Ik probeer een hele simpele vraag aan KPN te stellen, maar dat is blijkbaar onmogelijk gemaakt
Ik probeer een vrij simpele vraag te stellen aan KPN over het vervangen van mijn modem (Wifi van deze oude modem wordt steeds trager en problematischer). Dit blijkt KPN op vakkundige wijze onmogelijk te hebben gemaakt. Ik kreeg een keer contact maar dat was een ‘simpele’ verkoper die mij van alles wilde aansmeren. Bij XS4ALL heb ik dit nooit meegemaakt. Wat ik bij de overname al vreesde blijkt uit te komen, de service van KPN is ver onder het vriespunt.
Vertel me alsjeblieft hoe ik een vraag aan iemand kan stellen die er verstand van heeft en niet iemand die me een nietszeggend verhaal ophangt of me iets wil verkopen. Helaas is het een heel gedoe om over te stappen op een andere provider (mailadres wijzigingen voor allerlei zaken etc) anders was ik al lang overgestapt.
Bladzijde 1 / 1
Welke modem heb je momenteel? Kan je eens op het stickertje onderaan kijken?
“wat ik bij de overname al vreesde blijkt uit te komen...” Heb je nog steeds een abo via XS4ALL?
Dan kan je gewoon het servicenummer van XS4ALL bellen, te weten 020-3987666. Voor meer informatie, zie https://www.kpn.com/service/xs4all
Fritz!box 7490
Wat doet ie niet wat ie wel zou moeten doen? Het is inderdaad een wat ouder exemplaar, maar zou het gewoon moeten doen.
“wat ik bij de overname al vreesde blijkt uit te komen...” Heb je nog steeds een abo via XS4ALL?
Dan kan je gewoon het servicenummer van XS4ALL bellen, te weten 020-3987666. Voor meer informatie, zie https://www.kpn.com/service/xs4all
Dat nummer krijg je een verkooer aan de lijn die je naar de td doirverbind en vervolgens weer eeuwen moet wachten. Bereikbaarheid kon/xs4all is knudde geworden!
Wat doet ie niet wat ie wel zou moeten doen? Het is inderdaad een wat ouder exemplaar, maar zou het gewoon moeten doen.
Wifi is traag en verbinding slecht. Kpn wil blijkbaar dat je zelf een moderner modem aanschaft
Dat is zeker niet de bedoeling, als je service verwacht, zeker bij een XS4ALL helpdesk. Wellicht kunnen we hier nog wat voor je betekenen?
Wellicht kan je de vraag opnieuw stellen, bij de helpdesk, op een iets andere manier, als de lijn slecht is kunnen ze dat meteen checken, het modem resetten om te kijken of er daadwerkelijk een defect is van het modem, in dat geval kan ie worden omgeruild.
Dat probeer ik al ik weet niet hoelang voor elkaar te krijgen. Vreemd dat je eerst naar een forum moet om dit voor elkaar te krijgen
Wellicht kan je de vraag opnieuw stellen, bij de helpdesk, op een iets andere manier, als de lijn slecht is kunnen ze dat meteen checken, het modem resetten om te kijken of er daadwerkelijk een defect is van het modem, in dat geval kan ie worden omgeruild.
Ik kan nergens vinden hie ik bij die helpdesk kom. Is heel moeilijk te vinden op kon website
De (Technische) Helpdesk, van XS4ALL, is bereikbaar van maandag t/m zondag van 08:00 tot 22:00 uur op het boven- en ondergenoemde nummer.
Een modem slijt niet. Dat doet het gewoon. Of het is kapot.
Natuurlijk kan het zo zijn dat je WiFi verbinding minder goed werkt. Maar dat komt dan niet doordat het modem al een daagje ouder is.
Bellen naar KPN omdat je modem al wat ouder is heeft dus niet zoveel zin. Zolang KPN van mening is dat die nog niet vervangen hoeft te worden krijg je geen ander modem. Tenzij die kapot is. Maar dat is bij jou niet het geval.
Een modem slijt niet. Dat doet het gewoon. Of het is kapot.
Natuurlijk kan het zo zijn dat je WiFi verbinding minder goed werkt. Maar dat komt dan niet doordat het modem al een daagje ouder is.
