Skip to main content

Sinds kort beschik ik naar aller tevredenheid over KPN internet en TV. Na de overstap naar KPN heb ik bijna al mijn apparatuur weer werkend gekregen. Alleen heb ik net als veel anderen het probleem dat ik niet in kan loggen op de interface van het box 12 modem. Resetten etc. Geeft geen oplossing, maar wat wel? De div keren dat dit hier gevraagd wordt eindigt meestal in een stil einde maar nergens kan ik een echte oplossing vinden.

HOERA het is mij gelukt om bij het modem in te loggen. Helaas kan ik niet reconstrueren hoe ik dat gedaan heb omdat ik met van alles heb moeten experimenteren. Na het aanpassen van het paswoord kan ik het modem zonder moeite bereiken. Jammer dat ik niet kan vertellen hoe ik het gedaan heb. Des al niet te min vraag ik mij af wat kpn aan dit probleem gaat doen?

Als er al sinds 2020 geen update voor gemaakt is om dit probleem op te lossen, denk ik niet dat KPN er iets aan gaat doen. 4 jaar lang geen software update, terwijl dit een bekend issue is? Dat geeft me weinig hoop dat KPN hier ook maar enige prioriteit aan geeft, en het ze dus eigenlijk weinig interesseert. 


Volgens mij gaat die hele verhaal met alle facetten over de oude software reeks. De beschreven problemen zijn echt aanwezig maar de vraag wat KPN er aan gaat doen is toch al lang beschreven elders in dit forum? Er is nieuwe generatie software voor die apparaten en daar speelt dat probleem niet. Die oude is verlaten en gaat niets aan veranderen.


Volgens mij gaat die hele verhaal met alle facetten over de oude software reeks. De beschreven problemen zijn echt aanwezig maar de vraag wat KPN er aan gaat doen is toch al lang beschreven elders in dit forum? Er is nieuwe generatie software voor die apparaten en daar speelt dat probleem niet. Die oude is verlaten en gaat niets aan veranderen.

Bij was bij mij dus wel. Ik heb met de oude software nooit inlogproblemen gehad. Toen kreeg ik de nieuwe KPN software, en toen was het fout. Toen kon ik niet meer inloggen. KPN heeft vervolgens het modem omgeruild, daarbij kreeg ik een Experiabox v10 in m'n handen gedrukt op het postkantoor.


Volgens mij gaat die hele verhaal met alle facetten over de oude software reeks. De beschreven problemen zijn echt aanwezig maar de vraag wat KPN er aan gaat doen is toch al lang beschreven elders in dit forum? Er is nieuwe generatie software voor die apparaten en daar speelt dat probleem niet. Die oude is verlaten en gaat niets aan veranderen.

Als dat zo is zadelt kpn mij dus met oude voorraad op. Hopend dat ik niet een van die Freeks ben die in wil loggen op het modem. En als er dan toch een komt wordt verwezen naar al die tips en trucs die soms helpen maar ook soms niet. Er wordt op gegokt dat degene die dit probleem hebben ook over een beetje kennis beschikken en het kunnen oplossen. ( en daar hebben ze misschien wel een punt) . Voor mij is het voorlopig opgelost, maar ik vind het jammer dat het op deze manier moet.


Als dat zo is zadelt kpn mij dus met oude voorraad op. 

Dat vakt wel mee. Want op alle KPN Boxen die KPN op voorraad heeft staat die oude KPN 60E firmware. KPN geeft helemaal nog geen boxen uit waar de nieuwe firmware al op staat. Iedere nieuwe klant krijgt gewoon nog een box met de 60E firmware erop.

Ik denk zelfs dat als KPN een box terug krijgt waar de nieuwe firmware op staat, dat ze die nog terug zetten naar 60E firmware. 


@H de Weert Goed om te horen dat 't uiteindelijk is gelukt, alleen jammer dat je niet precies weet hoe. Het gebeurt inderdaad vaker dat inloggen niet (meteen) lukt, maar het geldt niet voor iedereen. Daarom hebben we de tips verzameld die je kunt doorlopen in het artikel dat ik deelde.


@H de Weert Goed om te horen dat 't uiteindelijk is gelukt, alleen jammer dat je niet precies weet hoe. Het gebeurt inderdaad vaker dat inloggen niet (meteen) lukt, maar het geldt niet voor iedereen. Daarom hebben we de tips verzameld die je kunt doorlopen in het artikel dat ik deelde.

Hallo Alexandra

niet iedereen heeft behoefte om wat te knutselen met de instellingen van een modem. Enige kennis is wel nodig. Het is altijd jammer dat e.e.a. Niet zo gaat als beschreven, en dat er allerlei trucs moeten worden uitgehaald om tot een oplossing te komen. Ik kan de oplossing niet echt reconstrueren omdat ik met 3 verschillende pc’s 3 verschillende browsers en wat andere netwerk apparatuur aan het experimenteren ben geslagen. Ik ben wat internet en tv betreft erg tevreden en het is ook prettig dat het port forwarding beschreven is. Ik heb dus helaas niet de oplossing. Iedereen bedankt voor de inbreng.


Het inloggen op t modem lukt mij alleen op een PC/Laptop met Firefox als browser.

