Skip to main content

Ik kan niet meer inloggen op mijn Experiabox V10a.

Ik heb geprobeerd om het met een andere browser te doen maar dat werkt ook niet.

Wat moet ik doen?

Ik heb ook een schermafdruk maar die kan ik hier nergens bijvoegen. Als het nodig is heb ik die dus.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Hallo @JWO37 

 

Welke foutmelding krijg je dan, incorrect wachtwoord?
Is het wachtwoord nog origineel of is het ooit gewijzigd?
Als het ooit gewijzigd is en je weet dat wachtwoord niet (meer), dan kan je het modem resetten, dat doe je zo:

Reset de KPN Experia Box V10A

De Experia Box V10A terugzetten naar de fabrieksinstellingen doe je zo:

  • Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp.
  • Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven power (zie de afbeelding hieronder).
  • Druk het reset-knopje 3-5 seconden in totdat het powerlampje rood begint te branden. Laat het knopje direct los.
  • De KPN Experia Box start nu opnieuw op. Dit kan 30 minuten duren. Onderbreek dit proces niet!

Daarna kan je weer inloggen met het Admin password dat op het label achterop de Experia Box V10A staat. Meestal is dit verborgen achter een kaartje wat je eruit schuift.


Beste GeSp,

 

Bedankt voor je reactie.

Maar mij inlogprobleem is anders dan wat jij beschrijft. Ik log in met een aangepast wachtwoord en dat is jaren goed gegaan. Tot een paar maanden geleden.
Nu krijg ik steeds een melding dat de inlogpagina een niet-veilige site is.

Ik heb geprobeerd om 192.168.2.254 te gebruiken met HTTPS en met HTTP, maar niks werkt.

Ik krijg niet de mogelijkheid om te kiezen voor een onveilige verbinding dus ik kom niet verder. Ik krijg dan de onderstaande pagina te zien.

Enig idee?


Beste @JWO37 

 

Kiezen voor Het risico aanvaarden en doorgaan (dat risico is er niet op je lokale netwerk).

Waarschijnlijk werkt het dan nog steeds niet omdat hij dan weer verbinding probeert te maken met mijnmodem.kpn

Je kan proberen of het met de Edge browser wel werkt, anders is het makkelijkst om je hosts bestand aan te passen (zie hieronder) als hij nog steeds niet met mijnmodem.kpn kan verbinden.

 

Om mijnmodem.kpn toch te kunnen resolven kan je het hosts bestand aanpassen, daar de volgende regel toevoegen:

192.168.2.254  mijnmodem.kpn

 

Dat bestand kan je vinden in de map C:\Windows\System32\drivers\etc en is met kladblok te bewerken.

Als je het bestand opent via kladblok (die als administrator via rechtermuisknop starten) dan kan je hem direct opslaan, anders moet je hem eerst ergens anders opslaan, hernoemen naar hosts en weer naar die map kopiëren.


is dat het bestand “hosts” zonder extensie?


Ja klopt.


Dit is wat ik krijg als ik ga naar HTTPS://192.168.2.254 maar ook bij HTTP://192.168.2.254
hij laat meteen mijnmodem.kpn zien maar gaat niet verder

 


In Firefox kon je toch wel doorgaan, dan die gebruiken.


Ja, die lijkt het (nu?) inderdaad te doen. Maar dat is wel vreemd toch?

Komt er nog een oplossing voor dit gedoe die in alle browsers werkt?


Lees de info over de laatste update maar eens, daar staat ook een stuk over het beveiligingscertificaat.

Een stukje daaruit: De mogelijkheid tot https zal in een later stadium terugkeren als een keuzeoptie. 

Dus wellicht dat het ooit weer terugkomt, echt handig zoals het nu werkt is het i.d.d. niet.

 

Hier alle info over die update:

 


Probeer eens http://mijnmodem.kpn/. Dus zonder s. Lukt dat?


Hoi GeSp en Nick83,

 

http://mijnmodenm.kpn lijkt nu opeens ook te werken. Ook in Edge. Maar dat was vanmorgen nog niet. 

Hopelijk blijft het werken. Voor nu in elk geval hartstikke bedankt.

groeten,

JWO


Dat komt omdat je die naam nu hebt toegevoegd aan het hosts bestand.