Skip to main content

Die https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ werkte dus voor mij. 

Al het andere werkte niet. Maar deze link is dus gestopt met werken. Blijkbaar heeft die Box 12 een update gehad?

Maar… Heeft iemand nog ideeën hoe ik nou in dat modem kom?

KPN zelf is zéér onbereikbaar. Wat een bende, zat ik nog maar bij XS4ALL.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

 

@Taas 

probeer even via een incognito venster de 2 volgende links:

https://192.168.2.254/

http://192.168.2.254/ 

 

als het modem inderdaad een update heeft gehad, dan zal de laatste link werken als het goed is.


Niets nada. Site can't be reached.

Voor de duidelijkheid, normaal is het modem bereikbaar maar antwoordt "paswoord incorrect".

Vanaf het begin is dit modem al te gek voor woorden geweest. Hij heeft nog nooit op fabrieksinstelling gereageerd, maar werkte tot voor kort op de onbeveiligde http.

Resetten 10, 15, 20 seconden, het haalt allemaal niets uit.

Man man man. Had ik maar weer een XS4ALL Fritzbox. Probleemloos vaste IP adressen toewijzen, op de poort de server aanwijzen, exposed server instellen e.d. Geen probleem. Hier weet ik niet eens of het mogelijk is, want ik kom die interface nauwelijks in. 

(Bij http toegang was ie zo traag dat je je tot strict noodzakelijke beperkte)


Ik ben wel fan van de Fritzboxen, op Marktplaats kan je ze tweedehands voor een goede prijs aanschaffen. De Experiabox heb ik niet eens.

Maar als je een can’t be reached krijgt, lijkt het of je in het verkeerde subnet zit of helemaal geen verbinding hebt. Kan je je eigen PC ook eens herstarten en de experiabox dan ook maar meteen?

-Edit: eerst de EB herstarten, dan even wachten, daarna je PC. Anders loop je het risico dat je geen IP-adres krijgt toegewezen.


Zelfde subnet. Ik heb nog nooit op normale manier dat modem in kunnen komen; het password achterop heeft nooit gewerkt. Alléén via HTTP (en dat is héél traag) is het me heel in het begin gelukt om instellingen te wijzigen. 

Deze URL werkt wel en brengt me op een login pagina; zolang ik maar niet in m'n hoofd haal dat mijn eigen verzonnen password of dat achterop het modem werkt:
http://192.168.2.254/#/

Volkomen bonkers. Eigenlijk wil ik een nieuw apparaat van KPN maar ze zijn slecht bereikbaar en het ding geeft internet door, dus ik blijf er maar af. Maar van de zotte is het wel en gewoon slécht. 

Ik durf 'm nu ook niet meer terug te zetten naar fabrieksinstellingen, want dan gaat dat WiFi wéér aan en daarvoor heb ik een keurig mesh netwerk (yup, onder hetzelfde subnet/ip-range en werkt uitstekend).

Wat zijn eigenlijk de account instellingen als je er zelf een modem tussenzet? 


PS. 

Modem al heel vaak herstart. Computer dagelijks. 

 

Hoi @Taas, de KPN Box 12 heeft inderdaad een update gehad en daarbij een nieuwe webinterface gekregen.

Je kunt nu inloggen via  192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. Ik lees alleen dat jouw wachtwoord niet werkt. Gewoonlijk kan je dat als volgt oplossen zonder reset van het modem:

Ik ben mijn zelf ingestelde wachtwoord vergeten

Je kunt het wachtwoord resetten met de resetlink op de inlogpagina. Je wordt dan gevraagd de reset te bevestigen door (binnen 5 minuten) kort de Wifiknop op het modem in te drukken. Na enkele seconden is het wachtwoord gereset en kun je inloggen met het wachtwoord dat op de sticker staat achterop het modem.

Als je deze wachtwoordreset gebruikt wordt alléén het inlogwachtwoord gereset naar het wachtwoord dat op de sticker staat. Alle andere instellingen blijven zoals ze zijn. Dus je hoeft dan niet meer alles helemaal opnieuw in te stellen.


Ik ben bang dat je het punt een beetje mist. 

Het is mij nog nooit gelukt om in te loggen met het wachtwoord dat achterop het modem staat. Ook niet na een modem reset. 

Als work around lukte het om via een onbeveiligde http in te loggen toen ik het modem net had maar dat lukt nu niet meer


Ik begrijp je punt @Taas. Alleen heeft je modem intussen nieuwe software gekregen met bijbehorende nieuwe inlogpagina. Daarom ben ik benieuwd of het zonder reset lukt via die link, om het wachtwoord opnieuw in te stellen en vervolgens in te loggen. Kan je dat voor me proberen? 


Nee, dat lukt dus niet, anders had ik dit draadje ook niet gestart. Dat modem is gewoon bagger. 

Het paswoord achterop en het paswoord dat ik onder http heb gegenereerd werken niet. Https toegang heeft nóóit gewerkt. 

Hoevaak moet ik dit herhalen voordat ik niet weggezet wordt als nietswetende moron? Sorry juf, ik werk in de process automatisering… Een klein beetje crediet voor logica mag ik toch wel krijgen, of niet?


