Skip to main content

Hello, ik ben klant sinds anderhalve week. Internet, TV en telefoon signaal snel aan de praat gekregen.

Maar mijn deurbel en mijn SONOS installatie (nog) niet. De meest waarschijnlijke oplossing hiervoor is dat ik in moet loggen op de modem en daar een separaat 5Ghz en 2.4Ghz Wifi signaal in moet stellen. Inloggen op de modem lukt echter niet, zowel niet via https://192.168.2.254 of via My Modem (mijnmodem.kpn). Meerdere browsers geprobeerd. Ook via mijn iphone werkt het niet. Wachtwoord neem ik zorgvuldig over vanaf het stickertje op de achterkant van het modem. 

Klantenservice medewerker 1 kwam met een vaag verhaal dat mijn abonnement pas over een paar dagen in gaat. Vreemd want ik heb al anderhalve week signaal. Medewerker 2 geeft aan dat het inloggen niet lukt door een probleem aan de KPN kant? Morgen weer proberen. Is dit het? Iemand nog andere ideeën? Ik wil de boel gewoon aan de praat krijgen nl… Tips zijn welkom ;-)

http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Probeer deze link eens wil je


Ik zit met hetzelfde probleem, maar ik ben al wel een paar jaar klant.

De verschillende linkjes, zoals aangedragen door Glille werken niet...


Welkom op de community @GG15 en @Hans_D, welke versie van de software van de Box 12 hebben jullie? Bij de oude versie zien we dit wel eens, bij de nieuwere versie (versienummer hiervan begint met V12) speelt dit niet meer. Alle Box 12’en zonder extra Wifi apparatuur en de Box 12’en met SuperWifi2's krijgen momenteel de update. Als je die hebt zal je de update binnenkort kunnen krijgen. Als je andere Wifi apparatuur hebt, zoals de SuperWifi1 of de Experia Wifi, is de update nog niet beschikbaar voor je.

In dit Kennisbank artikel geven we in het gele vlak meer tips voor het inloggen bij de oude software: 

 


Bedankt voor je reactie, Jasper. Ik vraag me nu alleen af hoe ik kan zien wat voor softwareversie ik heb...


Dat kan je zien aan het inlogscherm @Hans_D, als je de nieuwe versie hebt staat het serienummer op het inlogscherm genoemd. Het nieuwe inlogscherm kan je hier zien: 

Zie je die niet, dan heb je de oude versie. Dan is het stuk in mijn vorige bericht over de SuperWifi punten van toepassing.


Ik heb hetzelfde probleem. Op het inlogscherm staat geen versienummer; ik heb twee superwifi2 punten. Glasvezel is fagelopen maandag geactiveerd.
Wanneer kan ik de update van de software verwachten?
Alles geprobeerd, niets helpt.

Eric de Jong


Probleem opgelost. Tijdens de installatie had de monteur het wachtwoord gewijzigd. Dat was mij niet duidelijk.


Bij mij staat niks. Afwachten dus! 


Ik begin hier zo hard om te lachen!! Ben al meer als een jaar bezig om te vragen wanneer ik een update krijg van mijn modem V12 het inloggen lukt mij niet meer en wordt er gek van! Zelfs de klantenservice weet het niet meer! Ben nu ook gestopt met facturen te betalen! 


Ik begin hier zo hard om te lachen!! Ben al meer als een jaar bezig om te vragen wanneer ik een update krijg van mijn modem V12 het inloggen lukt mij niet meer en wordt er gek van! Zelfs de klantenservice weet het niet meer! Ben nu ook gestopt met facturen te betalen! 

Dan komen ze het vanzelf halen ;)
 

het inloggen lukt mij niet meer en wordt er gek van! Zelfs de klantenservice weet het niet meer! 

Heeft u Firefox al geprobeerd ?


Ja alle webbrowsers! Brave werkt af en toe heeft te maken met https!! Je wordt er gek van vind het zo slecht waarom ze dit niet updaten! Wifi wordt er ook niet beter op!

