Skip to main content
Beantwoord

In 1,5 maand tijd zesmaal storing met het KPN V10 modem

• July 8, 2025
  • 41 reacties
  • 578 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

41 reacties

Mevrouw Kippie Tok
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Daarnet even storing, lampje services oranje. En vervolgens, vreemd genoeg, een automatische herstart van de V10.

Ik kijk het nog maximaal 2 dagen aan, en zonodig alsnog een monteur.

Eerder vanavond:

Na de automatische herstart:

Mevrouw Kippie Tok
Helper
Forum|alt.badge.img+1

En ja hoor. Zit ik nu een TV-programma terug te kijken via de TV-ontvanger, wéér storing. Nu lampje services oranje, en lampje internet eerst rood en even later uit.

Na ongeveer 2 minuten was de storing weer voorbij, lampjes services en internet weer groen. En blijkbaar was dat doordat de V10 zich automatisch had herstart, te zien aan de showtime.

Nu ben ik er klaar mee, zodra ik tijd en ruimte heb ga ik een monteur van KPN regelen. ​@Arjan van KPN 

​ ​@joey92  Dit zijn ook teveel FEC errors, in deze korte tijd:

Mevrouw Kippie Tok
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Zo, afspraak gemaakt voor een monteur, voor komende vrijdag. Ben benieuwd.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • July 15, 2025

Ik, als vriend van, zal ook fysiek aanwezig zijn bij de afspraak met de monteur. Ik ben ook benieuwd wat de oorzaak van de vele storingen zal zijn. Misschien corrosie, of een beschadigde koperkabel?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik denk dat het de juiste beslissing is om een monteur in te plannen. Dit lijkt me duidelijk een probleem wat zich niet afspeelt binnen je eigen netwerk, maar iets is met het ISRA punt of nog verder in de KPN Infrastructuur. De monteur gaat er in ieder geval achter komen vrijdag, ga ik vanuit. Laat maar weten wat de uitkomst is!

Mevrouw Kippie Tok
Helper
Forum|alt.badge.img+1

De monteur is deze vrijdagmiddag langs geweest. Het bleken 2 dingen te zijn bij het ISRA-punt: wat corrosie (wat mijn vriend ​@LEDje al dacht) en een bridge tap, die er niet hoorde te zitten en zorgt voor storingen.

Puntje van aandacht voor de monteurs; ik snap dat ze het erg druk hebben en daardoor wat gestrest zijn. Maar om dan ook wat korter af te doen, en niet van tevoren te bellen, zoals wel de bedoeling is…

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • July 18, 2025

De monteur is deze vrijdagmiddag langs geweest. Het bleken 2 dingen te zijn bij het ISRA-punt: wat corrosie (wat mijn vriend ​@LEDje al dacht) en een bridge tap, die er niet hoorde te zitten en zorgt voor storingen.

Puntje van aandacht voor de monteurs; ik snap dat ze het erg druk hebben en daardoor wat gestrest zijn. Maar om dan ook wat korter af te doen, en niet van tevoren te bellen, zoals wel de bedoeling is…

mooi dat het probleem opgelost is.

dat de monteur wat korter af doet kan allerlei redenen hebben, daar kan ik geen uitspraak over doen.

over het van te voren bellen kan ik wel wat over zeggen. het klopt dat er wordt aangegeven dat de monteur van te voren hoort te bellen. alleen met het plansysteem wat wij hebben sinds begin 2024, kunnen wij gewoon niet meer zien waar we naartoe moeten na de klant waar we op dat moment zijn. het kan dus zijn dat de monteur klaar is bij een klant, zijn bon afmeld, en dan vervolgens ziet dat hij letterlijk om de hoek moet zijn. dan heeft het natuurlijk geen zin om van te voren te bellen. persoonlijk neem ik 10 minuten als grens waarde aan. als ik meer dan 10 minuten moet rijden dan bel ik van te voren eventjes.

ik weet dat ze er ook mee bezig zijn om dit niet meer te communiceren naar klanten toe dat we altijd van te voren bellen. indien mogelijk, proberen we altijd te bellen.

Mevrouw Kippie Tok
Helper
Forum|alt.badge.img+1

mooi dat het probleem opgelost is.

dat de monteur wat korter af doet kan allerlei redenen hebben, daar kan ik geen uitspraak over doen.

over het van te voren bellen kan ik wel wat over zeggen. het klopt dat er wordt aangegeven dat de monteur van te voren hoort te bellen. alleen met het plansysteem wat wij hebben sinds begin 2024, kunnen wij gewoon niet meer zien waar we naartoe moeten na de klant waar we op dat moment zijn. het kan dus zijn dat de monteur klaar is bij een klant, zijn bon afmeld, en dan vervolgens ziet dat hij letterlijk om de hoek moet zijn. dan heeft het natuurlijk geen zin om van te voren te bellen. persoonlijk neem ik 10 minuten als grens waarde aan. als ik meer dan 10 minuten moet rijden dan bel ik van te voren eventjes.

ik weet dat ze er ook mee bezig zijn om dit niet meer te communiceren naar klanten toe dat we altijd van te voren bellen. indien mogelijk, proberen we altijd te bellen.

