Hoe kan ik de firewall van mijn modem 12b aanpassen?
Als ik inlog zie ik geen menu voor Beveiliging?
Heeft dat te maken met de versie van de software op op mijn modem?
Dit staat er nu op: SGEJ1000060E
Hoe kan ik de firewall van mijn modem 12b aanpassen?
Als ik inlog zie ik geen menu voor Beveiliging?
Heeft dat te maken met de versie van de software op op mijn modem?
Dit staat er nu op: SGEJ1000060E
Ja dat klopt. U heeft nog een oude versie. Wat wilt u aanpassen aan de firewall? En waarom?
Ik wil een torrent programma gebruiken en wil dit in de firewall aanpassen zodat de poort niet geblokeerd wordt.
Hallo
Bij de de nieuwe KPN software is er een uitgaande firewall toegevoegd, maar in de oude software (SGEJ1000060E) is die niet aanwezig. Alle uitgaande poorten staan daar nog open.
Inkomende poorten staan dicht, die kan je d.m.v. Port Forward openstellen naar de betreffende apparaten in jouw netwerk.
Bedankt voor je antwoord. Ik ga het proberen!
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik gebruik de volgende gegevens voor port forwarding:
Protocol: TCP-UDP
External host: leeg
Internal host: ip adres van mijn computer
External port: poort voor torrent
Internal port: zelfde als External port
Als ik dan een test doe in het torrentprogramma krijg ik een foutmelding dat de test niet gelukt is.,…
Bij Ziggo stond UPnP aan, maar als ik dat op de KPN box doe, krijg ik nog steeds een foutmelding op de poort…
Is er iemand die ditzelfde probleem heeft gehad met een torrent client?
Ook mijn plex server is op een of ander manier niet meer beschikbaar sinds ik de KPN modem gebruik…..
Helaas kan ik je daarmee niet verder helpen. Geen ervaring met port forwards en meer specifiek torrents.
Iemand anders nog een idee? Of ervaring hiermee?
Hoe krijg ik de nieuwe software op mijn modem geinstalleerd?
Ik begin steeds meer spijt te krijgen dat ik overgestapt ben naar KPN….. Wat een moeite om het aan de praat te krijgen….
Hoi Harry is het nog een beetje gelukt? Mocht je nog hulp nodig hebben laat het dan weten! Zou je dan ook jouw profiel kunnen invullen?
Dat lijkt er wel op
Hoi Remco,
Plex werkt nu gelukkig , maar het torrent programma nog niet helaas.
Ik heb de computer een vast ip adres gegeven in de KPN modem en de poort forwarding ingesteld zoals ik hierboven heb gezegd.
Ook heb ik het torrent programma in Windows defender open gezet.
Als ik dan de poort test in het torrent programma dan krijg ik helaas nog steeds een foutmelding.
Mis ik nog iets wat nog ingesteld moet worden?
Kun je een schermafdruk plaatsen van die poortforwarding?
Ik weet niet wat er aan de hand is maar de test op de poorten faalt maar als ik wat download dan is de Nat ok…
Dus er is geen probleem meer.
Topic mag gesloten worden.
Is het ook mogelijk om het plaatje van mijn vorige post weg te halen? Dat lukt mij niet.
Fijn dat het gelukt is Harry! Post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.