Skip to main content

Na een 2e modemwissel ivm een storing doorloop ik de installatiehulp. Aan het einde wordt gevraagd of alle lampjes naar behoren branden.

 

Dit is niet het geval (servicelampje blijft oranje branden) dus klik ik nee, dan kom je op een pagina met de melding: "this site has been disabled for the time being" met deze link https://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14949

Jammer dat het online niet werkt, misschien kan een van de mods hier een melding van maken? 

Mijn probleem/storing blijft dus helaas na 2x een vervangende V10:

  • Servicelampje blijft oranje branden, 
  • wegvallende TV+,
  • pairbonding werkt niet (dsl lampjes alleen L1),
  • Thuis app kan geen wachtwoord aanmaken. 

Dit allemaal na mijn verhuizing, hiervoor (dezelfde apparatuur/bekabeling) op het oude adres werkte alles prima.

Vandaag maar even aankijken en dan maandag maar weer 0800 0402 bellen. 

figure widget

Voor storingen en niet-werkende diensten kun je 24/7 bellen met 0800 0402 @RonaldM01 

Wat werkt er niet bij jou @RonaldM01 ?

 


Bedankt voor de snelle reactie @N.N. ik heb mijn post iets aangepast zodat de issues beter zichtbaar zijn.

 

Mijn probleem/storing blijft dus helaas na 2x een vervangende V10:

  • Servicelampje blijft oranje branden, 
  • wegvallende TV+,
  • pairbonding werkt niet (dsl lampjes alleen L1),
  • Thuis app kan geen wachtwoord aanmaken. 

Dit allemaal na mijn verhuizing, hiervoor (dezelfde apparatuur/bekabeling) op het oude adres werkte alles prima.

Vandaag maar even aankijken en dan maandag maar weer 0800 0402 bellen. 


De thuis app werkt niet als u alleen een Experiabox v10 heeft. Die werkt bij deze Experiabox alleen als u ook SuperWiFi's of Experia WiFi's heeft. Als u die niet heeft, vergeet de thuis app. 


U gebruikt wel het Y-kabeltje?


In plaats van de thuis-app, die is/wordt uitgefaseerd, dien je nu de MijnKPN-app te gebruiken @RonaldM01 


In plaats van de thuis-app, die is/wordt uitgefaseerd, dien je nu de MijnKPN-app te gebruiken @RonaldM01 

Die zal ook niet werken als je alleen de Experiabox v10 hebt denk ik. Probeer het maar. Waarschijnlijk doet die helemaal niks.


U gebruikt wel het Y-kabeltje?

Nee, ik heb geen Y-kabeltje maar de ouderwetse telefoonstekker (zoals op het vorige adres). 


Hoe ziet de aansluiting er in de meterkast uit @RonaldM01 , kun je daar ook een foto van plaatsen?

 


Hoe ziet de aansluiting er in de meterkast uit @RonaldM01 , kun je daar ook een foto van plaatsen?

 

Het betreft een appartement waar de aansluiting in de woonkamer binnenkomt. In de meterkast zit alleen de groepenkast. 


U gebruikt wel het Y-kabeltje?

Nee, ik heb geen Y-kabeltje maar de ouderwetse telefoonstekker (zoals op het vorige adres). 

@RonaldM01

1. Dit aansluitpunt is niet aangepast naar pairbonding hier moet sws een monteur bij komen.

2. De bekabeling op de telefoon stekker is een platte kabel, ook wel (flat cable) genoemd dit is not done bij een adsl/vdsl verbinding hierdoor kan je juist heel veel problemen krijgen met stabiliteit van het internet.

3. Is op dit huidige adres pairbonding überhaupt beschikbaar? Dat is even belangrijk om ook te weten..

4. Misschien zitten de draden niet goed of los in de aansluiting. Probeer eventueel de aansluiting voorzichtig op te maken en een foto er van hier te plaatsen dan kunnen we eventueel meedenken..


De thuis app werkt niet als u alleen een Experiabox v10 heeft. Die werkt bij deze Experiabox alleen als u ook SuperWiFi's of Experia WiFi's heeft. Als u die niet heeft, vergeet de thuis app. 

@Nick83 ook zonder superwifi of expwifi is de app te gebruiken icm de V10. Vaak genoeg gebruikt bij klanten zonder dit. ;)


Hoe ziet de aansluiting er in de meterkast uit @RonaldM01 , kun je daar ook een foto van plaatsen?

