Skip to main content

Bedankt KPN 😤

Nadat vannacht mijn modem een update heeft ontvangen is mijn interne netwerk “kapot” 😭

Dat wil zeggen alle devices krijgen wel een IP adres vanuit het modem toegewezen maar kunnen het internet niet bereiken.

Zowel devices via wifi als via kabel verbonden hebben dit probleem.

 

Mijn wifi netwerk bestaat uit Ubiquiti AP’s, allen verbonden via kabel aan een netwerkswitch.

Deze netwerkswitch is verbonden met het KPN modem.

 

Uit/aan zetten van de modem als ook het NT fiber kastje lost het probleem niet op.

 

De modem heeft firmware versie V12.C.23.15.06

Ik kan ook geen eens meer op het modem inloggen met het bij mij bekende wachtwoord (opgeslagen in pwd manager) als het wachtwoord dat op de sticker aan de achterkant van de modem staat.

 

Bellen met de klantenservice en een reset van het modem (computer gestuurd) biedt ook geen oplossing.

 

Voor de modemupdate werkte het allemaal perfect en zonder problemen!

 

@Kpn welke wijziging zit er in de modemupdate waardoor mijn interne netwerk nu “kapot” is en hoe gaan jullie dit fiksen!

Op deze manier kan ik niet thuiswerken!

Als de voorgaande versie de totaal anders uitziende oudere interface was van sagemcom dan heeft er niet een “gewone update” plaatsgevonden. Dit is meer een complete transitie waarbij alle instellingen geinterpreteerd en geconverteerd worden. 

Is er al een fabrieksreset uitgevoerd om te zien hoe daar op gereageerd wordt?


Een fabrieksreset heeft de problemen opgelost.


Reageer