En dan ook niet altijd. Ik zit nog op de antieke software  SGEJ1000060E . Deze is erg traag in de menu's en bij het inloggen.  T zou fijn zijn dat KPN de update naar de nieuwe Box12 software gewoon naar elke modem pushed. Liefst in de nacht uitteraard ;-)


Het inloggen op t modem lukt mij alleen op een PC/Laptop met Firefox als browser.

En dan ook niet altijd. Ik zit nog op de antieke software  SGEJ1000060E . Deze is erg traag in de menu's en bij het inloggen.  T zou fijn zijn dat KPN de update naar de nieuwe Box12 software gewoon naar elke modem pushed. Liefst in de nacht uitteraard ;-)

Zolang ze die software maar goed en uitvoerig testen, en juist gebruikers erbij betrekken die met deze issues te maken hebben, zodat het ook goed getest wordt voor de gebruikers thuis op hun eigen netwerk. Zonder dergelijke regressietesten heb ik inmiddels maar weinig vertrouwen in KPN dat het ook goed zal gaan. 


@H de Weert Goed om te horen dat 't uiteindelijk is gelukt, alleen jammer dat je niet precies weet hoe. Het gebeurt inderdaad vaker dat inloggen niet (meteen) lukt, maar het geldt niet voor iedereen. Daarom hebben we de tips verzameld die je kunt doorlopen in het artikel dat ik deelde.

Hallo Alexandra

niet iedereen heeft behoefte om wat te knutselen met de instellingen van een modem. Enige kennis is wel nodig. Het is altijd jammer dat e.e.a. Niet zo gaat als beschreven, en dat er allerlei trucs moeten worden uitgehaald om tot een oplossing te komen. Ik kan de oplossing niet echt reconstrueren omdat ik met 3 verschillende pc’s 3 verschillende browsers en wat andere netwerk apparatuur aan het experimenteren ben geslagen. Ik ben wat internet en tv betreft erg tevreden en het is ook prettig dat het port forwarding beschreven is. Ik heb dus helaas niet de oplossing. Iedereen bedankt voor de inbreng.

Klopt. Daarom zou het coulant van KPN zijn om de mensen die wel de instellingen op hun modem instellen, voor bijvoorbeeld beveiliging, kosteloos te voorzien van een Fritz!box modem tot KPN hun zaakjes op orde heeft. Het is namelijk niet normaal, en zeker niet wenselijk, dat KPN modems uitlevert waarvan zij weten dat deze zoveel problemen geven om op het modem in te loggen en de instellingen aan te passen! Ik zal vrienden en collega's vanwege deze reden ook niet aanraden en internet abonnement bij KPN af te gaan sluiten. 


@H de Weert Goed om te horen dat 't uiteindelijk is gelukt, alleen jammer dat je niet precies weet hoe. Het gebeurt inderdaad vaker dat inloggen niet (meteen) lukt, maar het geldt niet voor iedereen. Daarom hebben we de tips verzameld die je kunt doorlopen in het artikel dat ik deelde.

Hallo Alexandra

niet iedereen heeft behoefte om wat te knutselen met de instellingen van een modem. Enige kennis is wel nodig. Het is altijd jammer dat e.e.a. Niet zo gaat als beschreven, en dat er allerlei trucs moeten worden uitgehaald om tot een oplossing te komen. Ik kan de oplossing niet echt reconstrueren omdat ik met 3 verschillende pc’s 3 verschillende browsers en wat andere netwerk apparatuur aan het experimenteren ben geslagen. Ik ben wat internet en tv betreft erg tevreden en het is ook prettig dat het port forwarding beschreven is. Ik heb dus helaas niet de oplossing. Iedereen bedankt voor de inbreng.

Klopt. Daarom zou het coulant van KPN zijn om de mensen die wel de instellingen op hun modem instellen, voor bijvoorbeeld beveiliging, kosteloos te voorzien van een Fritz!box modem tot KPN hun zaakjes op orde heeft. Het is namelijk niet normaal, en zeker niet wenselijk, dat KPN modems uitlevert waarvan zij weten dat deze zoveel problemen geven om op het modem in te loggen en de instellingen aan te passen! Ik zal vrienden en collega's vanwege deze reden ook niet aanraden en internet abonnement bij KPN af te gaan sluiten. 

Mij maakt het niet uit wat voor modem ik krijg, als hij maar doet wat hij moet doen. Het enige advies voor kpn is “ test die dingen voor je ze de deur uit doet” of laat de monteur het modem even testen, dat lost een hoop problemen op. De meeste mensen die ik ken kan ik dit abonnement sterk aanbevelen. Ik heb nu sneller internet meer tv voor minder geld dan mijn vorige provider. Dit ongemak neem ik op de koop toe en is voor mij dus opgelost.


Met veel interesse lees ik de verhalen en opmerkingen en suggesties. Kennelijk moet er nog het e.e.a. aangepast worden want nu, vier maanden na de laatste post hier, loop ik tegen hetzelfde aan…. Wat gaat KPN doen?


Er kan maar 1 ding gedaan worden en dat is wachten op een doorstap naar de nieuwe software.


Als wachten op Godot? (:))


Reageer