Skip to main content
Antwoord

Internet IP subnet instellen bij poortforwarding KPN box 12 werkt niet

• July 16, 2025
  • 11 reacties
  • 112 keer bekeken

Internet IP subnet instellen bij poortforwarding KPN box 12 werkt niet 

beste 

Ik probeer zojuist een Poortforwarding in te stellen op een KPN box 12.
het instellen met één Internet IP-adres werkt wel , maar als ik hetzelfde doe met een subnet 93.96.2.224/28 werkt het niet.

Ik krijg dan de melding ongeldig IP-Adres

Ik heb dit al vaker gedaan en toen had ik geen probleem 

Wat doe ik fout of moet er nog meer ingesteld worden 

gr  John V

Beste antwoord door Arjan van KPN

Is een bekend probleem sinds V12.C.25.06.06, Zie ook deze topic. In V12.C.24.16.14 werkte het nog wel.

Wilde net hetzelfde plaatsen nadat ik navraag had gedaan 😅 Je zit dan waarschijnlijk op de versie hierboven genoemd en dan is het wachten op een nieuwe update die het fixt. Hopelijk gebeurt dat in de eerst komende. Excuus voor het ongemak. 

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 16, 2025

Beste ​@John Verhoeven zie onderstaande link voor aanvullende info:

@JanD 

Ik snap jouw opmerking .
Ik hoop dat je ook mijn opmerking gelezen hebt, waarin ik duidelijk aangeef dat ik het vaker gedaan heb, maar dat het deze keer niet lukt.
Het lijkt ook een van de laatste Firmware versies te zijn, misschien zit daar een probleem in .

Als je specifiek aan wilt geven wat ik fout doe graag ook dat punt aanstippen . 

• July 16, 2025

Ik heb volgens mij in een ander topic al eens gelezen dat da niet meer lukt. Zal wel een bug zijn.

Je kunt het veld ook gewoon leeg laten.

@Marlon92 

Daar lijkt het ook op want als je op de info link klikt bij de regel in het modem,  leest je hoe je het moet doen maar dan geeft deze een fout melding .

Als ik het leeg laat, heeft de hele wereld toegang via deze poort dat wil ik juist voorkomen.

Aangezien dat wij vanuit remote connectie maken met verschillende Wan Ip nummer is het Invullen van een Subnet juist handig in plaats van 15 Wan ip adressen invoeren  

Vulpen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Medewerker
  • July 16, 2025

Heb je ook geprobeerd om er een .0/24 van te maken? Dat is een iets gebruikelijkere reeks.

Als dat werkt blijft het natuurlijk nog steeds een bug die m.i. opgelost moet worden maar dan heb je iig een workaround

@Vulpen 

Nee dat heb ik niet geprobeerd .
zodra ik in de gelegenheid ben ga ik dat uitproberen.

hartelijk dank 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@John Verhoeven. Welkom op de KPN Community! 

Ik moet bekennen dat ik zelf niet zo goed weet of je hier iets fout doet of dat er iets misgaat. Aan de reacties van Marlon92 en Vulpen te zien zou het moeten kunnen wat je doet, misschien nog wel met een kleine aanpassing. Laat maar weten of de suggestie van ​@Vulpen werkt. Zo niet, dan ga ik hier intern even navraag doen over hoe en wat. 

@Arjan van KPN 

Hoi Arjan,

Vandaag weer hetzelfde probleem bij een KPN box 12
Ik heb weer ons subnet ingevoerd maar weer dezelfde foutmelding 

Daarom het subnet ingevoerd met .0/24 ook dat geeft dezelfde foutmelding
Ik heb ook de voorbeeld IP-adressen ingevoerd maar dat levert hetzelfde resultaat op.

Edokter
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 21, 2025

Is een bekend probleem sinds V12.C.25.06.06, Zie ook deze topic. In V12.C.24.16.14 werkte het nog wel.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Wilde net hetzelfde plaatsen nadat ik navraag had gedaan 😅 Je zit dan waarschijnlijk op de versie hierboven genoemd en dan is het wachten op een nieuwe update die het fixt. Hopelijk gebeurt dat in de eerst komende. Excuus voor het ongemak. 

@Edokter

ja hetzelfde probleem  ik had deze topic niet gevonden :-) 
het is zo jammer dat dit niet meer werkt, was een van de weinige niet enige huis tuin en keuken modem die dat kon volgens mij 

Ik kreeg het vandaag in een V12.C.24.16.14 ook niet werkend.

Hopelijk kan ​@Arjan van KPN iets betekenen om dit intern uit te laten zoeken 

Hartelijk dank voor je tip