@Taas Op het forum weten we alleen wat jij ons hier vertelt. Als je geen volledige informatie geeft, kunnen we hier niet goed met je mee denken en kan je dus antwoorden of vragen verwachten die je mogelijk zelf al hebt nagelopen. Volgens mij staat het los daarvan wat voor werk je doet, het gaat puur om communicatie. 

Jammer van de toon die je erbij gebruikt, dat is niet nodig en niet hoe we met elkaar omgaan op het forum. Je kunt voor hulp hierbij ook bellen met onze klantenservice op 0800-0402.


Volgens mij stond alles al in eerdere berichten en vroeg je naar bekende weg. Geeft niet, dat ben ik gewend van KPN. Dat is waarom ik betreur dat XS4ALL niet meer bestaat. Die namen je technische argumenten serieus, in plaats van hun vooraf bedachte script.


En geholpen heb je me zeker niet. Dank!


@Taas  even een vraag ter interesse.

Het login password (op de fabriekssticker achterop) op deze v12 begint dit mogelijk met een -  of mogelijk een ander speciaal teken?

Er is namelijk eerder iemand op dit forum tegenaan gelopen dat de nieuwe software daar niet goed mee omgaat. Er is dan simpelweg niet op in te loggen.

Het resetten van het paswoord lost in die situatie dan ook niets op.

De enige oplossing is dan de v12 omwisselen voor een ander exemplaar of het dient in software van de v12 gefixt te worden middels een nieuwere versie.


Beginnen weet ik niet. Moet ik nakijken. Er zitten wel eigenaardige tekens als ~ en ^ in dat wachtwoord. Volgens mij moet dat ding ook omgewisseld worden, maar dan ook voor een exemplaar met een hogere kwaliteitsstandaard. 

Die oude Fritzbox van XS4ALL was perfect, maar KPN levert gewoon inferieure zooi. Wat walgelijk dat ze zo'n kwaliteitsmerk om zeep hebben geholpen. 

Dat ding werkt, dus ik blijf er af, maar KPN heeft mijn eeuwige minachting (ook door de reacties van die Alexandra hierboven). 


Je kan ook de QR code achterop de modem met je telefoon scannen, dan kan je het wachtwoord uit de scan kopiëren. In dit geval weet je zeker dat je geen speciale tekens fouten maakt, maar dat hoef ik jou als procesautomatisering programmeur vast niet te vertellen.
Als je echt ontevreden bent met je KPN Box v12 wat ik meer in je reacties lees, kan je natuurlijk ook een FRITZ!Box huren of kopen. Dan is alles weer zoals je gewend was bij XS4ALL. Gelukkig hebben we tegenwoordig vrije modem keuze, en in dt soort gevallen kan dat de oplossing zijn als je niet tevreden bent met het product.

Extra toevoeging: ik had dit ook met de v12 , met de oude software.
Met de webbrowser Firefox kon ik toen wel inloggen.
Maar met de nieuwe modem software zou dit opgelost moeten zijn.


Er is hier helemaal niets opgelost. Een Fritz inzetten is aantrekkelijke keuze. Zoals eerder gevraagd, wat zijn dan de account instellingen?


@Taas Als je alleen maar staat te klagen over de KPN Box, en de Fritzbox in je berichten aanprijst. Waarom sluit je dan niet je FritzBox aan? Voor elke IT'er die meer uit zijn netwerk wilt halen, is deze router een prima product. 

En die QR-code scannen was imho een goede oplossing die er werd aangedragen.


Er is hier helemaal niets opgelost. Een Fritz inzetten is aantrekkelijke keuze. Zoals eerder gevraagd, wat zijn dan de account instellingen?

Hier vind je alles wat je nodig hebt!
https://www.kpn.com/service/handleidingen-en-software.htm


Extra aanvulling hierop:

 


Werkelijk, wie denkt dat ik dat niet gedaan heb? Wat een giftige gebruiker beschuldigende atmosfeer op dit forum, zeg. Ik zal de inlog gegevens gebruiken en niet meer terugkeren. 

Man man man. Je zou toch naar Zigggo overlopen met zo'n klanten hatende attitude... In iedergeval herken ik KPN weer in alle vormen en maten.

Lever gewoon volgende keer producten die werken.


@Taas Het is duidelijk dat je zelf overal al aan gedacht hebt en alle stappen hebt gevolgd. We kunnen daar niet standaard vanuit gaan, omdat dat heel vaak niet het geval is, vandaar controlevragen en tips van zowel andere gebruikers als van mij.

Er zijn dus twee opties. Je kunt er voor kiezen om zelf een modem aan te schaffen en die te gaan gebruiken. Of om een Fritzbox via KPN te gaan gebruiken.

Eigenlijk drie opties dus, de laatste optie is dat je je forumprofiel invult (naam/adresgegevens/klantnummer) en dat ik kijk of ik het modem voor je kan laten vervangen. Laat maar weten waar je voorkeur naar uit gaat.


Kijk… Zo aardig. Dan kan de helpdesk eindelijk meten dat er een probleem is met die Box 12, krijg je een nieuwe en… Floep alles werkt vanuit de doos. Het lag dus toch aan de hardware… 

Was het nou zo moeilijk geweest om een nieuwe modem te sturen als een klant vanaf dag één niet kan inloggen op het modem - wat ie ook probeert?