 

Het betreft een appartement waar de aansluiting in de woonkamer binnenkomt. In de meterkast zit alleen de groepenkast. 

Dan moet er een installatiemonteur bij komen om een pairbonding aansluiting te maken @RonaldM01 


De thuis app werkt niet als u alleen een Experiabox v10 heeft. Die werkt bij deze Experiabox alleen als u ook SuperWiFi's of Experia WiFi's heeft. Als u die niet heeft, vergeet de thuis app. 

@Nick83 ook zonder superwifi of expwifi is de app te gebruiken icm de V10. Vaak genoeg gebruikt bij klanten zonder dit. ;)

Ik kom niet verder dan:

En dan:

En het wachtwoord is zeker wel goed.

De MijnKPN app hoef ik helemaal niet te proberen, want die stuurt me rechstreeks naar de thuis app. 


De thuis app werkt niet als u alleen een Experiabox v10 heeft. Die werkt bij deze Experiabox alleen als u ook SuperWiFi's of Experia WiFi's heeft. Als u die niet heeft, vergeet de thuis app. 

@Nick83 ook zonder superwifi of expwifi is de app te gebruiken icm de V10. Vaak genoeg gebruikt bij klanten zonder dit. ;)

Ik kom niet verder dan:

En dan:

En het wachtwoord is zeker wel goed.

De MijnKPN app hoef ik helemaal niet te proberen, want die stuurt me rechstreeks naar de thuis app. 

Ok, doe een harde reset achter in de V10, wacht totdat die herstart is en je oude wifi gegevens weer heeft ingeladen +/- ongeveer 5 minuten kan dit duren. Verbind dan weer met wifi, ga dan eerst naar 192.168.2.254 via webbrowser. Eerst aanmelden zonder ww in te vullen. Dan word je gevraagd om een nieuwe password aan te maken. Maak daarna nieuwe admin/beheerders password aan. 

Ga daarna naar de thuis app en voer het beheerders password in.  Dit moet 100% goed gaan.


U gebruikt wel het Y-kabeltje?

Nee, ik heb geen Y-kabeltje maar de ouderwetse telefoonstekker (zoals op het vorige adres). 

@RonaldM01

1. Dit aansluitpunt is niet aangepast naar pairbonding hier moet sws een monteur bij komen.

>> dat zou wel jammer zijn. 

2. De bekabeling op de telefoon stekker is een platte kabel, ook wel (flat cable) genoemd dit is not done bij een adsl/vdsl verbinding hierdoor kan je juist heel veel problemen krijgen met stabiliteit van het internet.

>> ik heb ook een wit/ronde kabel bij de aansluiting geleverd door KPN monteur op oude adres. Pairbonding werkt met geen van beide maar ik zal die ronde gewoon gebruiken ipv die platte. 

3. Is op dit huidige adres pairbonding überhaupt beschikbaar? Dat is even belangrijk om ook te weten.

>> dat zou wel moeten werken, dat is eerder door een forum mod nagekeken. 

4. Misschien zitten de draden niet goed of los in de aansluiting. Probeer eventueel de aansluiting voorzichtig op te maken en een foto er van hier te plaatsen dan kunnen we eventueel meedenken..

>> goed idee, ik zal vandaag of morgen de aansluiting even openschroeven. Misschien heb ik daarom ook die storingen op TV+

 


De thuis app werkt niet als u alleen een Experiabox v10 heeft. Die werkt bij deze Experiabox alleen als u ook SuperWiFi's of Experia WiFi's heeft. Als u die niet heeft, vergeet de thuis app. 

@Nick83 ook zonder superwifi of expwifi is de app te gebruiken icm de V10. Vaak genoeg gebruikt bij klanten zonder dit. ;)

Ik kom niet verder dan:

En dan:

En het wachtwoord is zeker wel goed.

De MijnKPN app hoef ik helemaal niet te proberen, want die stuurt me rechstreeks naar de thuis app. 

Ok, doe een harde reset achter in de V10, wacht totdat die herstart is en je oude wifi gegevens weer heeft ingeladen +/- ongeveer 5 minuten kan dit duren. Verbind dan weer met wifi, ga dan eerst naar 192.168.2.254 via webbrowser. Eerst aanmelden zonder ww in te vullen. Dan word je gevraagd om een nieuwe password aan te maken. Maak daarna nieuwe admin/beheerders password aan. 

