveren een ondeugdelijk product met de Experiabox 12b!


Zojuist uitgevonden hoe ik eindelijk wel in de modem instellingen wijzigingen aan kan brengen. Het zou goed zijn als de servicedesk dit in hun achterhoofd houdt aangezien de ‘oplossingen’ waar ze mee aankomen gewoonweg niet werken. Het ligt namelijk niet aan de browser die gebruikt wordt, of hoe je de URL in de browser invoert om in het modem in te kunnen loggen.

Verbind met een andere internet verbinding anders dan die van je modem, dus via een andere router.

Login op het modem met het Admin wachtwoord wat op de Experiabox 12 staat

Wijzig daarna het Admin wachtwoord

En zodra je dat nieuwe wachtwoord hebt opgeslagen kun je alle instellingen van het modem gewoon benaderen en instellen zoals het ook hoort!

Gelukkig zit ik in de IT, want een gewone huis-tuin-en keuken gebruiker zou hier meer dan grijs haar van krijgen! Als de servicedesk dit ook gewoon als oplossing aan hun klanten aan kon reiken, en hier dus gewoon van op de hoogte is, dan had ik vandaag geen 9 uur bezig geweest om te kijken hoe ik de instellingen op het modem eindelijk gewoon in kon stellen zoals ik het wil hebben! 


Zojuist uitgevonden hoe ik eindelijk wel in de modem instellingen wijzigingen aan kan brengen. Het zou goed zijn als de servicedesk dit in hun achterhoofd houdt aangezien de ‘oplossingen’ waar ze mee aankomen gewoonweg niet werken. Het ligt namelijk niet aan de browser die gebruikt wordt, of hoe je de URL in de browser invoert om in het modem in te kunnen loggen.

Verbind met een andere internet verbinding anders dan die van je modem, dus via een andere router.

Login op het modem met het Admin wachtwoord wat op de Experiabox 12 staat

Wijzig daarna het Admin wachtwoord

En zodra je dat nieuwe wachtwoord hebt opgeslagen kun je alle instellingen van het modem gewoon benaderen en instellen zoals het ook hoort!

Gelukkig zit ik in de IT, want een gewone huis-tuin-en keuken gebruiker zou hier meer dan grijs haar van krijgen! Als de servicedesk dit ook gewoon als oplossing aan hun klanten aan kon reiken, en hier dus gewoon van op de hoogte is, dan had ik vandaag geen 9 uur bezig geweest om te kijken hoe ik de instellingen op het modem eindelijk gewoon in kon stellen zoals ik het wil hebben! 

 

@Yvonne1968 En daarom denk ik dat het aanpassen van de Firefox settings zoals hier beschreven ook had gewerkt.

Via de andere router verbinden met het modem heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat de verbinding over IPv4 liep en niet over IPv6 (tenzij je dat ook had geconfigureerd op de tweede router en routeerde).


Nee, de router waarvan ik het signaal pakte was een gewone simpele 2.4Ghz en 5Ghz router van Asus, en gewoon IP4. Als ik namelijk mijn Wifi op mijn laptop weer op het Wifikanaal van de Experiabox 12b zet, en dan weer op het modem in wil loggen, dan kan ik het vergeten met het inloggen, en krijg ik gewoon weer de melding dat ik de verkeerde login informatie opgeef.  Enige wat ik nu kan doen is weer terug naar het Wifi signaal van mijn Asus router, en dan kijk of er iets geregistreerd werd in de log van het Modem, en kijken wat daar gezegd wordt. 

 


Mijn it ervaring is 29 jaar oud, dus sterk verouderd. Als ik het goed begrijp is inloggen via een ander netwerk en dan het paswoord aanpassen de oplossing. Ik ga het proberen maar dat duurt even.

