Skip to main content
Beantwoord

Inloggen in Experia Box 12 lukt niet: "verbinding geweigerd"

  • 19 December 2021
  • 5 reacties
  • 266 keer bekeken

Na een verhuizing heb ik een nieuwe experia box V12 ontvangen. Alles werkt naar behoren. Het internet, Wifi en bedraad, de telefoon en ook de TV ontvangers doen het. Ik kan echter niet inloggen in de Experia box. Niet met het opgegeven ip adres 192.168.2.254 en ook niet via mijnmodem.kpn.

De browser geeft “teogang geweigerd” terug. Ik heb via verschillende apparaten geprobeerd maar geen succes. (Mobiele telefoon, laptop en vaste PC) Op zowel de laptop als PC de firewall en virusscanners al een uitgezet maar ook dit heeft geen effect.  

Wat geeft de standaard gateway aan in cmd?


via ipconfig /all krijg ik bij default gateway 192.168.2.254 terug


Gebruik je google chrome als browser? met Firefox zijn dit soort problemen bekend.
wat ook kan is dat er een oudere firmware als 312 op zit, die heeft een certificaatprobleem. in dat geval moet je de router een factory reset geven door met een paperclip even het resetknopje ingedrukt te houden. dan gaat hij bij KPN de nieuwe firmware ophalen, de 312 met aangepast certificaat


Goedemorgen @R. Ruiter,welkom op ons forum! Heb je het nog met een fabrieksreset en een andere browser kunnen proberen?


Na alleen een reboot was het probleem verholpen. Ik kan nu via verschillende devices inloggen in de experia box.