Skip to main content

Inloggen op de Box 12 lukt niet meer. Niet via https://mijnmodem.kpn/ en niet via https://192.168.2.254/2.0/gui/#/ Met 3 verschillende browsers geprobeerd, krijg steeds de melding “kan geen verbinding maken” VPN staat uit. Internetten op laptop, telefoon, tablet, geen probleem. Probleem is dat de apps waarmee ik mijn slimme apparaten aanstuur niet meer werken. Uren met KPN gebeld, modem diverse malen op verschillende manieren laten resetten zonder succes, niemand die me kan helpen. Het probleem is ontstaan nadat KPN het netwerk in mijn buurt heeft verbeterd.

Hallo @Tutto 

 

Zijn die apparaten misschien aangemeld op het Wifi gastnetwerk?
Dan klopt het dat je geen verbinding met de Box 12 kan maken, dat kan alleen vanaf de normale Wifi of via een netwerkkabel.


Dit is echt een strontvervelend probleem wat niet serieus wordt genomen.


Ik gebruik het Wifi gastnetwerk niet. Bij mij is alles draadloos, gebruik alleen Wifi. Ik heb niets wat bekabeld verbonden is, zelfs m'n laptop heeft geen netwerkaansluiting. Via m'n laptop had ik toegang tot mijn modem en heb daar poorten opengezet die verbinding maken met mijn slimme apparaten. Met apps op de telefoon kan ik op afstand mijn apparaten aansturen. Heeft jaren zo gewerkt. Toen ik van de week vanuit een zeer warm land naar huis ging wilde ik thuiskomen in een warm huis en douchen met warm water. Dus op afstand aansturen, wat altijd werkte. Al de apps werkte niet meer. Geen warm huis, niet douchen. Thuis via m'n laptop zag ik dat ik niet meer in mijn modem kon komen. 

Iemand een idee? Hulp via de KPN-telefoon werkt niet, daar zitten alleen maar mensen die je via blokschema’s je probleem proberen op te lossen….zij hebben uiteindelijk m'n probleem nog groter gemaakt door m’n modem terug te zetten in de fabrieksinstellingen


@Tutto Jouw modem was misschien intussen geüpdatet naar nieuwe firmware. Probeer hem te resetten door lang gedrukt houden op de reset knopje/gaatje tot ie opnieuw opstart.


Reageer