Skip to main content

Ik ben door de KPN belazerd.Ik kreeg bericht dat ik mijnĀ  modem v9 moest omruilen. Als leek geloofde ik dat en heb dat gedaan.Maar tot mijn verbazing kreeg ik niet de nieuwe v12,maar de v10.Ook nog met een beschadiging.Ik ben 8 jaar klant bij KPN en dan verwacht je als service toch de nieuwste spullen.Maar nee,niet bij KPN.Omdat contact niet mogelijk is,doe ik het maar op deze manier,in de hoop dat iemand van KPN het leest,al verwacht ik er niets van.Ook is mijn TV ontvanger 8 jaar oud en nooit vervangen. En de v10 is ook nog eens een groot lomp ding,die ik niet in mijn meterkast kwijt.en maar in de gang opgehangen heb.(geen gezicht.) Dat ik teleurgesteld ben in KPN,is zacht uitgedrukt.

Ā 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

HoiĀ @springĀ ,

Stond in de mail dat je een Box 12 kreeg?

De V10 is inderdaad groter dan de V9, maar in veel gevallen is dat geen probleem.KPN gaat om die reden geen omruil doen.Als je de V9 nog hebt zou je die natuurlijk wel kunnen terugzetten.Het is daarnaast ook zo, als je pairbonding hebt, dat enkel de V10 van de courante modemtypes technisch mogelijk is.

De V10 werkt overigens een stuk beter dan de Box 12.

Welke TV ontvanger heb je precies?Als dit een VIP1853 is zal deze ook omgeruild moeten worden.Na 30 september kan je niet meer met dat type ontvanger TV kijken.


Sowieso is de v10 een uitstekend modem.Ā  Misschien wel beter dan de box 12. De tv ontvangers zijn allemaal up to date qua software.Ā  De meterkast is natuurlijk niet de beste plek voor je wifi.


Wees blij met de v10. Die is veel beter dan de KPN Box 12.Ā 


@Nick83Ā ,

Je wou zelf ook graag een V10, toch?

Ik heb daar in dit topic nog op gereageerd, maar ik denk dat je het nog niet gelezen hebtšŸ˜‰

Ā 

Ā 


@Nick83Ā ,

Je wou zelf ook graag een V10, toch?

Ik heb daar in dit topic nog op gereageerd, maar ik denk dat je het nog niet gelezen hebtšŸ˜‰

Ā 

Ā 

Jawel, heb ik wel gelezen. Maar helaas, die tool laat zich niet voor de gek houden. Ondanks dat ik nu de v9 gebruik krijg ik:

Geen ander modem dus ...


@Nick83Ā ,

Ok, dat is gek.Ik denk dat de koppeling naar KPN niet goed is en dat hij daarom nog steeds de Box 12 ziet, je kunt de V9 resetten en het daarna opnieuw proberen.Maar misschien heb je portforwardings etc ingesteld.

Ā 

Normaal zou dit wel moeten kunnen.

Ā 


HoiĀ @springĀ ,

Stond in de mail dat je een Box 12 kreeg?

De V10 is inderdaad groter dan de V9, maar in veel gevallen is dat geen probleem.KPN gaat om die reden geen omruil doen.Als je de V9 nog hebt zou je die natuurlijk wel kunnen terugzetten.Het is daarnaast ook zo, als je pairbonding hebt, dat enkel de V10 van de courante modemtypes technisch mogelijk is.

De V10 werkt overigens een stuk beter dan de Box 12.

Welke TV ontvanger heb je precies?Als dit een VIP1853 is zal deze ook omgeruild moeten worden.Na 30 september kan je niet meer met dat type ontvanger TV kijken.

Ā 

Nee, mij is niet gemaild,welke ik kreeg.De v9 terugzetten is geen optie omdat KPN melde dat v9 binnenkort niet meer ondersteund wordt. V.b.t de tv ontvanger,dat moet wel de vip1853 zijn,omdat ik die al 8 jaar heb.Ik kan dat niet zien,omdat die in een kast is ingebouwd.


Dat de V9 binnenkort niet meer ondersteund word zal wel meevallen.In februari dit jaar is de ondersteuning van de Experiabox V6 & V7 pas definitief gestopt, deze modems waren toen al ongeveer 13 jaar oud.De V9 is 9 jaar.

Ā 

Via kpn.com/omruilen kan je kijken of je TV ontvanger aan vervanging toe is.

Ā 

Als nergens een Box 12 belooft is heb je er op dit moment ook geen recht op, het klinkt misschien hard, maar je zal het met de V9 of V10 moeten doen.


HoiĀ @springĀ ,

Stond in de mail dat je een Box 12 kreeg?

De V10 is inderdaad groter dan de V9, maar in veel gevallen is dat geen probleem.KPN gaat om die reden geen omruil doen.Als je de V9 nog hebt zou je die natuurlijk wel kunnen terugzetten.Het is daarnaast ook zo, als je pairbonding hebt, dat enkel de V10 van de courante modemtypes technisch mogelijk is.

