Skip to main content

Ik kan niet meer inloggen op mijn Experiabox v10a. Het probleem is niet het userid of wachtwoord, maar het puurbereiken van de box.

 

192.168.2.254 geeft een foutmelding (can't reach this page).

Normaal gesproken gebruik ik mijn eigen dns server, maar het effect is hetzelfde als ik de KPN DNS servers aktiveer.

mijnmodem.kpn werkt ook niet. als ik (bij gebruik van de KPN servers) een ping doe naar mijnmodem.kpn dan werkt dit ook niet.

Een week of zo geleden werkte dit nog prima..

Het lijkt erop dat het apparaat waarop jij werkt om met de experiabox te verbinden geen IP-adres heeft, of geen geldig IP-adres. Kan je nagaan wat het IP-adres is van het apparaat waarop je probeert met de Experiabox te verbinden?

Dat moet er zo uitzien: 192.168.2.XXX, waarbij de XXX een getal moet zijn (bij windows onder netwerkverbindingen).


Dank voor je tip maar dat is in orde. Mijn ip adres, net als alles in mijn netwerk, is 192.168.2.x.

 

2.11 in dit geval..

 

ik krijg als ik via mijn mobiel krijg wel certificate waarschuwingen zie ik nu, wellicht is er bij kpn iets verlopen..


De certificaten kloppen nooit in een privenetwerk, dat kan je dus negeren. Als je certificaatswaarschuwingen krijgt, betekent het wel dat je verbinding hebt met de experiabox.

Gewoon toch doorgaan en dan kom je op de loginpagina.


Dat van die certificaatmeldingen klopt niet…. Maar ik kan er inmiddels wel in… blijft vreemd dat dat vanochtend niet lukte… die certificaatmelding was er ineens vanmiddag…but.. issue solved (spontaan)


Eind goed al goed. Mooi toch!