Skip to main content

Beste mensen,

 

Vandaag KPN aangesloten, alles werkt in eerste instantie naar behoren, Wifi naam en wachtwoord veranderd via de Thuis app. Daarna wou ik inloggen in het modem met het wachtwoord achterop het modem maar dit wil maar niet lukken. 

 

Dus via Google ben ik hier terrecht gekomen, verschillende links naar modem geprobeerd, verschillende browsers geprobeerd zoals hier aangegeven maar haalt tot nu toe niks uit. Hard-reset gedaan via het reset knopje, dus aangepaste wifi gegevens was ook weer terug naar standaard maar wachtwoord voor modem werkt nog niet. Ik heb ook de QR code gescand en het wachtwoordt gekopieerd maar helaas. 

 

Telkens krijg ik: Wrong login information.

 

Ik weet niet meer wat te doen nu, iemand anders nog ideeën?

Hallo @DM89 , welkom op het KPN-forum waar klanten elkaar helpen.

Heb je al geprobeerd in te loggen via deze link?

http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/


Ja, zie onderstaande afbeelding, nu op de telefoon maar heb ook via de laptop geprobeerd. 

 

 


Let erop als je het wachtwoord uit de QR-code kopiëert, dat je niet per ongeluk een spatie meeneemt.

Als je modem gereset is, zou je met Firefox via bovengenoemde link en het wachtwoord uit de QR code in moeten kunnen loggen.


Via firefox.. 🤷‍♂️ niks lijkt te werken, heel vervelend.. 

Zou ik een nieuw modem moeten aanvragen?

 

 


Ik ben er zojuist ingekomen op de telefoon met Firefox, maar met het wachtwoord dat ik moest aanmaken voor de THUIS App en niet het wachtwoord die op het modem staan.. Dus de app overschrijft het wachtwoord van het modem 😐


Volgens mij is dat niet zoals het omschreven is. Maar goed dat het je het hier deelt, er zullen er vast meer zijn met dit probleem.


Je bent er al achter lees ik, en het klopt.

Als je een beheerderswachtwoord hebt ingesteld via de thuisapp, word dat ook je admin password. Altijd al zo geweest.

 

 


Je bent er al achter lees ik, en het klopt.

Als je een beheerderswachtwoord hebt ingesteld via de thuisapp, word dat ook je admin password. Altijd al zo geweest.

 

 

Ah oke, was mij dus niet bekend, heb het ook niet voorbij zien komen. 

Wel jammer dat 2.4 en 5ghz niet los van elkaar kan, vanwaar deze keuze? zit eraan te denken om een TP-Link Deco X50 en aan het modem te hangen voor beter bereik, instellingen en snelheid. Lees veel goede dingen over deze set.

 

Met de wifi verbinding nu haal ik nu vaak max ~120mb/s en net toevallig een keer ~600mb/s maar erg afwisselend, zeker doordat 2.4&5ghz samen gevoegd zijn..?


Je bent er al achter lees ik, en het klopt.

Als je een beheerderswachtwoord hebt ingesteld via de thuisapp, word dat ook je admin password. Altijd al zo geweest.

 

 

Ah oke, was mij dus niet bekend, heb het ook niet voorbij zien komen. 

Wel jammer dat 2.4 en 5ghz niet los van elkaar kan, zit eraan te denken om een TP-Link Deco X50 en aan het modem te hangen. Lees veel goede dingen over deze set.

 

Met de wifi verbinding nu haal ik de ene keer 120mbps en de andere keer 600mbps (heb een abonnement met 1000)

 

 

Je kan "extra wifi" aanzetten met enkel een 2,4 of 5ghz. Dan kun je bij voorkeur altijd op de 5ghz zitten.