De V10 werkt overigens een stuk beter dan de Box 12.

Welke TV ontvanger heb je precies?Als dit een VIP1853 is zal deze ook omgeruild moeten worden.Na 30 september kan je niet meer met dat type ontvanger TV kijken.

Ā Ā  Ik heb nog eens gekeken en zie voorop het kastje staan,HMB2260.Is dat het nummer van de ontvanger?

Ā 


Zeker!Die ontvanger word nog ondersteund en hoeft niet vervangen te wordenšŸ™‚


Eigenlijk heb ik 2 dingen. als ik op de radio knop van de afstand bediening druk,gebeurt er niets.Druk ik op opties,gebeurt er ook niets


@springĀ 

Welke KPN tv decoder heeft u?Ā 


Eigenlijk heb ik 2 dingen. als ik op de radio knop van de afstand bediening druk,gebeurt er niets.Druk ik op opties,gebeurt er ook niets

De decoder HMB2260


Eigenlijk heb ik 2 dingen. als ik op de radio knop van de afstand bediening druk,gebeurt er niets.Druk ik op opties,gebeurt er ook niets

De decoder HMB2260

Ā 

Dit is ondertussen een ā€œoudā€ beestje.

Ik denk dat het defect is.

Bel 0800-0402, dan sturen ze een ā€œnieuweā€Ā  (Arris 2952).

Ā 

Wat je wel zelf eerst moet hebben geprobeerd, is de Arcadyan HMB2260 opnieuw opstarten. (spanning eraf halen).Ā 

Zet hem met de schakelaar achterop 2 minuten uit.

Zet hem daarna weer aan en laat hem opstarten.Ā 

En kijk of het dan nog steeds niet werkt.Ā 

Daarna pas bellen. (dan kan je meteen zeggen dat je die stap al gedaan hebt).šŸ˜‰


Dit is ondertussen een ā€œoudā€ beestje.

Ik denk dat het defect is.

Bel 0800-0402, dan sturen ze een ā€œnieuweā€Ā  (Arris 2952).

Ā 

Wat je wel zelf eerst moet hebben geprobeerd, is de Arcadyan HMB2260 opnieuw opstarten. (spanning eraf halen).Ā 

Zet hem met de schakelaar achterop 2 minuten uit.

Zet hem daarna weer aan en laat hem opstarten.Ā 

En kijk of het dan nog steeds niet werkt.Ā 

Daarna pas bellen. (dan kan je meteen zeggen dat je die stap al gedaan hebt).šŸ˜‰

Ik heb alle handelingen gedaan,maar helaas,geen resultaat.


@springĀ 

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

Je kan het beste, gratis, bellen naar 0800-0402


Dit is ondertussen een ā€œoudā€ beestje.

Ik denk dat het defect is.

Bel 0800-0402, dan sturen ze een ā€œnieuweā€Ā  (Arris 2952).

Ā 

Wat je wel zelf eerst moet hebben geprobeerd, is de Arcadyan HMB2260 opnieuw opstarten. (spanning eraf halen).Ā 

Zet hem met de schakelaar achterop 2 minuten uit.

Zet hem daarna weer aan en laat hem opstarten.Ā 

En kijk of het dan nog steeds niet werkt.Ā 

Daarna pas bellen. (dan kan je meteen zeggen dat je die stap al gedaan hebt).šŸ˜‰

Ik heb alle handelingen gedaan,maar helaas,geen resultaat.

Ik heb gebeld naar het opgegeven nummer en dit moestĀ  ik doen.De kabel nakijken.Die was goed. Nogmaals de door uw beschreven handelingen uitgevoerd. Toen dacht ze dat het aan de afstands bediening lag,maar die is splinternieuw..En nog steeds geen radio.Waarom zo moeilijk? Na 8 jaar kanĀ  er wel eens iets kapot gaan en dan kan ik toch gewoon een nieuwe krijgen.? O ja,ze zei ook nog,dat ik wel een kabel bij de Action kon krijgen.Dit is toch geen service meer?Ook heeft ze nieuwe software geinstaleerd,maar dat werkt ook niet. Dus dat ding is gewoon kapot.Dat kan na al die jaren.Vraag van mij is dus,Hoe kom ik in godsnaam aan een nieuwe ontvanger


@springĀ 

Ā 

Vul je profiel gegevens zo compleet mogelijk in van dit forum

Dan kan een moderator het voor je nakijken en erop terugkomen.

I.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren.

Ā 

Tip:

Als je op Quote klikt, haal dan zoveel mogelijk tekst weg.

Anders wordt een topic heel erg onoverzichtelijk.

En alles staat er al.šŸ˜‰


De radio knop gebruik ik nooit. Wel de zendernummers voor radio. Van af 801 is dat.

De knop opties heeft verder inderdaad geen functie op de Arcadyan hmb2260 en Arris VIP2952.Ā