Skip to main content

Hallo @R.V.D.L

Pas op met het admin password dat op het etiket aan de achterzijde van de KPN Box 12 staat.

De speciale karakters die daar in kunnen staan, lijken soms erg op elkaar, zoals (  {   

Misschien heb je hier nog wat aan.

Op de achterzijde van de KPN Box staat een QR-code waarin alle informatie opgeslagen is:

Een smartphone kan deze QR-code met de camera scannen en de codes ontcijferen.

Met kopiëren en plakken kan je het deel met het Admin password dan gebruiken op het inlogscherm. Dan weet je zeker dat je de juiste tekens gebruikt. 

Succes!

zijn mooie utopieën maar na resetten, proberen en proberen weer resetten kom ik er nog steeds niet in 

 

Admin: afgeplitst

zijn mooie utopieën maar na resetten, proberen en proberen weer resetten kom ik er nog steeds niet in !

weet KPN zelf wel wat er aan de hand is?


Hi @HillWest en welkom op ons forum.

Ik lees dat het inloggen op je modem niet lukt. Door drukte zijn we later bij je topic dan anders. Is het intussen gelukt? Lukt het ook niet met de tip die @RBxx deelde in het andere topic?

Zo niet, we denken hier graag met je mee. Deel dan zo veel mogelijk informatie over wat je zelf al geprobeerd hebt, vanaf wat voor apparaat je op je modem in probeert te loggen en waar je precies tegen aan loopt. Krijg je een foutmelding te zien? Deel deze dan ook. Probeer het ook eens vanaf een ander apparaat of met een andere internetbrowser. 


Hi @Alexandra 

nee het is nog niet gelukt ook niet met de qr-code, met pc kabel of draadloos van af mij laptop of mobielentelefoon.. 

ik blijf lezen wat anderen ervaren en zal het laten weten als het mij lukt en hoe.. 


YESSSSSSSS ik ben erin

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ 

dit is de juiste link die verspreid moet worden en in de app gezet moet worden 


U weet dat in de QR code nog meer data staat dan het admin password? U moet dus het admin password uit de QR code kopiëren en alleen dat gebruiken. Niet heel de QR code. 


De post van Hillwest is de oplossing. Bedankt daarvoor! De KPN box 12 kan heel vreemd doen in sommige gevallen. Wanneer je hem via de normale manier benaderd op http://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

Wanneer je na reset of bij start het standaardwachtwoord moet wijzigen, werkt dit wachtwoord vervolgens niet. Ook het oude wachtwoord werkt dan opeens niet meer. Wat je ook probeert, via verschillende browsers, je kunt niet meer inloggen met geen enkel wachtwoord. Maar als je dan vervolgens handmatig het adres in de adresbalk wijzigt in; https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ krijg je een melding dat het een onbeveiligde pagina is, links onder op geavanceerd klikken en kiezen om toch door te gaan. En je kunt weer inloggen. 
 


YESSSSSSSS ik ben erin

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ 

dit is de juiste link die verspreid moet worden en in de app gezet moet worden 

Ook voor mij werkte deze oplossing!!


@PatrickFixitall  @ermep01 Goed om te horen en dank voor het delen beide!


Dank HillWest,

 

Met jouw url werkte het wel.

Erg beroerd dat dat niet op de KPN-website te vinden is, kost een hoop tijd en frustratie als je alleen bij KPN zoekt….


zou mooi zijn als kpn deze link onderbrengt in een knop op je persoonlijke pagina bij kpn (HINT/TIP)


Bij mij was het stuurprogramma het probleem. Waarschijnlijk bij een nieuwe automatische update van Windows 10 is een nieuw stuurprogramma geïnstalleerd, sindsdien had ik geen internet meer.

Ter info: Mijn netwerkkaart: Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7265. : 802.11n

Oplossing die voor mij heeft gewerkt:

Ga naar apparaatbeheer. Klik netwerkadapters open.

Rechtermuisknop op Intel (R) Dual Band Wireless-AC 7265,

→ (Klik op) stuurprogramma's bijwerken

→ (Klik op) op mijn computer zoeken naar stuurprogramma's (Onderste optie)

→ (Klik op) ik wil kiezen uit een lijst met stuurprogramma's op mijn computer (Onderste optie)

 

Vervolgens krijg je een keuze uit meerdere stuurprogramma's

Ik kreeg er vier. Twee van INTEL en twee van Microsoft.

Die van Microsoft werken niet goed. Kies die van INTEL

→ (Klik op) stuurprogramma: Intel (R) Dual Band Wireless-AC 7265 (INTEL)

 

Automatische Windows 10 update uitzetten.

 

Â