 

 


Ja alle webbrowsers! Brave werkt af en toe heeft te maken met https!! Je wordt er gek van vind het zo slecht waarom ze dit niet updaten! Wifi wordt er ook niet beter op!

Als u echt moet inloggen, en dit lukt niet. Kunt u een klacht aanmaken met de hoop dat ze dit snel gaan oplossen.
Want niet betalen komt u alleen  maar mee in de problemen, BKR registratie en alle ellende die eraan vast zit. Moet u voor uzelf gewoon niet willen.


Dit is het klachten formalier: 
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier
 


Nee je hebt helemaal gelijk! Maar vind het gewoon schandalig dat het niet wordt opgelost met een update terwijl ze wel de prijzen verhogen! Zorg dat de dienst dan goed is.

Ze kunnen mij gewoon niet helpen echt een dikke min


Nee je hebt helemaal gelijk! Maar vind het gewoon schandalig dat het niet wordt opgelost met een update terwijl ze wel de prijzen verhogen! Zorg dat de dienst dan goed is.

Ze kunnen mij gewoon niet helpen echt een dikke min

Het kan wel, het probleem is opgelost met de nieuwe Firmware.
Echter zijn ze al meer dan een jaar bezig deze uit te rollen, ook gek dat jij hem nog niet hebt gehad.
Heb je iets van WiFi extenders aan je modem hangen ? Dat zou de update tegen kunnen houden.

Je heb twee opties,
1 een klacht indienen of 2 wachten en hopen dat als een moderator jouw topic gaat behandelen (kan een aantal dagen duren) dat hij de update handmatig wil pushen (dit doen ze normaal niet zomaar).

Kan je eens een screenshot hier plaatsen van je modem inlog pagina ?
Daarmee kan ik zien of je de oude of nieuwe software hebt.

Maar, ik snap uw frustratie want het zou gewoon moeten werken. 


Yes ik heb nog de oude software! 
 

SGEJ1000060E


Yes ik heb nog de oude software! 
SGEJ1000060E

Inderdaad, en iets van KPN WiFi extenders eraan hangen ?


@SaltyBart jazeker wifi 1 punten heb gevraagd naar wifi 2 extenders maar die krijg ik niet! Ook weer zoiets KPN vraagt de hoofdprijs terwijl op marktplaats voor minder is. Begint nu echt te frustreren 


@SaltyBart jazeker wifi 1 punten heb gevraagd naar wifi 2 extenders maar die krijg ik niet! Ook weer zoiets KPN vraagt de hoofdprijs terwijl op marktplaats voor minder is. Begint nu echt te frustreren 

Ja en je SuperWiFi 1 punt is de reden dat je de update niet krijgt.
Die SuperWiFi 2 moet iedereen kopen, via je mijn KPN kosten deze 61,50 per stuk.


Ja dat is belachelijk!! Ik ga geen nieuwe punten kopen voor de update, daarmee willen ze mij niet helpen. Ik moet nieuwe kopen


Dat klopt ook niet. De nieuwe software komt nog wel voor de SuperWifi1, maar die is nog niet klaar. Als jouw Box 12 nu de update zou krijgen, werkt die niet goed samen met de SuperWif1 punten. Het inloggen is dan opgelost, maar je krijgt dan een ander probleem. Dat probleem is voor de meeste mensen vervelender, daarom is er voor gekozen om die update pas te doen als de SuperWifi1 er ook klaar voor is.


Waarom sturen ze gewoon geen twee nieuwe super wifi 2 zodat ik de update krijg.

 

Ik heb dus de super wifi geïnstalleerd en de wifi op de modem uitgezet. Jij zegt dat ik hem even los moet halen zodat ik de update wel ontvang?


Nee, op die manier kan je de update niet eerder ontvangen. 

Het is het beste om af te wachten tot de update klaar is voor de SuperWifi1, en dan zal je het op al je apparaten krijgen.


Reageer