Skip to main content

Ik heb alle verwijzingen gelezen maar echt, het lukt niet.

Ik wil de 5Ghz wifi (tijdelijk) uitschakelen op KPN Box 12. Heb er geen andere router oid achter hangen.

Als ik onder settings en onder extra wifi beide uitschakel, blijf ik toch internetverbinding houden.

Zet ik nu alleen 2.4 Ghz op on, dan springt deze ook weer op off

Heb geprobeerd met wirelessmode op 802.11 b+g(+n) te zetten maar uitschakelen van 5Ghz gaat niet lukken. Ik blijf gewoon wifi houden op 2,4 en 5 Ghz.

Zelfs na uit/aan van modem blijf ik wifi op 5Ghz houden. Rara hoe kan dat. Of beter: hoe schakel ik 5GHZ uit.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Hallo @Schorpioentje 

In oudere post die je geplaatst hebt staat dat je Experia Wifi punten hebt, zijn die nog steeds aangesloten?
Zo ja dan is dat de reden dat je nog steeds Wifi hebt als je het in de Box 12 uitzet.

Waarom wil je 5GHz tijdelijk uitschakelen?
Als dat voor het verbinden van een apparaat is dan kan je beter Extra wifi gebruiken en daar alleen 2.4GHz aanzetten.

Tijdelijk uitschakelen omdat dat een oplossing zou kunnen zijn voor problemen en smart dimmers en schakelaars. Heb inderdaad de wifi punten uitgezet en toen kon ik wel alleen op 2Ghz. Helaas loste dan niet het probleem op.  Na harde reset zijn sommige vaste IP adressen overgenomen maar bij andere weer niet. Ander draadje.

Haha onder mijn forumnaam staat slimmerik….. Nou niet dus, ik vraag alleen maar heel veel omdat het me steeds moeilijker af blijkt te gaan.

Zijn die vaste IP adressen echt vast ingesteld of via DHCP bindings waar je naar vraagt in je andere post?
Die ‘smart’ apparaten kan je het beste op DHCP laten staan en dan via een DHCP binding vast zetten.

Ik vraag me alleen af waarom dat überhaupt nodig zou moeten zijn?
Kan je ze niet gewoon een unieke naam geven en ze daaraan herkennen in de app waarmee je ze bedient?

Ik volg alleen maar advies maar dat is ws weer wat achterhaalt. Bij routines gebruikte ik het in te voorkomen dat na een stroomstoring/ wifi onderneming bepaald routines de device niet meer konden uitvoeren.  Nu na een harde reset van modem omdat kpn de storing niet kon bereiken,  loopt veel mis.   device heeft ander ip dan in tuya app en routines geven foutmeldingen. Tis een puinhoop. Nog een paar dagen en de hele zooi gaat de container in.  :(

Ben je er nog verder mee gekomen @Schorpioentje ?

Als het nog niet werkt zou je alle (of i.i.g. die niet meer te zien zijn) smart apparaten eens kunnen resetten en opnieuw toevoegen.

Reageer