Skip to main content

Ik heb onlangs een KPN thuis abonnement afgesloten en heb nu ook de KPN Thuis app gedownload om mijn netwerknaam en wachtwoord aan te passen. Echter, hier ontstond verwarring. Op de KPN Thuis app zie ik een andere netwerknaam en wachtwoord dan wat er op de achterkant van de KPN Box 12b staat.


Op mijn telefoon kan ik beide netwerken vinden, maar ik ben verbonden met het netwerk dat op de achterkant van mijn modem staat vermeld.
Wat ik me afvraag is waarom de KPN Thuis app een ander netwerk laat zien met een andere wachtwoord.

Is dit normaal? Ik heb geen wifi versterkers, geen gast netwerken, er is maar 1 modem aangesloten.

 

 

U kunt beter de thuisapp verwijderen. Want die werkt niet meer met de nieuwste firmware versie van de KPN Box. De thuisapp is geschiedenis. 


Hi @ÖmerFaruk! Je geeft onder andere aan dat je op je telefoon beide namen ziet staan. Geldt dit nog steeds als je kiest voor “Netwerk vergeten” in de wifi instellingen van je telefoon?


Hi @ÖmerFaruk! Je geeft onder andere aan dat je op je telefoon beide namen ziet staan. Geldt dit nog steeds als je kiest voor “Netwerk vergeten” in de wifi instellingen van je telefoon?

Hoi Bram,

Ik heb deze niet in mijn opgeslagen netwerken staan. Ik ben er nooit mee verbonden geweest. Ik zie nog steeds beide netwerken. Kan het zo zijn dat dit te maken heeft met een kruising van glasvezels met 1 van de buren?

Ik heb namelijk bij het installeren van mijn modem ook problemen gehad, toen zei de monteur dat er een kruising is en dat ze het tijdelijk hebben opgelost, en dat later alles recht gezet gaat worden (?). 


@ÖmerFaruk kruising zorgt dat jij de verbinding van de buren krijgt en andersom. Ieder modem stuurt gewoon z'n eigen verbinding. Het kan wel dat je de verbinding van de buren ziet. 

Het moet niet zo zijn dat het systeem dat bij ons de modemgegevens inlaadt dit voor je opslaat. Ik wil het toch even voor je nakijken. 

Wil je om die reden je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dit gedaan hebt?

Als je goed contact hebt met de buren, zou je ze dan willen vragen welke netwerknaam zij zien? Want dit zou dan ook andersom moeten gelden. 


Hi @ÖmerFaruk! We zijn een weekje verder. Ik heb nog geen reactie van je gezien. 

Is het probleem ondertussen opgelost? Of mag ik je er nog bij helpen?