Skip to main content
Vraag

Inloggen op KPN Experia Box V10 lukt niet

• 17 maart 2025
  • 4 reacties
  • 35 keer bekeken

de experia v10 modem die ik bij een nieuw abonnement heb ontvangen heeft het volgende probleem.  ik probeer bij het modem in te loggen, maar ik heb geen inlog gegevens. op Admin tesamen met de wpa code op de sticker reageert de inlog met een fout melding. de naam en code zijn waarschijnlijk door een vorige gebruiker gewijzigd. de modem is helemaal vergeeld en er zit alleen een sticker op met s/n, ssid en wpa code. geen inlog kaartje meer. ik wil graag de naam veranderen van de modem en de econstand activeren en andere instellingen eventueel, maar ik kom er niet in. hoe kom ik aan de inlognaam en wachtwoord, op mijn kpn id reageert het modem ook niet. of moet ik gewoon een nieuwe modem krijgen die wel werkt en alles blanco is ingesteld. of kan ik op 1 of andere manier de modem resetten naar de fabrieksinstellingen, zodat de Admin en wpa code weer werken of eventueel een override wachtwoord. 

4 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17562 reacties
  • 17 maart 2025

Hallo ​@Mad Bulldog 

De SSID en WPA code betreffen de default WiFi instellingen.

Om in te loggen in de webinterface laat je de eerste keer het wachtwoord veld leeg.
Dan zal je vanzelf gevraagd worden om een eigen Admin wachtwoord in te voeren.

Mocht er toch door een vorige gebruiker een Admin wachtwoord ingesteld zijn, dan moet je een factory reset op de v10 uitvoeren d.m.v. een paperclip in het reset-gaatje bij de aan/uit drukknop.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 maart 2025

Thnx, het Admin probleem is hiermee verholpen. Alleen weet ik niet hoe ik de eco stand kan instellen. Ik heb geenhebruiksaanwijzing bij de experia V10 modem gekregen. 

De knop bovenop het modem begrijp ik wel, maar de instellingen via de modem ( op bepaalde tijden automatisch aan en uitzetten ) kan ik niet vinden in de instellingen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17562 reacties
  • 18 maart 2025

Hallo ​@Mad Bulldog 

In het hierboven aangegeven Kennisbank artikel wordt verwezen naar de KPN website.

Meer lezen over het installeren en gebruiken van de Experia Box V10?
Bekijk de Experia Box V10 handleiding.

Kies na het inloggen op de v10 voor Instellingen in de bovenbalk. Dan staat in de kolom links de optie ECO. Klik daar op, dan zie je vervolgens onderstaand scherm.

Daar kan je per uur/per dag instellen of de functie aan of uit staat.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6916 reacties
  • 20 maart 2025

Hoi ​@Mad Bulldog! Welkom op de KPN Community! Ik zie dat ​@RBxx je van uitstekend advies heeft voorzien, dank daarvoor! Is het allemaal nog gelukt qua instellen?

Reageer

*