Skip to main content
Antwoord

Ik kan wifi 5ghz niet uitschakelen op KPN Box 12

• March 17, 2022
  • 7 reacties
  • 2662 keer bekeken

Ik zag een topic met uitleg en screenshots van box 12.

ik wil WiFi 5 ghz uitschakelen zou eenvoudig kunnen volgens screenshot maar bij WiFi instellingen heb ik geen mogelijkheid om in keuze te kunnen uitschakelen.  WiFi aan of uit de enige optie.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Joep1965

De box 12 heeft met de laatste update een extra wifi netwerk gekregen. Dit staat standaard uit. Op dat netwerk kan je wel de 2.4ghz band en 5ghz band splitsen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 17, 2022

De box 12 heeft met de laatste update een extra wifi netwerk gekregen. Dit staat standaard uit. Op dat netwerk kan je wel de 2.4ghz band en 5ghz band splitsen. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 17, 2022

Wat is de reden dat u 5 Ghz wilt uitschakelen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 17, 2022

Aansluiten van schakelaars die alleen via 2.4 gekoppeld / aangemeld moeten worden.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 17, 2022

Dan gebruik je daarvoor het extra wifi netwerk. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 20, 2022

Hi @Kpn gids, als dit niet lukt via je primaire wifi netwerk, kan je hiervoor inderdaad de nieuwe optie ‘Extra wifi’ gebruiken. Daarmee maak je een 2e wifinetwerk aan, waarbij je de 2,4Ghz een aparte naam kunt geven :slight_smile:

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 20, 2022

Dank je, is ook gelukt in box 12 maar dan moet je wel standaard uitzetten. Let op dat je dan WiFi blijft behouden voor inloggen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 20, 2022

Top dat het je is gelukt :slight_smile: