Skip to main content

Hoi lezers,

Ik heb mijn modem moeten resetten en wil inloggen op mijn router. Connecten naar wifi is geen probleem, maar vervolgens inloggen op mijn router lukt niet. Hij gebruitk als username standaard admin. Het wachtwoord staat achterop mijn modem. Als ik dat wachtwoord invoer dan pakt hij hem niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat er een probleem is met 1 van de symbolen in het wachtwoord. Dat is nl deze: " 

Geen idee hoe ik die op mijn toetsenbord exact reproduceer, dus vandaar via QR gekopieerd. Ik heb hem ook als " en als '’ geprobeerd. Niets werkt. Ik heb de modem handmatig via het knopje gereset en ook via de online omgeving. SSid is netjes herstelt incl. password achterop de stikker. Inloggen op de router lukt dus met geen mogelijkheid. Ik wil graag hulp van iemand die ofwel het symbool kan ontrafelen ofwel die een herproduceerbaar standaard wachtwoord voor de router instelt. 

Inmiddels gefixt via een oud threat met daarin de tip via een andere url in te loggen. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de taalinstellingen, dus toetsenbord, dus andere waarde/interpretatie van het symbool dat ik noemde.

 

Erg matig. Heeft me 2 uur tijd gekost.Â