Skip to main content

Probeer al dagen in te loggen op mijn router 192.168.2.254 krijg dan router is niet bereikbaar

dit probleem heb ik sinds ik windows 11 heb geinstaleerd op windows 10 heb ik namelijk geen last

hoe krijg ik dit probleem opgelost

Ā 

****

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt & gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Bij eigenschappen gekeken en daar IPv^6 gevonden en uitgezet .

Kan in router nu


OkƩ, dan is het duidelijk en ik hoop dat het voor de moderators en daarmee voor het modemdevelopmentteam ook duidelijk is.

Zet de IPv6 ondersteuning maar weer aan en zet de windows instelling "prefer IPv4 over IPv6" ook aan.

WaarĀ die instelling zit ... even Googlen.


Maar werkt verder nog niet zoals het hoort.Ā 

Via de knop gemaakt in Symbaloo geeft dit nog steeds negatief resultaat

Ā 


Maar werkt verder nog niet zoals het hoort.Ā 

Via de knop gemaakt in Symbaloo geeft dit nog steeds negatief resultaat

Maar in de browser op die Windows 11 machine ging het wel goed.

Zie ook mijn vorige bericht nog even.


Ā 

Ze zouden het ip adres er gewoon bij moeten zetten. BijĀ Subject Alternative Name. Doe ik zelf ook. Kijk eens wat een machtig mooi slotje ik heb op m'n eigen router:

Gewoon op het ip adres.

Ā 


Welke SSL certification organisation heb jij gebruikt voor aanmaken van het SSL certifcate?


Hoi effe na het uitzetten van IPv6 kan ik gewoon inloggenĀ probleem opgelost.

hartelijk bedanktĀ 


Hoi effe na het uitzetten van IPv6 kan ik gewoon inloggenĀ probleem opgelost.

IPv6 heeft wel de toekomst dus is het de vraag of het uitzetten van IPv6 wel "de oplossing" is.

Beter is mijns inziens om Windows te vertellenĀ dat hij IPv4 moet prefereren boven IPv6.

Dit kan je doen met een wijziging in de registry. (Daarna wel even rebooten.)

Ā 


hoi wjb

heb nu alleen nog probleem in windows 10 als ik ben ingelogdĀ  kan ik de configuratie niet opslaan krijg dan de melding

dit is ook niet opgelost als ik IPv6 uit schakel


hoi wjb

heb nu alleen nog probleem in windows 10 als ik ben ingelogdĀ  kan ik de configuratie niet opslaan krijg dan de melding

dit is ook niet opgelost als ik IPv6 uit schakel

Dat klopt, dat is een heel ander probleem.

Gebruik jij KPN Veilig of andere antivirus/antimalware op dieĀ Windows machine?


Ja ik gebruik kpn veiligĀ 


Ja ik gebruik kpn veiligĀ 

Kan het zijn dat er in KPN Veilig (F-Secure) ingesteld is dat .cfg bestanden niet opgeslagen mogen worden?


Waar kan ik dat zien?


Waar kan ik dat zien?

Ik zou het niet weten, ik gebruik geen KPN Veilig en zal dat ook nooit gaan doen.


In Windows 11 hetzelfde probleem kan cdH bestand niet opslaan en daar staat geen kpn veilig opĀ 


Sorry cfg bestand


Wat ook werkte voor mij was via het commandĀ ipconfigĀ het IPv6 adres van de modem opzoeken (Default Gateway fe80::...) en dat adres in C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts toevoegen alsĀ fe80::... mijnmodem.kpn.

Zo hoef je niet IPv6 uit te schakelen of IPv4 te prefereren.

fe80::ā€¦Ā is een afkorting van mijn IPv6 adres, je moet het hele adres gebruiken dat je ziet inĀ ipconfig.

Let op, datĀ hostsĀ bestand kun je alleen als administrator editen. Daarvoor kun je hem ook eerst uit die map naar je desktop slepen, editen als normale gebruiker, dan weer in deĀ C:\Windows\System32\drivers\etcĀ map slepen.

Het kan natuurlijk wel zijn dat dat adres (Default Gateway IPv6) een keer wijzigt en dan moet je het hosts bestand updaten.