Skip to main content

Het begon met een storing in mijn DVS 1200; een van onze TV's deed het niet meer.

Na een reset van de modem werkte dat weer, maar kon ik niet meer inloggen op m'n wifi.

Ik heb geprobeerd in te loggen met het wachtwoord op de onderzijde, heb m'n onlangs ingestelde wachtwoord geprobeerd en heb de online tool gebruikt om het wachtwoord te wijzigen.

Niets werkt. Ik heb geen wifi op laptop en mobiel.

Heeft iemand een oplossing?

 

Hugo uit Alkmaar

Hallo @Humanabas de V10 heeft geen wachtwoord onderop staan, bij de eerste keer inloggen bij het ww veld gewoon enteren en dan een zelfbedacht ww ingeven en nogmaals dat ww ingeven ter bevestiging.


Beste JanD,

 

Dank.

Onderop mijn V10 staat een wachtwoord.

Dat heb ik een paar maanden terug gewijzigd.

Na het resetten van de V10 om de uitgevallen TV-functie terug te krijgen, werkte dat nieuwe ww niet meer en dus ook niet mijn oude...

Met de tool geprobeerd om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Tool zegt: geslaagd, maar ww werkt niet….

 

Geen idee wat te doen.

 

Groet,

Hugo


Hallo @Humanabas onderop het modem staat een SSID, oftewel wifinaam en daarbij staat het wifi wachtwoord, dat is dus iets anders is dan het modem wachtwoord, zoals ik eerder beschreef.


Hoi @Humanabas, het wachtwoord wat onderop de V10 staat is inderdaad niet het wachtwoord om in te loggen op het modem. Dat is het wachtwoord voor de Wifi zoals Jan al opmerkt.

In onze Kennisbank beschrijven we dit ook en leggen we uit dat je bij de eerste keer inloggen zelf een wachtwoord moet instellen: 

 


Met hulp van velen is het me gelukt.

Na een paperclipreset naar fabrieksinstellingen startte alles soepel op.

Heel vreemd was wel dat mijn zo'n daarna met een oud wachtwoord gewoon kon inloggen op de wifi en mijn netwerk de gebruikelijke naam had.

We hebben alles een nieuw ww gegeven.

Dank

 

Hugo


Heel vreemd was wel dat mijn zo'n daarna met een oud wachtwoord gewoon kon inloggen op de wifi en mijn netwerk de gebruikelijke naam had.

Dat is niet vreemd. Na een reset haalt de box de WiFi naam/wachtwoord op van de server van KPN. Zo hoeft de klant niet alle apparaten opnieuw in te stellen.


Dank voor je reactie. Vreemd is, dat dat dus niet het meest recente wachtwoord was...


Dank voor je reactie. Vreemd is, dat dat dus niet het meest recente wachtwoord was...

Dan staat er nog een oud wachtwoord bij KPN geregistreerd...


Goed om te lezen dat het na de reset is gelukt @Humanabas. Vermoedelijk was er nog een oud wachtwoord bewaard gebleven voor de Wifi inderdaad, waardoor die teruggezet werd. Na het wijzigen heb je het wachtwoord wat je wilt weer nu.

Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden.