Skip to main content
Vraag

Ik wil mijn 4G modem omruilen zodat ik een buitenantenne kan aansluiten

• February 2, 2026
  • 8 reacties
  • 87 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Wij maken gebruik van een 4G-modem, aangezien we in het buitengebied wonen en afhankelijk zijn van deze oplossing voor onze internetverbinding. Om de ontvangst verder te verbeteren, willen we graag een buitenantenne aansluiten. Helaas blijkt dat ons huidige 4G-modem geen aansluiting voor een buitenantenne heeft.

Ik heb al meerdere keren contact opgenomen met de klantenservice, maar helaas is mijn vraag tot nu toe niet goed begrepen. Mijn verzoek is simpel: ik wil mijn huidige 4G-modem omruilen voor een model dat wél ondersteuning biedt voor een buitenantenne.

Kunt u mij aangeven hoe dit geregeld kan worden en welke stappen ik hiervoor moet ondernemen?

Alvast hartelijk dank voor uw hulp.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 2, 2026

Dat is voor medewerkers soms een lastige gewoon omdat het niet zo'n veel voorkomend iets is. Duidelijk omschrijven dat er een4g modem is zonder afneembare antennes is en met afneembare antennes. En dat je die met afneembare antennes wil hebben. Misschien via Facebook en X proberen als je dat gebruikt met onderstaande foto ter ondersteuning. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 2, 2026

KPN biedt deze modem (met afneembare antennes) niet meer aan. Zijn hiervoor alternatieven voor?

Kan ik een andere 4G modem hiervoor gebruiken?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 2, 2026

Beste ​@jmb64 zie onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/dongel/sagemcom-fast-4360-air

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 2, 2026

Dank je ​@JanD , maar kpn levert deze modem niet meer, ook al staat het nog op hun website.

Ik zoek een alternatieve oplossing hiervoor.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 2, 2026

Dat is wel heel vreemd. De buitenantenne wordt namelijk nog wel verkocht. Even op een moderater wachten. Wellicht dat die meer kan vertellen.  Een alternatief is er namelijk niet. De wachttijd is een dag of drie. Overigens staat het op de site precies andersom en wordt alleen het modem met afneembare antennes geleverd.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 3, 2026

Beste ​@jmb64 wacht s.v.p. de reactie van een moderator af binnen dit forum.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@jmb64, welkom op onze community! Ik ben even voor je op zoek geweest want ik heb deze vraag wel eerder voorbij zien komen. Mijn telefonische collega's zouden daar wel een stappenplan voor moeten hebben maar die informatie is al weer wat ouder. Ik ga voor je op onderzoek uit. Zou je je profiel willen invullen? Dan kijk ik even mee!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 5, 2026

​@Thomas van KPN hoop dat je hiermee verder komt en dat er een oplossing voor gevonden wordt.