Skip to main content
Antwoord

Ik kreeg een mail dat mijn V10 en SuperWifi punten een update zouden krijgen, maar heb de oude versie nog

• July 17, 2025
  • 12 reacties
  • 88 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+3

Heb gisteren een mail gehad dat mijn modem en Super Wifi punten zouden worden geupdate. Ik heb nog geen KPN software. draai nog de intermediate firmware.

Graag support van een moderator.

Modem V10.

Beste antwoord door Erik van KPN

Hey ​@MennovanEck97, dit kan kloppen. Afgelopen week is één van de geplande updategroepen niet doorgegaan vanwege een technisch beletsel. Ik vermoed dat jij, en jij ook ​@JRS54,  in die groep hebben gezeten. In dat geval gaat een reset niet helpen om de update te krijgen. Je wordt weer opnieuw meegenomen in een volgende ronde. 

12 reacties

JRS54
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 17, 2025

Bij mij exact hetzelfde.

• July 17, 2025

Heb gisteren een mail gehad dat mijn modem en Super Wifi punten zouden worden geupdate. 

Welke SuperWifi, 1 of 2?

Graag support van een moderator.

Deze Community in in de eerste plaats voor en door klanten. Moderators lezen wel mee maar een reactie kan enige tijd duren.

Voor klantenservice kun je bellen met 0800-0402. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 18, 2025

Heb Superwifi 2 (3 stuks). 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 18, 2025

Ik zet dit speciaal op de community omdat dit geen “haast heeft” maar wel lijkt op een technisch probleem bij de de update. Mijn installatie draait gewoon door.

• July 18, 2025

Wat je kan doen is: alles opnieuw opstarten. Experiabox en SuperWiFi's. Misschien krijg je de update dan wel binnenkort. 

• July 18, 2025

Heb Superwifi 2 (3 stuks). 

Dan kun je inderdaad de update een keer verwachten: migraties van V10 icm SW2 worden (mondjesmaat) uitgevoerd.

Zie ook dit topic. Let op de opmerking over Wifi6, waardoor je Wi-Fi op de V10 beter uit kunt laten omdat de V10 geen Wifi6 heeft en de SW2 wel. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 18, 2025

Wat je kan doen is: alles opnieuw opstarten. Experiabox en SuperWiFi's. Misschien krijg je de update dan wel binnenkort. 

Ik ga dat eens proberen. Heb de box net  opgestart, hoop dat dit helpt. Ik zou dit topic niet gestart zijn als ik het mailtje niet gekregen had.

• July 19, 2025

Wellicht een goed idee om ook je SuperWifi punten opnieuw te starten. Ik kreeg een tijd geleden een mail om juist díe opnieuw te starten en dat heb ik ook gedaan.

Nu heb ik SW1's en die zijn met een V10 nog niet aan de beurt, dus achteraf bleek dat ik die mail te onrechte heb gekregen. Maar na zo'n herstart staan ze weer goed in het beheersysteem van kpn, als dat nog niet of niet meer het geval was. Zo heb ik tenminste begrepen. Dus kan geen kwaad. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 19, 2025

Wellicht een goed idee om ook je SuperWifi punten opnieuw te starten. Ik kreeg een tijd geleden een mail om juist díe opnieuw te starten en dat heb ik ook gedaan.

Nu heb ik SW1's en die zijn met een V10 nog niet aan de beurt, dus achteraf bleek dat ik die mail te onrechte heb gekregen. Maar na zo'n herstart staan ze weer goed in het beheersysteem van kpn, als dat nog niet of niet meer het geval was. Zo heb ik tenminste begrepen. Dus kan geen kwaad. 

Bedankt Henk, ga dat meteen regelen. Ik heb SW 2 , dus ik zou eigenlijk wel die update kunnen krijgen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Hey ​@MennovanEck97, dit kan kloppen. Afgelopen week is één van de geplande updategroepen niet doorgegaan vanwege een technisch beletsel. Ik vermoed dat jij, en jij ook ​@JRS54,  in die groep hebben gezeten. In dat geval gaat een reset niet helpen om de update te krijgen. Je wordt weer opnieuw meegenomen in een volgende ronde. 

JRS54
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 21, 2025

@Erik van KPN Ah, dank je.

Krijg ik weer opnieuw een sms/e-mail?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 28, 2025

Zou wel moeten, ​@JRS54. Kan zijn, als we het binnen een aantal dagen inhalen, dat je dan geen nieuwe mail krijgt. Maar als het echt een volgende ronde wordt kan het ietsje langer duren om je weer in de planning te krijgen, en dan krijg je ook een nieuwe mail. 

Als je nu nog steeds op de oude firmware zit, dan mag je ervan uitgaan dat je een nieuwe mail krijgt als je weer aan de beurt bent.