Skip to main content
Vraag

Instellingen firewall voor het verzenden van e-mail

• 12 maart 2025
  • 2 reacties
  • 31 keer bekeken

Sinds 2 dagen lukt het voor een deel van mijn e-mailboxen geen mails te verzenden. Dit heb ik al eerder gehad, en toen hebben we de beveiliging op laag gezet. Dat heeft tot voor kort gewerkt. In ieder geval sinds deze week niet meer. Bovendien kan ik een webpagina niet openen. Ook in verband met de firewallinstellingen.

Heb zojuist ingelogd op het modem, de instelling aangepast naar aangepast. Maar ook dat geeft nog niet het gewenste resultaat. Erg vervelend, want het blokkeert mijn werk, en ik heb al zo veel te doen..

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 12 maart 2025

Beste ​@Barend LaHo met welk programma wil je de mail versturen, de KPNWebmail of een commercieel programma?

In de regel hoeft er binnen de firewall niets aangepast te worden voor het afhandelen van de mail.

KPN heeft het verzenden van de mail vorig jaar wel aangescherpt i.v.m. de veiligheid.

Heb je de mailinstellingen in je eigen mailsoftware al eens nagelopen?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 14 maart 2025

Hi ​@Barend LaHo,

Ik zie dat JanD je al aan heeft geraden om de instellingen van je mailprogramma te bekijken, is daar nog iets uit naar voren gekomen? 

Mocht alles daar al goed staat en het verzenden lukt nog steeds niet, zou je dan meer informatie kunnen geven over wat er precies gebeurt? Krijg je bijvoorbeeld een bepaalde foutmelding te zien?

En gaat het om KPN emailadressen? Zo ja, lukt verzenden wél via de online webmail omgeving ?

*