 


Nee, de router waarvan ik het signaal pakte was een gewone simpele 2.4Ghz en 5Ghz router van Asus, en gewoon IP4. Als ik namelijk mijn Wifi op mijn laptop weer op het Wifikanaal van de Experiabox 12b zet, en dan weer op het modem in wil loggen, dan kan ik het vergeten met het inloggen, en krijg ik gewoon weer de melding dat ik de verkeerde login informatie opgeef.  Enige wat ik nu kan doen is weer terug naar het Wifi signaal van mijn Asus router, en dan kijk of er iets geregistreerd werd in de log van het Modem, en kijken wat daar gezegd wordt. 

 

 

@Yvonne1968  inderdaad, precies wat ik zei.

Heb je de instelling gemaakt in Firefox (network.dns.ipv4OnlyDomains) zoals  beschreven in de post?
En dan nogmaals geprobeerd, rechtstreeks op de KPN Box 12 zonder de extra router ertussen? Grote kans dat het dan voor jou ook werkt zonder extra router ertussen. Wel alleen in Firefox dan…. :)


Als je dus op het modem zelf verbonden bent met je Wifi, en je wilt dan inloggen op het modem...wat dan niet lukt, dan staat in de log hierover de onderstaande foutmelding in de log te staan. En dit is een heel domme melding als je dus op het Wifi van je modem zit om vervolgens op je modem in te loggen. Niet elk huishouden heeft namelijk nog een gewone Wifi router in zijn huis staan waar ie dan het Wifi signaal van kan pakken om in te kunnen loggen op het modem. Verder zou deze oplossing ook bekend moeten zijn bij de servicedesk. Ik kan via elke browser inloggen op de Experiabox 12B, zolang ik maar niet op het Wifi netwerk zit van de Experiabox 12B. Dit is dus echt een fout van het modem zelf, en zeer zeker niet van de browser, of welke browser je gebruikt.

12.03.2024 22:17:49 Debug DNS

DNS name resolution failure (_40443._https.analytics-toolbar.urban-vpn.com)


In de log schieten de foutmeldingen je om de oren als ik kijk naar alle loginpogingen die dus mislukten omdat ik op het Wifi van de Experiabox 12 zat. Allemaal DNS meldingen. Het modem en het Wifi zitten elkaar dus gewoon in de weg. 

 


Het is naar mijn mening wel een schande dat de servicedesk alleen aankomt met ‘de schuld ligt bij u aan uw browser’, en dat je dan 1,5 uur aan de telefoon hangt, hier op het forum nu dus ook meerdere oplossingen zijn gegeven die wel werken. De monteur kan dus het wachtwoord om in te kunnen loggen op het Experiabox modem misschien beter niet wijzigen, maar dat je dus zorgt dat je via een IP4 Wifi signaal inlogt op de Experiabox in plaats van met het Wifi signaal van de Experiabox zelf. Want dan begint namelijk alle ellende. Zoals gezegd, als ik gewoon via mijn Asus router (IP4) Wifi signaal inlog op het admin panel dan is er niks aan het handje. En dat terwijl mijn Asus router wel via de kabel verbonden is met de Experiabox12. De Experiabox 12 is uiteindelijk de hardware die zorgt voor de f*ck up. En KPN zou gewoon moeten zorgen dat dit in orde wordt gemaakt! 


Nog een andere oplossing, als iemand geen IP4 router in huis heeft om daar dan het Wifi signaal van te gebruiken, en ook Safari niet wik downloaden. Verbind je computer met de Hotspot van je telefoon. Zet die dan dus even aan, maar dan verbinding via je hotspot met het internet, ga naar 192.168.2.254 in de browser op je PC/Laptop, login met het Admin wachtwoord wat op je modem staat, wijzig dat wachtwoord, en je kunt dan ook gewoon in je Admin panel de instellingen wijzigen etc. 


Nog een andere oplossing, als iemand geen IP4 router in huis heeft om daar dan het Wifi signaal van te gebruiken, en ook Safari niet wik downloaden. Verbind je computer met de Hotspot van je telefoon. Zet die dan dus even aan, maar dan verbinding via je hotspot met het internet, ga naar 192.168.2.254 in de browser op je PC/Laptop, login met het Admin wachtwoord wat op je modem staat, wijzig dat wachtwoord, en je kunt dan ook gewoon in je Admin panel de instellingen wijzigen etc. 

