Skip to main content

Ik heb een adsl aansluiting. Service log laat het volgende zien 

1970-01-01 00:00:16 TR069:Start to init. 1970-01-01 00:00:16 TR069:Init success.

1970-01-01 00:01:19 PPP(ptm_route): Sent PADT to 60:7e:cd:29:c8:ab, SessionID is 4423

Dit Mac adres hoort bij een apparaat waarvan de vendor huawei is  ik heb niets van huawei en er was überhaupt geen enkel apparaat verbonden. Dan staat in dsl connectie status dat het ipv6 modem dit adres is “fe80::627e:cdff:fe29:c8ab” . Even goed kijken en je ziet de match met het Mac adres. Is dit normaal?

 

 Hallo @Soof3678 geef de modem eens een fabrieks-reset. Gezien het feit dat er een datum van 1970… staat, betekent al dat de modem een beetje in de war is.


Hoi Jan,

dat weet ik, maar dat doet verder niets af aan dat Mac adres van huawei en een ipv6 adres wat daarmee correspondeert. Enige wat zou kunnen, is dat er iets van een component inzit wat van huawei is. Daar hadden ze geen antwoord op en ik kan het ook nergens vinden. 


Ik denk dat er aan de andere kant van de DSL lijn (in de centrale) een Huawei apparaat zit. 


Nogal zorgwekkend als de eerste vraag die wordt gesteld is “heeft u een WiFi extender?” En dan al 2 jaar bezig zijn omdat ik continue gehackt wordt door een ex. Dus vandaar dat ik dit soort zaken graag wil uitsluiten. De systeembeheerder kon ook niet in mijn modem komen. Ook dit verhaal heb ik zo vaak meegemaakt. Onderhand 5 routers via ziggo gehad, verhuist, andere provider en weer begint de ellende 


The PPPoE Active Discovery Terminate (PADT) packet may be sent anytime after a PPPoE session is established to indicate that a PPPoE session has been terminated.  It may be sent by either the Host or the Access Concentrator.

 

Ik moest ook even zoeken maar een PADT kan dus prima een IP van KPN apparatuur zijn. En KPN heeft zeker het een en ander van Huawei in hun systemen zo ver ik weet.


Als u hier op het forum zoekt via de zoekbalk op "Sent PADT", dan vind u ruim 250 andere topics waarin delen van het logbestand geplakt zijn. Hierin gebeurt precies hetzelfde als bij u. Dus ik denk niet dat er bij u iets bijzonders gebeurt.

 


The PPPoE Active Discovery Terminate (PADT) packet may be sent anytime after a PPPoE session is established to indicate that a PPPoE session has been terminated.  It may be sent by either the Host or the Access Concentrator.

 

Ik moest ook even zoeken maar een PADT kan dus prima een IP van KPN apparatuur zijn. En KPN heeft zeker het een en ander van Huawei in hun systemen zo ver ik weet.

Bedankt, dus een apparaat van Huawei van kpn verzorgt een intern local ipv6 modem?