Skip to main content

Goedendag,

Hoe vaak wordt een modem geüpdatet?

Ik krijg namelijk regelmatig mail dat ik een update krijg.

Is dit spam?

Hoi ​@JH Bats , in tegenstelling tot de TV-box, wordt er volgens mij niet om de zoveel tijd een update gepushed. Eerder als bepaalde functionaliteiten af zijn.

Maar iemand van KPN kan dat beter aangeven denk ik.

De mails zijn wel degelijk van KPN afkomstig en dus geen spam. Tenzij er in staat dat je *NU* moet reageren om je instellingen te behouden (het creëren van urgentie).

Hoi ​@JH Bats . Welkom bij de KPN Community.  

De mailtjes zijn legitiem maar we willen je natuurlijk niet spammen.

Mag ik vragen hoe vaak jij zo'n mail krijgt?  En gebruik je wel het meegeleverde KPN modem of heb je misschien een eigen router in gebruik? 

@Erwin van KPN deze vraag snap ik niet helemaal. Jullie kunnen wel zien of er extra kpn-apparatuur (EW, SW1/2) op de V10 is aangesloten, zodat die wordt overgeslagen voor de update, maar jullie kunnen niet zien of er een kpn modem of een ander merk modem is aangesloten? 

@Erwin van KPN deze vraag snap ik niet helemaal. Jullie kunnen wel zien of er extra kpn-apparatuur (EW, SW1/2) op de V10 is aangesloten, zodat die wordt overgeslagen voor de update, maar jullie kunnen niet zien of er een kpn modem of een ander merk modem is aangesloten? 

Dat kan ik wel toelichten. Ik mag niet meten zonder toestemming van de klant en volgens mij scannen we niet ‘live’ op of er een SW1 is aangesloten.  Dat halen we uit de installed base/motive (dus wat er ooit aangesloten is) .Daar rollen dan batches uit die we gaan updaten.  De situatie kan in de tussentijd dus weer veranderd zijn.

Dus ​@Erwin van KPN , jullie mogen niet meer scannen maar hebben dat ooit wel gedaan en daarmee een wellicht verouderde inventarisatie opgebouwd? Of begrijp ik je nu verkeerd. 

De apparatuur van KPN "belt" zelf naar huis. En dat word opgeslagen denk ik.

Als je een eigen router aansluit, dan zal deze niet naar KPN "bellen". Dus dan weet KPN niks. 

Een KPN medewerker kan bij een individuele klant die daar toestemming voor geeft scannen naar de aangesloten apparatuur. Als je een KPN router gebruikt. Bij een eigen router kan een KPN medewerker niets.

Dus als je een eigen modem/router aansluit kan kpn "niets zien". Dan is dat dus duidelijk: geen kpn modem/router! Daarmee is de vraag van Erwin  beantwoord, toch? 

Dus als je een eigen modem/router aansluit kan kpn "niets zien". Dan is dat dus duidelijk: geen kpn modem/router! Daarmee is de vraag van Erwin  beantwoord, toch? 

Als de metingen altijd 100% betrouwbaar zouden zijn wel.  maar helaas krijg ik ook geregeld lege velden terug terwijl er wel een KPN modem is aangesloten. 

Dus ik vraag altijd voor de zekerheid. 

Reageer