Skip to main content
Beantwoord

Ik zou de nieuwe software op de V10 krijgen, niet gebeurd. Wat nu?

• May 27, 2025
  • 6 reacties
  • 63 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Gisteren d.d. 26-05-2025 een mail en sms ontvangen dat ik de update binnen zou krijgen. Vanmorgen 07:05 ingelogd en niets gebeurd.Alles staat nog op de oude software ook de 2 wifi punten staan ook op de oude software.

Wat nu te doen? Afwachten?

Hopelijk wordt de software niet overdag geïnstalleerd.

Beste antwoord door Marcthin

V10 nieuwe firmware en het is een complete RAMP.

Geen wifi

1 van de superwifi2 doet hetniet

Wel bekabelt internet

De wifi is in de lucht maar kan nergens het pasword van de WIFI wijzigen.

Door de firmware update is het WIFI pasword gewijzigd naar de fabrieks instellingen.

Ik zie nergens een mogelijkheid om het wifi pasword weer terug te zetten naar mijn oude pasword.

Hoe doe ik dat??

Afijn nu moet KPN de boel niet zo simpel maken dat ik er stres van krijg………

HEt wifi pasword teruggezet naar mijn oude wifi pasword en de wifi is voor alle apparaten weer toegankelijk.

De superwifi is voor beide nu in slave dat is mooi voor een nog betere spreiding van het wifi signaal.

Ook was de ene superwifi niet verbonden maar nadat ik het pasword had teruggezet werkte ook dat weer.

Afijn nu maar kijken hoe de zaak gaat draaien de komende dagen!

Sorry voor mijn gestreste reacties…...het is wat…..

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 27, 2025

Lekker bezig KPN.

De 2 superwifi punten zijn geupdated. De modem V10 niet. Uit de 220 gehaald en weer aangesloten helpt niet.

Het wifipunt "slave” werkt niet nadat de firmware is geïnstalleerd. Het geeft aan dat er geen connectie gemaakt kan worden. Er brand constant een oranje lamp. Ook dit wifi punt uit de 220 gehaald en weer aangesloten. Werkt niet.

Gaarne ene werkende oplossing!

• May 27, 2025

Even resetten en opnieuw installeren denk ik. Dus beide bekabeld aansluiten.

Maar vreemd dat de Experiabox niet geüpdate is. Heb je er veel instellingen in staan? Anders zou je die ook even kunnen resetten. 

Zolang de Experiabox nog geen nieuwe firmware heeft moet tenminste 1 SuperWiFi bekabeld aangesloten blijven. Beide is beter.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 27, 2025

Dat resetten is moeilijk voor mij. Ik heb 1 wifipunt in de reset staan nu. Is bezig…….tsja…..

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 27, 2025

Oke de wifi punten doen het na 2 uur proberen. Het resetten was bij het ene wifi punt niet mogelijk wel bij heet andere. Waardoor? Geen idee. Software staat erop.

Layout van de aanlog schermen en de schermen zelf werken niet goed. Ik kan de apparaten die ingelogd staan niet uitvouwen.

De opeenvolging vind ik niet logisch kortom wat mij betreft absoluut geen verbetering!

De firmware update van het modem na resetten via de website leverde niets op. Afwachten dus maar.

De instructies voor het resetten van het modem vond ik niet duidelijk. Moet ik alle kabels verwijderen en dan resetten? Wordt niet vermeld alleen de mogelijkheid tot resetten wordt uitgelegd dat vertrouw ik dus niet.

Dus KPN doe beter uw best door goede en gebruikersvriendelijke software te leveren ik betaal daar 50 € per maand voor dus ik mag beter van jullie verwachten!

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • May 28, 2025

V10 nieuwe firmware en het is een complete RAMP.

Geen wifi

1 van de superwifi2 doet hetniet

Wel bekabelt internet

De wifi is in de lucht maar kan nergens het pasword van de WIFI wijzigen.

Door de firmware update is het WIFI pasword gewijzigd naar de fabrieks instellingen.

Ik zie nergens een mogelijkheid om het wifi pasword weer terug te zetten naar mijn oude pasword.

Hoe doe ik dat??

Afijn nu moet KPN de boel niet zo simpel maken dat ik er stres van krijg………

HEt wifi pasword teruggezet naar mijn oude wifi pasword en de wifi is voor alle apparaten weer toegankelijk.

De superwifi is voor beide nu in slave dat is mooi voor een nog betere spreiding van het wifi signaal.

Ook was de ene superwifi niet verbonden maar nadat ik het pasword had teruggezet werkte ook dat weer.

Afijn nu maar kijken hoe de zaak gaat draaien de komende dagen!

Sorry voor mijn gestreste reacties…...het is wat…..

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Marcthin. Dank voor je uitgebreide terugkoppeling en fijn dat je even de tijd hebt genomen om je ervaring te delen, ook als het even stressvol was. Dat is helemaal begrijpelijk, zeker als je netwerk onverwacht verandert door een firmware-update.

Goed om te lezen dat het inmiddels gelukt is om je wifi-wachtwoord terug te zetten en dat alles nu weer werkt zoals je gewend bent, inclusief de SuperWifi-punten in slave-modus. Dat zou inderdaad voor een betere spreiding van je signaal moeten zorgen.