@joey92 Bedankt voor je uitleg, wat betreft het van tevoren bellen. Dan snappen we beter hoe dat werkt. @Arjan van KPN , misschien een idee om hierover een topic met uitleg te maken op dit forum?

Mijn vriend en ik snappen heel goed dat er allerlei redenen kunnen zijn dat de monteur, of wie dan ook, wat korter af deed/ doet. Vinden we ook vervelend voor deze monteur. We vinden de monteur ook geen onaardig persoon, we wilden alleen aangeven hoe diegene deed, om er lering uit te kunnen trekken. Wel merkten we dat die wat gestrest overkwam en bij vertrek aangaf weer snel naar de volgende klant te moeten, dus vandaar dat we al snel een koppeling maakten daartussen, dat er een hoogstwaarschijnlijk verband zou zijn. Verder ga ik niets vermelden hoe het contact tussen de monteur en ons precies ging, vind ik niet netjes. Wel dat hij de storing keurig opgelost heeft, dus complimenten naar de monteur, wat dat betreft!

Vind ik ook nog vermeldenswaardig; van de 3 telefonische medewerkers die ik gesproken heb deden er 2 vriendelijk. En de medewerkers van de KPN-winkel deden ook vriendelijk, gaf mijn vriend aan. Daarmee zeggende dat de meerderheid van KPN-medewerkers vriendelijk reageren, en daarnaast lijkt het mij wel verstandig om even kort aan te geven wanneer dat anders is/ was. Wanneer het niet genoemd wordt kan er ook niks mee gedaan worden, toch?

Mevrouw Kippie Tok
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Ben ik toch nog even, ​@Arjan van KPN ​@Joep1965  ​@joey92 

Deze zondag 20 juli een paar uur geleden toch weer een automatische herstart van de V10. Hoort dat, af en toe een automatische herstart van een KPN box? En komt dat misschien doordat het een koperverbinding is?

En op de huidige V10 bij mij draait V1.01.00T04.3Intermediate i.p.v. V1.01.00T04.4Intermediate, zoals op de vorige V10 die ik had. Wordt de huidige V10 nog voorzien van V1.01.00T04.4Intermediate, ook omdat de huidige V10 o.a. de WiFi-naam en het WiFi-wachtwoord heeft overgenomen van de vorige V10?

En is het beter om deze V10 voor de zekerheid een hard reset te geven vanwege de 2 bovengenoemde punten?

Hierbij een schermafbeelding wat het verduidelijkt.

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • July 20, 2025

Mij lijkt een hard reset van een KPN box nooit verkeerd, en zou dat in deze situatie kunnen helpen. Maar mogelijk dat anderen, die er meer vanaf weten, er anders naar kijken.

En ik vraag mij af of het verstandig is om ook de àndere zijde van de koperverbinding te ontdoen van eventuele corrosie, t.h.v. de verdeelkast of de wijkcentrale. Ik kan mij wel voorstellen dat daar pas sprake van is wanneer er wederom storingen gaan optreden, en dus niet bij een af en toe automatische herstart van deze V10.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ah kijk. Dan was de veronderstelling dat het aan de ISRA lag juist. Mooi dat het opgelost is :) Wat betreft de tweede zin heeft ​@joey92 al wat context kunnen geven. Dank daarvoor! 

@joey92 Bedankt voor je uitleg, wat betreft het van tevoren bellen. Dan snappen we beter hoe dat werkt. @Arjan van KPN , misschien een idee om hierover een topic met uitleg te maken op dit forum?

Mijn vriend en ik snappen heel goed dat er allerlei redenen kunnen zijn dat de monteur, of wie dan ook, wat korter af deed/ doet. Vinden we ook vervelend voor deze monteur. We vinden de monteur ook geen onaardig persoon, we wilden alleen aangeven hoe diegene deed, om er lering uit te kunnen trekken. Wel merkten we dat die wat gestrest overkwam en bij vertrek aangaf weer snel naar de volgende klant te moeten, dus vandaar dat we al snel een koppeling maakten daartussen, dat er een hoogstwaarschijnlijk verband zou zijn. Verder ga ik niets vermelden hoe het contact tussen de monteur en ons precies ging, vind ik niet netjes. Wel dat hij de storing keurig opgelost heeft, dus complimenten naar de monteur, wat dat betreft!