Dit leek mij een supper eenvoudige oplossing, maar bij mij werkt het niet. Hoe wordt een eenvoudige handeling als inloggen zoo moeilijk gemaakt? Het lijkt wel of ik de website van de overheid aan het hacken ben. 


Nog een andere oplossing, als iemand geen IP4 router in huis heeft om daar dan het Wifi signaal van te gebruiken, en ook Safari niet wik downloaden. Verbind je computer met de Hotspot van je telefoon. Zet die dan dus even aan, maar dan verbinding via je hotspot met het internet, ga naar 192.168.2.254 in de browser op je PC/Laptop, login met het Admin wachtwoord wat op je modem staat, wijzig dat wachtwoord, en je kunt dan ook gewoon in je Admin panel de instellingen wijzigen etc. 

Dit leek mij een supper eenvoudige oplossing, maar bij mij werkt het niet. Hoe wordt een eenvoudige handeling als inloggen zoo moeilijk gemaakt? Het lijkt wel of ik de website van de overheid aan het hacken ben. 

Hoezo werkt het niet? Wat werkt er precies niet? Dat je het gevoel hebt een website van de overheid te hacken kan ik me voorstellen, dat gevoel had ik ook. Het inloggen lukt bij mij ook alleen zolang ik maar niet via het modem WiFi naar het Admin panel wil. Ik heb nog een andere router staan, dus ik pak dan gewoon dat Wifi signaal, en dan kom ik er wel in sinds ik mijn Admin wachtwoord heb aangepast. 


Hi @H de Weert en @Yvonne1968, ik lees dat 't inloggen op de Box 12 bij jullie beide wat voeten in aarde heeft, ondanks verschillende pogingen om het op te lossen.

Gewoonlijk lukt het om volgens deze stappen in te loggen op de KPN Box 12. Eronder staat ook nog een oranje vlak met extra tips voor als het niet lukt. Ik ben benieuwd of jullie er daarmee uit komen.

Ziet het inlogscherm er anders uit, dan kan het zijn dat je modem overgezet is op andere software, en dan vind je hier meer tips en uitleg voor inloggen in de webinterface.


Hallo Alexandra,

 

Grappig dat je juist naar een artikel verwijst waarmee het gewoonweg niet lukt om in te loggen, en als dit al lukt je gewoon niet naar de onderdelen in het modem kunt om je instellingen te wijzigen. Ik heb hier afgelopen dinsdag uren aan gespendeerd bij jullie servicedesk, en nee, het kon niet opgelost worden. Het is een software, of hardware, probleem! Het is namelijk met Google Chrome, Safari, MS Edge, Avast secure browser, niet mogelijk om de instellingen op het modem te wijzigen, als het al lukt om op het modem in te kunnen loggen. Dit lukt namelijk alléén als er een harde reset is gegegen, hetzij door de gebruiker zelf door met een pinnetje- het modem te resetten, of dat het modem door de servicedesk terug wordt gezet naar de fabrieksinstellingen. 

Als je iemand echter nog een router in zijn huis heeft staan, en vervolgens dat Wifi signaal gebruikt, dan lukt het inloggen wel. Enige is dat je dan wel eerst je modem wachtwoord moet wijzigen, want anders lukt het nog steeds niet om de instellingen te kunnen wijzigen, sterker nog...als iemand het modem wachtwoord dan niet gewijzigd heeft dan komt ie er een tweede keer bij het inloggen gewoon niet meer in!

De oplossing die KPN geeft is geen oplossing, omdat dit gewoon niet werkt. Zo simpel is het. Verder weet KPN van deze fout, en dat dit op het Experia modem zelf zit!

