Skip to main content

Ik heb meerdere forum-posts doorgelezen met soortgelijke titels, maar geen van deze problemen past helemaal bij het probleem dat ik hier ondervind:

Omdat ons netwerk voorzien moet worden van VLANs, willen we onze v10 vervangen door de v12. Na het aansluiten hiervan, kon ik niet inloggen op het modem met het admin-wachtwoord dat achter op het apparaat vermeld staat. Na een factory reset werkte het wachtwoord wel weer, maar van zeer korte duur. Nog voordat ik de gelegenheid had om het wachtwoord te veranderen, werd ik uitgelogd uit de webinterface en kon ik niet terug inloggen. Bovendien had de router zelfstandig de SSID veranderd naar die van de oude v10. Blijkbaar haalt de router oude instellingen op en past deze toe op de nieuwe. Het vreemde is echter dat ook het oude admin wachtwoord van de v10 niet werkt.

Ik heb het volgende geprobeerd:

  • De rode kabel (WAN) eruit gehaald alvorens een factory reset te doen. Er is dan geen internetverbinding maar wel gewoon toegang tot de webinterface.
  • Inloggen met het default wachtwoord achter op het modem (werkt).
  • Een nieuw admin wachtwoord instellen (werkt, hier kon ik vervolgens weer mee inloggen).
  • Ik had toegang tot alle instellingen kon in alle rust door de interface heen klikken.
  • De rode kabel er terug in.
  • Niet lang nadat het modem weer een internetverbinding had, werd ik weer uitgelogd en kon ik niet meer inloggen met het wachtwoord dat ik zojuist had ingesteld, noch met het default admin wachtwoord.

Wat te doen? 

Hoi @JohanGer,

 

Deze gegevens staan namelijk op een server bij KPN, waarna deze bij het ophalen van de gegevens de oude gegevens terug zet van de V10 box(heb je de gegevens van de V10 box al een geprobeerd?)

 

Tevens ga ik er vanuit dat je nog niet de nieuwste KPN software, dus hierbij kan je de DHCP nog niet uitzetten nog het IP aanpassen van het modem.

 

Laat aub even wete als het lukt met het eerste gedeelte van de vraag.

 


Omdat ons netwerk voorzien moet worden van VLANs, willen we onze v10 vervangen door de v12.

Wat haalt dat uit? De KPN Box 12 ondersteund ook geen vlans. Dus wat wilt u hiermee bereiken? 


Maar goed. Het is een bekend probleem. Speelt al zowat een jaar ofzo. En zelfs de nieuwste firmware heeft er nog steeds last van. 

Ik had al een KPN Box 12 vanaf juni 2020. Nooit last van het inlogprobleem gehad. Tot een paar weken geleden na een firmware update. 

Box retour naar KPN. En wat kreeg ik terug van KPN? Een Experiabox v10.


Goedemorgen @JohanGer en welkom hier op ons forum :)

Zou jij je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan ga ik hiermee aan de slag en kom ik er zo snel mogelijk bij je op terug!


@Nicj56 Dag Nic, bedankt voor je reactie. We hebben de oude gegevens geprobeerd maar ook dit werkt helaas niet.

@Nick83 Dag Nick, ook jij bedankt voor je reactie. We hebben de situatie uitgelegd bij een KPN winkel en daar werd ons deze oplossing geadviseerd. Men zei dat het op dit modem wel mogelijk is om VLANs aan te maken, dus daar zijn we maar van uit gegaan…


@JanZ_  Ik heb zojuist mijn gegevens ingevuld op de profielpagina. Hier heb ik alleen ons klantnummer van het internet-abonnement ingevuld. Dat lijkt me voldoende.

Overigens ben ik wederom bij een KPN zaak langs geweest om ook hier het probleem aan te kaarten. Hier werd me gezegd dat ik ook kan inloggen op het modem via de Servicetools van KPN. Het lijkt er echter op dat je hier wel, zonder op de box in te hoeven loggen, dingen als het SSID en wachtwoord van het WIFI netwerk kunt veranderen, maar niet het admin-wachtwoord van de box zelf. Ben ik verkeerd ingelicht? 


@Nicj56 Dag Nic, bedankt voor je reactie. We hebben de oude gegevens geprobeerd maar ook dit werkt helaas niet.

@Nick83 Dag Nick, ook jij bedankt voor je reactie. We hebben de situatie uitgelegd bij een KPN winkel en daar werd ons deze oplossing geadviseerd. Men zei dat het op dit modem wel mogelijk is om VLANs aan te maken, dus daar zijn we maar van uit gegaan…

Hoi @JohanGer en bedankt voor je reactie.

Helaas hebben ze je vanuit de winkel dan niet juist geïnformeerd, het spijt me. Het is met een Experia Box niet mogelijk om VLANS te maken, daar heb je dus echt een andere (eigen)  router voor nodig. 

Wat betreft het inloggen, zou je deze link eens willen openen?  Daar vind je ook een kopje 'Inloggen webinterface Box12'. Kun je eens kijken of het daarmee wel lukt om weer in te kunnen loggen?

 

 


Dag Nick, ook jij bedankt voor je reactie. We hebben de situatie uitgelegd bij een KPN winkel en daar werd ons deze oplossing geadviseerd. Men zei dat het op dit modem wel mogelijk is om VLANs aan te maken, dus daar zijn we maar van uit gegaan…

Dat is gewoon onzin. Dat kan niet. U had een goed modem. Dat heeft u nu vervangen voor een ding met allerlei problemen. En u schiet er niets mee op voor wat betreft vlans.