Vind ik ook nog vermeldenswaardig; van de 3 telefonische medewerkers die ik gesproken heb deden er 2 vriendelijk. En de medewerkers van de KPN-winkel deden ook vriendelijk, gaf mijn vriend aan. Daarmee zeggende dat de meerderheid van KPN-medewerkers vriendelijk reageren, en daarnaast lijkt het mij wel verstandig om even kort aan te geven wanneer dat anders is/ was. Wanneer het niet genoemd wordt kan er ook niks mee gedaan worden, toch?

Ik zie dat we al een topic hebben over de KPN Installatiemonteur en wat je kunt verwachten als deze ingepland is. Misschien kunnen we deze aanpassen of toch een nieuw topic voor de storing- en servicemonteur aanmaken om één en ander te verduidelijken. Goed idee! Ik neem het mee binnen het team. 

Ook monteurs zijn mensen die af en toe een mindere dag kunnen hebben. Dat betekent niet dat ze dat moeten af reageren op klanten bij hun thuis, maar ik heb niet het idee dat het bezoek onplezierig werd. Als dat wel zo was, excuses daarvoor. Iedereen reageert weer anders onder stress en het zijn inderdaad drukke tijden voor monteurs. Helemaal nu het vakantieperiode is en de planning misschien wat krapper is. Het belangrijkste is dat hij zijn werk goed doet en hersteld wat er op zijn bon staat. Bedankt voor de feedback in ieder geval! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ben ik toch nog even, ​@Arjan van KPN ​@Joep1965  ​@joey92 

Deze zondag 20 juli een paar uur geleden toch weer een automatische herstart van de V10. Hoort dat, af en toe een automatische herstart van een KPN box? En komt dat misschien doordat het een koperverbinding is?

En op de huidige V10 bij mij draait V1.01.00T04.3Intermediate i.p.v. V1.01.00T04.4Intermediate, zoals op de vorige V10 die ik had. Wordt de huidige V10 nog voorzien van V1.01.00T04.4Intermediate, ook omdat de huidige V10 o.a. de WiFi-naam en het WiFi-wachtwoord heeft overgenomen van de vorige V10?

En is het beter om deze V10 voor de zekerheid een hard reset te geven vanwege de 2 bovengenoemde punten?

Nee, dat hoort niet zo. Dat je modem spontaan herstart. Daarom ben ik het wel eens met ​@LEDje en kan een hard reset geen kwaad. Daarmee zal waarschijnlijk de firmware van het modem niet geüpdatet worden, maar het is niet erg dat je nog op V1.01.00T04.3Intermediate zit. Het kan zijn dat je wordt overgezet naar de 04.4-variant, maar we zijn ook bezig om huishoudens met SuperWifi 1 versterkers over te zetten naar de KPN Software. Dat zijn eerst de aansluitingen met een Box 12, maar daarna volgen ook de V10's. Hier krijg je te zijner tijd wel eerst bericht over per SMS en e-mail. 

Mevrouw Kippie Tok
Helper
Forum|alt.badge.img+1

@Arjan van KPN , de V10 heb ik gisteren een hard reset gegeven. Ik hoop dat dat het automatische herstarten heeft verholpen.

De WiFi-naam en het WiFi-wachtwoord zijn ook na de hard reset nog steeds de standaard WiFi-naam en WiFi-wachtwoord van de vorige V10, hoort dat zo? Mijn vriend ​@LEDje zei dat dat kan komen doordat dit een vervangende V10 is.

En ik heb trouwens in mijn profiel het serienummer aangepast naar die van de huidige V10, daar stond nog die van de vorige V10.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het klopt dat een vervangend modem, ook al is het een ander model, weer de oude Wifi-naam (SSID) en wachtwoord terugzet. Dit zodat het klanten zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt om een modem te vervangen. Via de MijnKPN-app kun je dan eventueel de SSID en wachtwoord aanpassen, als je dat zou willen. 

Top dat je je profiel hebt geüpdatet en laat straks maar weten of de reset heeft geholpen!

Mevrouw Kippie Tok
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Nu een maand na de hard reset tot zover geen (bewust meegemaakte) automatische herstart van de KPN box meer. Problem solved!

Dank jullie wel voor alle hulp! ​@Arjan van KPN  ​@Joep1965  ​@joey92 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Fantastisch nieuws! Dank voor de update ​@Mevrouw Kippie Tok. Laten we hopen dat dit zich op deze manier voortzet 🤞