Skip to main content

Wat ik ook probeer, het lukt mij met geen mogelijkheid meer om in te loggen op mijn modem. 

Resetten biedt ook geen soelaas. Het lijkt er op dat de oude gegevens steeds weer automatisch worden ingesteld. Zou graag terugwillen naar de fabrieksinstellingen maar dat lukt dus niet...

Gaat het hier over de wifi paswoorden of over het paswoord om in te loggen op het modem? De eerste wordt door kpn opgeslagen en wordt na een reset weer terug gezet. Om hier definitief vanaf te komen dient er een wifi paswoord wijziging op het modem te worden doorgevoerd. Dit wordt dan als een nieuwe waarde gezien die bij reset dan wordt teruggezet.

Om weer de gegevens van de sticker te verkrijgen moet een wifi reset in het modem worden uitgevoerd.

Het paswoord om in te loggen op het modem wordt niet opgeslagen door kpn. Wel kan het zo zijn dat als er ook superwifi,s in gebruik zijn dat het ingestelde paswoord van deze superwifi,s ook geldt voor het modem indien deze samenwerkt met de superwifi,s. Eea is afhankelijk van de softwareversies van de apparaten.

 

 

 


Het gaat mij om het inloggen op de modem zelf. Ik heb Superwifi's maar vanwege verbouwing nog niet aangesloten. 


@Ruggiero Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het niet lukt om in te loggen op je modem. 

Wat gaat er precies mis? Welke melding krijg je? 

Wellicht dat het met ons topic over de Box 12 al wel lukt om in te loggen? 

Ik hoor het graag! 


Goedenavond,

 

ik heb exact hetzelfde probleem. Ik kan niet (meer) inloggen op mijn modem… alle wachtwoorden al geprobeerd en zelfs een hardreset gedaan. Althans… wat je een hardreset kan noemen. Ook mijn modem pakt zijn oude gegevens weer op en het probleem blijft aanwezig. enig idee? thanks alvast!


Goedenavond,

 

ik heb exact hetzelfde probleem. Ik kan niet (meer) inloggen op mijn modem… alle wachtwoorden al geprobeerd en zelfs een hardreset gedaan. Althans… wat je een hardreset kan noemen. Ook mijn modem pakt zijn oude gegevens weer op en het probleem blijft aanwezig. enig idee? thanks alvast!

Zijn er superwifi,s bij betrokken. ? Zo ja dan kopieert de v12 het toegangswachtwoord hiervan na een reset.


Goedenavond,

 

ik heb exact hetzelfde probleem. Ik kan niet (meer) inloggen op mijn modem… alle wachtwoorden al geprobeerd en zelfs een hardreset gedaan. Althans… wat je een hardreset kan noemen. Ook mijn modem pakt zijn oude gegevens weer op en het probleem blijft aanwezig. enig idee? thanks alvast!

Zijn er superwifi,s bij betrokken. ? Zo ja dan kopieert de v12 het toegangswachtwoord hiervan na een reset.

Hoe moet ik dit nu aanpakken dan? ik heb nu de wifipunten uitgezet en nogmaals de reset uitgevoerd maar hij pakt weer de oude gegevens op en voegt de originele naam er nog bij aan toe ook. Ik heb nu 2 verbindingsmogelijkheden maar 0 inlogmogelijkheden.

 

superwifi's daarintegen zijn wonderbaarlijk wel gerest. Die lichten nu paars op en functioneren niet meer. 


Goedenavond,

 

ik heb exact hetzelfde probleem. Ik kan niet (meer) inloggen op mijn modem… alle wachtwoorden al geprobeerd en zelfs een hardreset gedaan. Althans… wat je een hardreset kan noemen. Ook mijn modem pakt zijn oude gegevens weer op en het probleem blijft aanwezig. enig idee? thanks alvast!

Zijn er superwifi,s bij betrokken. ? Zo ja dan kopieert de v12 het toegangswachtwoord hiervan na een reset.

Hoe moet ik dit nu aanpakken dan? ik heb nu de wifipunten uitgezet en nogmaals de reset uitgevoerd maar hij pakt weer de oude gegevens op en voegt de originele naam er nog bij aan toe ook. Ik heb nu 2 verbindingsmogelijkheden maar 0 inlogmogelijkheden.

 

superwifi's daarintegen zijn wonderbaarlijk wel gerest. Die lichten nu paars op en functioneren niet meer. 

Alles communiceerr onderling met elkaar. V12 samen met de superwifi,s wordt als 1 netwerk gezien. Bij het resetten van de v12 is er ook een resetopdracht vertrokken naar de superwifi,s. Paars betekent gereset. Inloggen op de v12 zou nu met het password achter op de sticker moeten kunnen. Als de superwifis weer via ethernet gekoppeld worden nemen ze alle gegevens van de v12 weer over. Koppeling van superwifis zou ook via wps knop (v12 wps en sw wps activeren)moeten kunnen. Bespaart kabelgedoe.

Het terug oppakken van oudere wifi gegevens na reset kan worden opgelost door een wifi reset ergens in de v12 uit te voeren. 


Goedenavond,

 

ik heb exact hetzelfde probleem. Ik kan niet (meer) inloggen op mijn modem… alle wachtwoorden al geprobeerd en zelfs een hardreset gedaan. Althans… wat je een hardreset kan noemen. Ook mijn modem pakt zijn oude gegevens weer op en het probleem blijft aanwezig. enig idee? thanks alvast!

Zijn er superwifi,s bij betrokken. ? Zo ja dan kopieert de v12 het toegangswachtwoord hiervan na een reset.

