Skip to main content
Vraag

Ik kan niet meer bij mijn Microsoft Azure files sinds de Box 12

  • 24 August 2024
  • 14 reacties
  • 108 keer bekeken

Voorheen was ik bij Telfort die overgenomen is door KPN. Het Experia modem werd door KPN geadviseerd om dat te laten vervangen door KPNBOX 12. Dat heb ik in aug-20224 vervangen en mijn oude modem ingeleverd.

Nu kan ik niet meer thuiswerken omdat mijn   azure files met smb port (445) is dichtgezet.

dat is uitermate vervelend, omdat het bedrijf waar ik werk niet om de hoek ligt (70km verderop)

Ik lees nu (dom dom dat ik niet eerder hier naar gekeken had) dit probleem is bij KPN bekend is, maar het klaarblijkelijk niet (kunne) oplossen.

mijn collega is al zover dat hij overgestapt is naar een provider waar dat niet geldt.

Wat moet ik nu doen?

 

Nu kan ik niet meer thuiswerken omdat mijn   azure files met smb port (445) is dichtgezet.

Wat moet ik nu doen?

De firewall van Box v12 blokkeert port 445 vanaf beveiliging niveau middel. Stel op niveau laag of aangepast met standard instelling "alles toegelaten”


dat klinkt te mooi om waar te zijn. waar  stel je dat in? ik zit in mijnmodem, maar ziet niet waar je die instelling kunt wijizgen. ik zie wel “Access Control>port forwarding” ed.. maar niet “beveiligingsniveau”


Welke versie van de firmware staat op jouw V12?


ja dat is een beetje vaag. er ik ga ervanuit dat dat SGEJ1000060E is. er staat niet expliciet firmware maar software (zie plaatje als bijlage) 

 


Dan kan je dit probleem niet tackelen.

Ik hoop dat jouw V12 zo snel mogelijk overgezet zal gaan worden naar de nieuwe firmware zodat dit issue verholpen zal zijn.


Wat @TDN schrijft geldt volgens mij voor de nieuwe KPN firmware. En die heeft u nog niet. 

Hoe het bij de firmware versie die u heeft werkt weet ik niet. Misschien weet @wjb dat.


U kunt tijdelijk op een mobiele hotspot werken. Of een Fritzbox aanschaffen. Ook kunt u voor een prikkie op marktplaats een Experiabox v10 scoren...


Bedankt voor alle commentaar. Als ik het zo lees lijkt me dat ik bij KPN moet gaan vragen voor een KPN box met nieuwe firmware. Immers die hebben het probleem veroorzaakt en zij kunnen het klaarblijkelijk oplossen als ik het antwoord van @wjb lees. Heb ik dan eigenlijk een “oude” versie in aug2024 gekregen? Ik had ook gelezen dat de firmware versie bij de KPN box ook bij het logischer, zou moeten staan, bij mij is het leeg.


Logischer=loginscherm :)


Heb ik dan eigenlijk een “oude” versie in aug2024 gekregen?

Klopt, naar mijn weten worden alle V12's nog steeds met de oude firmware geleverd.


En het updaten van modems gaat bij KPN enorm traag. Kan maanden duren. Volgens mij doen ze er maar enkele 10tallen per week ofzo.


Een Box12 met nieuwe software ga je niet krijgen. 

Het is ook ondoenlijk om de voorraad per stuk uit de doos te halen, updaten, en weer in de doos. Kpn heeft er ,denk ik, 10.000-en op voorraad. 

Een uitgeleverde box zal de oude software bevatten. Dat wordt de komende 1½ (?) jaar niet anders.

Huur of koop een Fritzbox 7590.


Als ik het zo lees lijkt me dat ik bij KPN moet gaan vragen voor een KPN box met nieuwe firmware. 

Je kan klantenservice bellen en vragen voor een firmware upgrade. Tenzij je ook Supwerwifi van KPN heeft, kan de KPN medewerker de nieuwe firmware naar jou modem pushen (gebeurt idR op de volgende werkdag). Je kan ook hier alvast jouw klantennummer, naam, adres en de laatste 3 cijfers van IBAN in de privé gedeelte van jouw forum profiel zetten, een moderator kan ook de nieuwe firmware pushen voor jou, maar ze lezen jouw post waarschijnlijk eerst over paar dagen. Bellen is sneller.

Tot dan kan je proberen via IPV6 adres met MS Azure te verbinden, je moet natuurlijk achterhalen welke IPV6 adres deze heeft.


@PeterWassenaar  Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?


Reageer