Bellen naar KPN omdat je modem al wat ouder is heeft dus niet zoveel zin. Zolang KPN van mening is dat die nog niet vervangen hoeft te worden krijg je geen ander modem. Tenzij die kapot is. Maar dat is bij jou niet het geval.
Dat klopt alleen dat geldt dan ook voor auto’s. Alleen is het zo dat moderne auto veel sneller kunnen en zuiniger zijn dan oude. Op een gegeven moment kunnen oude modems de nieuwe snelheden niet meer bijbenen. Waarom komen anders de leveranciers steeds met nieuwe modellen op de markt?
Het lijkt wel of dit forum alleen is voor grote fans van KPN, kritiek mag blijkbaar niet...
De (Technische) Helpdesk, van XS4ALL, is bereikbaar van maandag t/m zondag van 08:00 tot 22:00 uur op het boven- en ondergenoemde nummer.
Beste driemaster, dit nummer heb ik gebeld en ik kreeg toen geen helpdesk maar een verkoper aan de lijn. Misschien moeten jullie kan medewerkers beter onderzoeken welke nummers waarvoor worden gebruikt.
Ik verlaat dit forum, dit heeft totaal geen zin. Ik blijf wel rommelen met een slecht wifi netwerk en leg me erbij neer dat KPN onbereikbaar is.
Beste driemaster, dit nummer heb ik gebeld en ik kreeg toen geen helpdesk maar een verkoper aan de lijn. Misschien moeten jullie kan medewerkers beter onderzoeken welke nummers waarvoor worden gebruikt.
Ik verlaat dit forum, dit heeft totaal geen zin. Ik blijf wel rommelen met een slecht wifi netwerk en leg me erbij neer dat KPN onbereikbaar is.
Op dit forum helpen over het algemeen klanten elkaar. Tot nu toe heb je ook nog niet met KPN gesproken.
Eerder meldt je een 7490 te hebben. Dit modem is volgens mij inderdaad end-of-life en zou al vervangen moeten zijn. U kunt inderdaad contact opnemen met het eerder genoemde 020 nummer of naar 0800-0402 en inspreken dat uw modem defect is. - Het bandje meld altijd dat u kunt ophangen en u verder kunt met het sms’je welke u heeft ontvangen maar als u dan niet ophangt krijgt u na een seconde of 10 aan stilte te horen dat u word doorverbonden naar een medewerker.
Als ik naar de specificaties kijk van het modem, voldoet ie nog prima, tenzij deze écht stuk is…
Nogmaals dat kan alleen door te bellen naar deze desk en je te laten doorverbinden, of een terugbel verzoek achter te laten (vraag naar een technische helpdesk) en dat je niet in nieuwe producten of diensten bent geïnteresseerd. Kunnen ze ook de lijn checken.
Op dit forum helpen over het algemeen klanten elkaar. Tot nu toe heb je ook nog niet met KPN gesproken.
Eerder meldt je een 7490 te hebben. Dit modem is volgens mij inderdaad end-of-life en zou al vervangen moeten zijn. U kunt inderdaad contact opnemen met het eerder genoemde 020 nummer of naar 0800-0402 en inspreken dat uw modem defect is. - Het bandje meld altijd dat u kunt ophangen en u verder kunt met het sms’je welke u heeft ontvangen maar als u dan niet ophangt krijgt u na een seconde of 10 aan stilte te horen dat u word doorverbonden naar een medewerker.
Bedankt voor deze constructieve bijdrage. Ik zal dat nummer bellen. Nogmaals bedankt
Ik raad je ook eens aan om met een wifi analyzer app (ze staan ongetwijfeld in de app Store) te kijken naar jouw wifi-signaal.
In dit geval de FRITZ! App Wi-Fi
Je hebt ook algemene app's die alle Wi-Fi netwerken, en het bereik kunnen uitpeilen. Die gebruik ik regelmatig om het bereik te testen of een access-point uit te peilen.
Ik zie dat velen je hier op weg hebben willen helpen @Account13, helemaal super. Hoe staat het er nu voor? Ben je hier telefonisch nu verder mee gekomen? Heb je wellicht ook een wifi analyzer geprobeerd en heeft dat nog inzichten opgeleverd?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.