Hoe moet ik dit nu aanpakken dan? ik heb nu de wifipunten uitgezet en nogmaals de reset uitgevoerd maar hij pakt weer de oude gegevens op en voegt de originele naam er nog bij aan toe ook. Ik heb nu 2 verbindingsmogelijkheden maar 0 inlogmogelijkheden.

 

superwifi's daarintegen zijn wonderbaarlijk wel gerest. Die lichten nu paars op en functioneren niet meer. 

Alles communiceerr onderling met elkaar. V12 samen met de superwifi,s wordt als 1 netwerk gezien. Bij het resetten van de v12 is er ook een resetopdracht vertrokken naar de superwifi,s. Paars betekent gereset. Inloggen op de v12 zou nu met het password achter op de sticker moeten kunnen. Als de superwifis weer via ethernet gekoppeld worden nemen ze alle gegevens van de v12 weer over. Koppeling van superwifis zou ook via wps knop (v12 wps en sw wps activeren)moeten kunnen. Bespaart kabelgedoe.

Precies, dat is inderdaad wat me logisch lijkt. de super wifipunten zijn dus goed gegaan maar het modem is nogsteeds niet gereset. Ik heb nu een netwerk met de originele kpn naam en een netwerk met de naam die ik altijd heb gebruikt. dus wat ik net al aangaf zijn er nu 2 mogelijkheden om wifi te gebruiken maar nogsteeds kom ik niet in het modem en kan ik nu dus ook niet mijn wifi punten toevoegen etc… 

 

de reset werkt dus gewoon niet… 


Goedenavond,

 

ik heb exact hetzelfde probleem. Ik kan niet (meer) inloggen op mijn modem… alle wachtwoorden al geprobeerd en zelfs een hardreset gedaan. Althans… wat je een hardreset kan noemen. Ook mijn modem pakt zijn oude gegevens weer op en het probleem blijft aanwezig. enig idee? thanks alvast!

Zijn er superwifi,s bij betrokken. ? Zo ja dan kopieert de v12 het toegangswachtwoord hiervan na een reset.

Hoe moet ik dit nu aanpakken dan? ik heb nu de wifipunten uitgezet en nogmaals de reset uitgevoerd maar hij pakt weer de oude gegevens op en voegt de originele naam er nog bij aan toe ook. Ik heb nu 2 verbindingsmogelijkheden maar 0 inlogmogelijkheden.

 

superwifi's daarintegen zijn wonderbaarlijk wel gerest. Die lichten nu paars op en functioneren niet meer. 

Alles communiceerr onderling met elkaar. V12 samen met de superwifi,s wordt als 1 netwerk gezien. Bij het resetten van de v12 is er ook een resetopdracht vertrokken naar de superwifi,s. Paars betekent gereset. Inloggen op de v12 zou nu met het password achter op de sticker moeten kunnen. Als de superwifis weer via ethernet gekoppeld worden nemen ze alle gegevens van de v12 weer over. Koppeling van superwifis zou ook via wps knop (v12 wps en sw wps activeren)moeten kunnen. Bespaart kabelgedoe.

Precies, dat is inderdaad wat me logisch lijkt. de super wifipunten zijn dus goed gegaan maar het modem is nogsteeds niet gereset. Ik heb nu een netwerk met de originele kpn naam en een netwerk met de naam die ik altijd heb gebruikt. dus wat ik net al aangaf zijn er nu 2 mogelijkheden om wifi te gebruiken maar nogsteeds kom ik niet in het modem en kan ik nu dus ook niet mijn wifi punten toevoegen etc… 

 

de reset werkt dus 

Blijkbaar staat wat er na reset terugkomt in de kpn cloud. Reset wordt wel uitgevoerd maar daarna wordt de oude waarde teruggepakt. Bij wijze van test zou je opnieuw kunnen resetten terwijl de verbinding met internet eruit ligt. Modem kan dan geen contact leggen met kpn systemen. Dan kijken of de wifi terugkeert naar de sticker gegevens achterop. Zo ja dan inloggen en wifi reset zoeken. Die zet waardes terug naar fabrieksstand en dropt dit in de kpn cloud.

 


Goedemiddag,

 

ook dit uitgeprobeert maar wanneer ik de kabel naar het glasvezel er weer in stop haal hij toch weer zijn oude gegevens op en kom ik weer niet in mijn modem...


Als je Chrome gebruikt om in te loggen gaat het niet werken. Deze blokkeert het inloggen op je modem.

Gebruik Explorer. En het gaat zeker lukken. Ligt niet aan het password. 

 


Reino ydema had het juiste antwoord en de oplossing! Opnieuw geprobeerd met Firefox ipv Chrome en ja hoor, het werkte.

2 dingen:

  1. Firefox waarschuwde dat het modem was gereset en dat ik dus het fabriekswachtwoord moest invullen
  2. dat “de verbinding niet secure was". Ik denk dat hier het probleem met Chrome zit. KPN, doe, hier iets aan!!

Hallo allemaal. 

In het topic KPN Box 12: van specificaties tot instellingen wordt hier meer uitleg over gegeven. 

Omdat we gestopt zijn met het gebruiken van certificaten op deze manier, maar de browser wel een certificaat verwacht ontstaat deze melding. 

Het inloggen gebeurt echter op je eigen netwerk, en de melding voor het certificaat wegklikken is dus veilig.

Normaal je gesproken zou je deze melding ook eenmalig moeten krijgen. Tenzij je geschiedenis van de browser (cookies, cache etc) elke dag leegt.