Skip to main content
Beantwoord

Instelling Experiabox 12: extra Wi-Fi instellen

• April 28, 2022
  • 8 reacties
  • 1176 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds enkele weken heb ik smartverlichting voor buiten dat op 2.4 GHZ werkt. Echter is het vrij instabiel. Verbinding valt regelmatig weg, terwijl ik volop sterkte heb en het bereik in de tuin ook goed is. Nu las ik over de Extra Wi-Fi mogelijkheid op de Experiabox 12. Is het de moeite waard om deze opties aan te zetten en hier alleen de smartlampen aan te hangen? 

Ik lees graag van jullie!

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi @Remco_1980. Welkom op het KPN Forum! Dat lijkt mij helemaal geen verkeerd idee. In het topic “KPN Box 12: Extra Wifi instellen” kan je lezen hoe je dit doet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 28, 2022

Dat is heel verstandig om te doen. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @Remco_1980. Welkom op het KPN Forum! Dat lijkt mij helemaal geen verkeerd idee. In het topic “KPN Box 12: Extra Wifi instellen” kan je lezen hoe je dit doet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 1, 2022

Hoi @Remco_1980. Welkom op het KPN Forum! Dat lijkt mij helemaal geen verkeerd idee. In het topic “KPN Box 12: Extra Wifi instellen” kan je lezen hoe je dit doet.

Betekent dit dat de volledige bandbreedte van de 2.5 GHZ in wordt ondergebracht of wordt de bandbreedte "geknepen"? We hebben buiten de smartproducten ook nog andere devices die op 2.5 GHZ werken...

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 1, 2022

Op het moment dat je geen andere apparaten gebruikt heb je de volledige bandbreedte.  Anders ga je get delen.  Maar om een lamp aan te zetten gebruik je nagenoeg niks. Is dat het antwoord op je vraag?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 1, 2022

Op het moment dat je geen andere apparaten gebruikt heb je de volledige bandbreedte.  Anders ga je get delen.  Maar om een lamp aan te zetten gebruik je nagenoeg niks. Is dat het antwoord op je vraag?

Ik denk het wel (heb niet zo heel veel verstand van IT). Maar als ik het goed begreep zou het dus een goed idee zijn om de extra wifi instellingen te gebruiken puur en alleen voor de smart lampen en de rest via de standaard 2.5 en 5 GHZ te laten lopen?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 1, 2022

Ja dat is precies de bedoeling. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 1, 2022

Valt er ook nog te tweaken hoeveel bandbreedte er voor de extra wifi beschikbaar is?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • May 1, 2022

Valt er ook nog te tweaken hoeveel bandbreedte er voor de extra wifi beschikbaar is?

Nee.