Skip to main content

Ik heb het modem een week (nieuwe klant) en kan niet inloggen op het modem. Heb alles geprobeerd, dwz met hand intypen, met kopiëren van het wachtwoord op de verschillende aangegeven url’s op meerdere browsers (chrome, edge, firefox). Intussen uren bezig zonder resultaat.

Wat ik nog niet geprobeerd heb: inloggen met beheerderswachtwoord. Kan ik dat ergens vinden?

Ik wil inloggen, want ik heb smartlampen, die niet op 5 Ghz maar op 2,4 Ghz werken. Die setting wil ik dus veranderen, of kan dat ook zonder in te loggen op het modem?

Beste @ElyH, welkom! Heb je alle opties uit dit artikel al eens doorgenomen?

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login


Beste Marcia, dit standaardantwoord had ik al ergens gelezen en de verschillende mogelijkheden ook geprobeerd. Zonder resultaat.  

Inloggen lukt dus niet. Ik heb ook nog 2 andfere vragen gesteld:

  1. Wat ik nog niet geprobeerd heb: inloggen met beheerderswachtwoord. Kan ik dat ergens vinden?
  1. Ik wil inloggen, want ik heb smartlampen, die niet op 5 Ghz maar op 2,4 Ghz werken. Die setting wil ik dus veranderen, of kan dat ook zonder in te loggen op het modem?

Ha @ElyH, maak je gebruik van de Thuis App? Wil je het eens zonder die app proberen? Als eerste zou ik dit even proberen: De Box 12 een harde reset geven en dan daarna inloggen met het wachtwoord wat achter op de Box 12 staat.

  1. Ik wil inloggen, want ik heb smartlampen, die niet op 5 Ghz maar op 2,4 Ghz werken. Die setting wil ik dus veranderen, of kan dat ook zonder in te loggen op het modem?

Dit kan inderdaad alleen door in te loggen op het modem. 


Ik heb de harde reset met prikker gedaan. Maar inloggen lukt nog steeds niet. Ik heb weer de hele riedel (verschillende url’s, verschillende browsers) doorlopen. Maar vruchteloos. Begin nu wel te twijfelen, of ik er goed aan heb gedaan om over te stappen.

Wat nu?


Ik heb intussen een beerderswachtwoord via de app ingesteld. Ik kan nog altijd niet inloggen op het modem en dus de 2,4GHZ niet instellen. Echt balen. Dus hoop (en reken eigenlijk ook) op een reactie, waar ik niet lang op hoef te wachten


Ik heb precies hetzelfde probleem gehad afgelopen dagen..😫

Van alles geprobeerd zoals in het topic hierboven (browsers geprobeerd: Edge, Chrome) andere devices etc... Telefonsisch contatct met KPN gehad om het te verhelpen..lukte niet. Uiteindelijk hebben ze me een nieuwe modem gestuurd.  Met deze modem precies hetzelfde probleem.

Weer telefonisch contact gehad met KPN..tijdens de factory reset hebben ze me in de wacht gezet. In de tussen tijd bedacht ik me laat ik eens FireFox installeren en hiermee kom ik er wel in. 

Met Chrome en Edge lukt het nog steeds niet.

Toch wel vreemd dat deze modem niet met de browsers van deze tijd overweg kan..

Had wel verwacht dat dit issue beter bekend was KPN 😲


Ik heb intussen een beerderswachtwoord via de app ingesteld. Ik kan nog altijd niet inloggen op het modem en dus de 2,4GHZ niet instellen. Echt balen. Dus hoop (en reken eigenlijk ook) op een reactie, waar ik niet lang op hoef te wachten

Via het forum heb je vooral contact met andere klanten. De community bestaat daarnaast uit moderators zoals ik, maar wij zijn er niet 24/7. Het kan dus even duren voordat je een reactie krijgt. 

Heb jij Firefox ook al eens geprobeerd, zoals @KPNPeeters hierboven oppert?

 

Met de nieuwe firmware van de Box 12 is dit probleem opgelost, daar worden alle klanten stapsgewijs naar overgezet. Daar is het in dit geval dan even wachten op, helaas. 


Ja, ik had ook firefox geprobeerd.

Dank je, Marcia. “Daar is het in dit geval dan even wachten op, helaas.”
Is dat dagen, weken, maanden?
En hoe weet ik, dat de nieuwe firmware geïnstalleerd is/kan worden?

Dan kan ik nu ook alvast het volgende probleem aankaarten. De internetsnelheid. Ik koop Superfiber1. Wat krijg ik: de helft: 414.7 Mbit/s down en 574,3 Mbit/s up (gemeten via https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm)

Wat gaat de KPN hier aan doen om ervoor te zorgen, dat ik tevreden wordt? We stappen weer over naar een ander, als de KNP het probleem niet binnen een week (19 december dus) oplost.  Dit is absoluut geen service, laat staan reclame. We kunnen 8 lampen in de huiskamer niet gebruiken en de internetsnelheid is niet waar we contractueel recht ophebben. Juist vanwege die snelheid zijn we over gestapt.


Ja, ik had ook firefox geprobeerd.

Dank je, Marcia. “Daar is het in dit geval dan even wachten op, helaas.”
Is dat dagen, weken, maanden?
En hoe weet ik, dat de nieuwe firmware geïnstalleerd is/kan worden?

Ik weet niet op welke termijn😓. Je merkt daar in de regel niets van, dus het is een kwestie van proberen in te loggen. Ik snap dat dit niet ideaal is. 

Dan kan ik nu ook alvast het volgende probleem aankaarten. De internetsnelheid. Ik koop Superfiber1. Wat krijg ik: de helft: 414.7 Mbit/s down en 574,3 Mbit/s up (gemeten via https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm)

Wat gaat de KPN hier aan doen om ervoor te zorgen, dat ik tevreden wordt? We stappen weer over naar een ander, als de KNP het probleem niet binnen een week (19 december dus) oplost.  Dit is absoluut geen service, laat staan reclame. We kunnen 8 lampen in de huiskamer niet gebruiken en de internetsnelheid is niet waar we contractueel recht ophebben. Juist vanwege die snelheid zijn we over gestapt.

Als je 1 Gbit/s afneemt, moet je bekabeld meer dan 400 Mbit/s halen.. Je hebt deze meting inderdaad ook bekabeld gedaan? Wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijk ik met je mee. Heb jij verder nog randapparatuur aangesloten? 


Intussen is de box geupdate. Maar nu heb ik problemen met het aansluiten van apparaten. 31 apparaten zijn gekoppeld, waarvan 16 bekabeld, 5 aan het wifinetwerk en 8 aan het extra wifinetwerk 2,4 Ghz. Aan dat laatst wil ik er nog wel 20 koppelen (voornamelijk lampen). Dat lukt niet. Zijn daarvoor genoeg dhcp adressen beschikbaar en kan ik dat aantal eventueel uitbreiden.? Zo ja, hoe doe ik dat dan?


Je kunt meer informatie over dhcp instellingen aanpassen vinden in onze Kennisbank:

Het moet zeker lukken om ze allemaal te verbinden!

 


De primaire vraag is niet beantwoord: hoeveel dhcp adressen zijn beschikbaar. Zijn dat er 100?

 


Je kunt de hele range, dus 192.168.2.1 t/m 192.168.2.253, gebruiken. Behalve 254 (die gebruik je voor het inloggen op het modem) en 255.