Ga daarna naar de thuis app en voer het beheerders password in.  Dit moet 100% goed gaan.

Die stappen heb ik ook doorlopen (wachtwoord wijzigen via 192.168.2.254) maar dan krijg ik ook in de app 'er is iets misgegaan' als ik dat wachtwoord gebruik 🤷🏼‍♂️


De thuis app werkt niet als u alleen een Experiabox v10 heeft. Die werkt bij deze Experiabox alleen als u ook SuperWiFi's of Experia WiFi's heeft. Als u die niet heeft, vergeet de thuis app. 

@Nick83 ook zonder superwifi of expwifi is de app te gebruiken icm de V10. Vaak genoeg gebruikt bij klanten zonder dit. ;)

Ik kom niet verder dan:

En dan:

En het wachtwoord is zeker wel goed.

De MijnKPN app hoef ik helemaal niet te proberen, want die stuurt me rechstreeks naar de thuis app. 

Ok, doe een harde reset achter in de V10, wacht totdat die herstart is en je oude wifi gegevens weer heeft ingeladen +/- ongeveer 5 minuten kan dit duren. Verbind dan weer met wifi, ga dan eerst naar 192.168.2.254 via webbrowser. Eerst aanmelden zonder ww in te vullen. Dan word je gevraagd om een nieuwe password aan te maken. Maak daarna nieuwe admin/beheerders password aan. 

Ga daarna naar de thuis app en voer het beheerders password in.  Dit moet 100% goed gaan.

Die stappen heb ik ook doorlopen (wachtwoord wijzigen via 192.168.2.254) maar dan krijg ik ook in de app 'er is iets misgegaan' als ik dat wachtwoord gebruik 🤷🏼‍♂️

Dan komt dat omdat jou verbinding nog niet goed in dienst is en niet optimaal werkt. Hopelijk kan er snel een monteur jou problemen komen oplossen. 👍🏼.


@Steve Mnt @nn ik denk ook dat een monteur nodig is. In het stopcontact zijn maar 2 aders afgewerkt, dus dan wordt pairbonding lastig 🫣

 

 


Ik denk dat dit niet het originele aansluitpunt van KPN is. Zit er niet in de meterkast nog iets ofzo? Of ergens anders in huis?


Ik denk dat dit niet het originele aansluitpunt van KPN is. Zit er niet in de meterkast nog iets ofzo? Of ergens anders in huis?

Die is er dus niet zoals @Steve Mnt eerder schreef @Nick83 


@Steve Mnt @nn ik denk ook dat een monteur nodig is. In het stopcontact zijn maar 2 aders afgewerkt, dus dan wordt pairbonding lastig 🫣

 

 

Ja idd lijkt mij het beste, het moet zeker goed komen, succes !!


@Steve Mnt servicemedewerker moet eerst nog een kabeltje toesturen, als dat niet werkt mag hij een monteur laten plannen 🫣 We zijn er bijna 👍


@Steve Mnt servicemedewerker moet eerst nog een kabeltje toesturen, als dat niet werkt mag hij een monteur laten plannen 🫣 We zijn er bijna 👍

Pff ok maar dat zal niets uitmaken de aansluiting moet aangepast worden naar pairbonding isra punt de kpn monteur moet echt komen. Beter vraag je er als nog naar ook al zeggen ze dat het geld kost. De monteur zal deze sws niet gaan berekenen als hij/zij de huidige situatie ziet zoals die nu is. Dat is ten alle tijde kosteloos. Zo moet die uiteindelijk gaan worden, dan pas kan je het y-kabeltje gebruiken. Het komt uiteindelijk goed..😏


@Steve Mnt dit heb ik vanmorgen ontvangen, is het geen 'antieke' splitter? Ik heb het er maar tussen gezet, zonder verschil natuurlijk.

Hopenlijk gaat het goed komen, ik laat het uiteraard horen. 

 


@Steve Mnt dit heb ik vanmorgen ontvangen, is het geen 'antieke' splitter? Ik heb het er maar tussen gezet, zonder verschil natuurlijk.

Hopenlijk gaat het goed komen, ik laat het uiteraard horen. 

 

Pffff... heeft KPN die überhaupt nog? 😳😖