Wat KPN zou moeten doen, al is het uit coulance, is de mensen die hier problemen mee ondervinden een Frtiz!Box aanbieden zonder dat zij hier extra per maand voor moeten betalen. Ik heb inmiddels mijn 3de Experia modem binnen, en dat terwijl ik pas sinds afgelopen dinsdag mijn internet via KPN heb lopen! Dan tel ik de 10 uur nog even niet mee die ik ermee bezig ben geweest, waarvan ik er 3 heb gespendeerd met het bellen met de servicedesk! KPN is mbt het leveren van internet een dienstverlening, maar met het uitleveren van Experia modems waarvan bekend is dat het inloggen een probleem oplevert, laat staan dat je de instellingen niet kunt wijzigen is het alles behalve een dienstverlening. Dat is willens en wetens je klanten opzadelen met een probleem omdat zijn dan hun eigen netwerkbeveiliging niet op orde kunnen brengen! Als iemand dan dus wordt gehackt, omdat zij de beveiliging niet op orde hebben kunnen maken door het laakbare gedrag van KPN, dan denk ik dat dit voor een rechter een leuke uitdaging gaat worden! KPN behoord namelijk deugdelijke apparatuur uit te leveren, en geen apparatuur waarvan zij weten dat die ondeugdelijk is. De gemiddelde huis-tuin-en keuken gebruiker weet weinig af van het instellen van een modem. Maar dit ontslaat KPN niet van hun verantwoording deugdelijke apparatuur uit te leveren! Sterker nog, de servicedesk legt de schuld bij de klant! Want het zou aan de browser liggen, aan de computer, etc. etc. Terwijl dat dus niet klopt. De DNS fouten in de log van het modem laten dat ook zien! Het screenshot met de DNS meldingen is namelijk van de momenten dat ik met het Admin account in wilde loggen op het modem terwijl ik op dat moment verbonden was met het Wifi signaal van het modem! Iemand die als leek naar de servicedesk belt zal aannemen dat wat de servicedesk zegt klopt. Iemand uit de IT, zoals ik, weet dat wat ze zeggen de grootste onzin is!

Doe er dus eens wat aan. Het begin van de logging op mijn modem is uit 2020. Dat is toen het modem getest is. Er is dus al 4 jaar geen update beschikbaar, en de fout zit er dus al die tijd gewoon in! Los het dus op, of zorg dat de gebruikers die wel hun modem zelf in willen richten, en tegen dit probleem aanlopen, kosteloss een Fritz!Box ter beschikking gesteld wordt! Als KPN dan alles weer op orde heeft, en het Experia modem dus van de correct werkende software is voorzien, kan het modem weer omgeruild worden mocht KPN dat dan graag zo willen! Nu is het naar mijn mening slechts geldtrekkerij vanuit KPN om een voorstel te doen om een Fritz!Box te leveren à 7,49 per maand, terwijl KPN gewoon geen deugdelijke hardware uitlevert!


Halo Alexandra

heel mooi dergelijke oplossingen, ze werken voor geen meter. Het is leuk om met dergelijke zg oplossingen opgezadeld te worden, maar ik kan niets met dergelijke trucjes. Ik verwacht dat het werkt zoals het moet werken, en dat ik niet een andere browser , een puzzel moet maken van het wachtwoord, of allerlei bijzondere verrichtingen moet doen. Ik begrijp dat dit probleem niet van vandaag of gisteren is, maar dat neemt niet weg dat het niet werkt.

 De vraag is wat gaat KPN aan dit probleem doen?


KPN doet niks schijnbaar. Tenslotte is dit al zeker sinds 2020 en probleem, en dat er ook geen software updates op het modem zijn gedaan.


HOERA het is mij gelukt om bij het modem in te loggen. Helaas kan ik niet reconstrueren hoe ik dat gedaan heb omdat ik met van alles heb moeten experimenteren. Na het aanpassen van het paswoord kan ik het modem zonder moeite bereiken. Jammer dat ik niet kan vertellen hoe ik het gedaan heb. Des al niet te min vraag ik mij af wat kpn aan dit probleem gaat doen?


Reageer