Skip to main content

Ik heb sinds kort een nieuw modem, de Experia Box v10.

Ik was gewend dat ik met een wachtwoord kon inloggen op mijnĀ  vorige Experia Box om desgewenst instellingen te wijzigen. In de app van KPN, zowel de Mijn KPN als de Thuis app, wordt die mogelijkheid ook nog steeds geboden maar als ik wil inloggen wordt er gemeld ā€˜Oeps, er gaat iets mis, probeer het later nog eensā€™. Natuurlijk verschillende keren geprobeerd maar zonder gewenst resultaat.

Daarom gebeld met KPN en een medewerker vertelde mij dat inloggen niet meer nodig zou zijn omdat dat voortaan direct vanuit de MijnKPN app zou gaan. Maar dat advies is niet correct want dat werkt niet!

Uiteindelijk kreeg ik het advies om gebruik te maken van de site ā€˜mijnmodem.kpnā€™. Dat maakt aanvankelijk een onbetrouwbare indruk (Chinees, geen veilige verbinding!) maar werkte wĆ©l. Nu vraag ik mij af waarom KPN een actueel NIET werkende constructie aanbiedt in de app. Iemand enige uitleg?

Als je de 1e keer inlogtĀ  met 192.168.2.254 in de modem moet je bij het wachtwoord veld door enteren, dan geef je een zelfbedacht wachtwoord in, herhaalt dit en bevestigt dit. @RolfjoĀ 


Beste N.N.,

Dank voor uw reactie. U adviseert mij gebruik te maken van het codenummer dat u gaf. Dat is echter strijdig met wat KPN zelf hierover zegt namelijk dat er gĆ©Ć©n inlogĀ vereist is om de instellingen van de modem te kunnen wijzigen. Bovendien, u heeft mij deze code maar hoe zouden alle andere KPN- klanten dit nou kunnen weten?


Hallo @RolfjoĀ , 192..ā€¦ is geen code, maar het IPadres van het modem om bij het inlogscherm te komen, daarna werken zoals ik eerder beschreef.

Ā 

Ā 


De Experiabox v10 met oude firmware kan niet bedient worden vanuit de app. Met nieuwe firmware wel. Gedeeltelijk. Lang niet alles.

Maar aangezien u het over "Chinees" heeft zult u nog oude firmware op de Experiabox v10 hebben staan.

Met oude firmware kan de Experiabox alleen ingesteld worden door in te loggen op http://192.168.2.254. ZoalsĀ @N.N.Ā al schreef.

Wanneer u de nieuwe firmware krijgt valt niets over te zeggen. KPN is net een paar weken bezig met uitrollen en daar doet KPN een hele lange tijd over. Is het uiterste geval duur het nog maanden.

Webinterfaces van apparaten op het lokale netwerk zijn bijna altijd "onveilig". Daar is praktisch niets aan te doen. KPN is er op de KPN Box 12 wel mee aan het stoeien geweest om het veilig te maken. Maar dat bracht alleen maar een hoop ellende met zich mee. Dus daar is KPN weer mee gestopt.Ā 


Bedankt Nick83 en N.N.

Dank voor jullie reacties. Het betreft inderdaad het adres waar KPN mijĀ ook al naar had verwezen (maar ook vertelden dat ik via de KPN app directĀ in mijn Experia modem zou moeten kunnen zĆ³nder in te loggen). Hoe zou je dit als klant nou allemaal kunnen weten vraag ik mij af? Ik ben er nu wel achter gekomen maar dat is niet bepaald soepel verlopen.Ā 


Reageer