Skip to main content

Ik heb een nieuw contract afgesloten.

Hierbij heb ik twee nieuwe KPN+ TV kastjes ontvangen en is me toegezegd dat ik ook een nieuw modem (KPN Box 12) zou krijgen, omdat ik een kastje draadloos via WiFi aan wil sluiten en op de site van KPN staat dat je dit modem dan nodig hebt.

Nu zijn begin van de week de 2 kastjes geleverd, maar niet het nieuwe modem.

Heb vandaag gebeld met KPN, maar ik krijg geen nieuw modem. Ik vind dit werkelijk een schandalige handelswijze en ben er ook echt niet over te spreken! De enige manier om mij als klant te behouden is om alsnog dit modem te leveren, anders cancel ik alsnog het contract!

Zo ga je niet met elkaar om KPN!

bent u aangesloten op de glasvezel of nog via de koper lijn??

het kan namelijk zo zijn dat u een Pair bonding verbinding hebt via de koper lijn, dan kunt u geen box12 krijgen. de box12 ondersteund namelijk geen Pair bonding.


Hallo @FrankGijsberts72 ,

Heb je nu een V10 of V10A? Dan heb je niets te klagen. De V10 is volgens de kenners het beste modem wat KPN ooit heeft uitgebracht. 
 

Maar heb je nog een V7, V8 of V9? 
Dan is het wel zaak om dat modem om te ruilen. Je kunt de omruil dan zelf regelen. 

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

 


Je kan het ook prima via de wifi van de v10 of v10a aansluiten. Alleen dien je dan op dát kastje Video Mode (onderaan bij Informatie) op unicast te zetten.

Bij de Box12 gebeurt dat in het modem zelf al “multicast to unicast”.

anders cancel ik alsnog het contract!

En dan heb je helemaal… niets. Want terug naar het oude abonnement doen ze niet.

 

Verder. Als de vorige ontvanger op die plek via utp was verbonden dan lijkt het me ook geen bezwaar die nu voor de TV+ box te gebruiken.


bent u aangesloten op de glasvezel of nog via de koper lijn??

het kan namelijk zo zijn dat u een Pair bonding verbinding hebt via de koper lijn, dan kunt u geen box12 krijgen. de box12 ondersteund namelijk geen Pair bonding.

Nee ik ben aangesloten via glasvezel.

 


Hallo @FrankGijsberts72 ,

Heb je nu een V10 of V10A? Dan heb je niets te klagen. De V10 is volgens de kenners het beste modem wat KPN ooit heeft uitgebracht. 
 

Maar heb je nog een V7, V8 of V9? 
Dan is het wel zaak om dat modem om te ruilen. Je kunt de omruil dan zelf regelen. 

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

 

Het gaat er niet om wat voor een modem ik nu heb. Het gaat erom dat ze dingen beloven en het dan niet na komen.. Daar gaat het me om..


Hoi @FrankGijsberts72 ,

Je vorige ontvangers zullen bekabeld aangesloten zijn geweest. Je kunt de nieuwe toch ook gewoon bekabeld aansluiten?

Of gebruikte je een DVS, moca of ander apparaat?

 

De V10 en V10a zijn echt beter dan de Box 12, zowel in stabiliteit als wifi bereik. 


Hi @FrankGijsberts72, ik denk graag mee. 

Het is via glasvezel geen probleem voor mij om alsnog de modem om te ruilen. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken of er een reden is dat de modem niet is omgeruild. 

Zou ik ook alsnog weten welke modem je nu gebruikt?