Skip to main content
Vraag

Internet valt regelmatig uit op mijn V10, alleen power brandt dan nog

• July 16, 2025
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

Ik heb een Experiabox V10 en de laatste weken valt het internet regelmatig uit, het enige lampje dat dan nog brand is de "power”. Na enkele minuten komt het langzaam weer online maar dit komt dus regelmatig voor. Waar moet ik zijn om de verbinding tot aan mijn modem te laten testen?

6 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

Ik raad je aan om KPN te bellen op 0800-0402. 

• Auteur
  • Helper
  • July 17, 2025

Net KPN gebeld, die komen met het verhaal dat de V10 niet met wifi extenders om kan gaan anders dan hun eigen SuperWifi2 punten. Ik heb een setje TP link extenders die altijd prima hebben gewerkt, maar blijkbaar er voor zorgen dat de V10 opeens internet verbinding verliest? 

Zijn die modems van KPN zo slecht gebwoud dat ze niet met de meest verkochte wifi extendewrs om kunnen gaan of is dit een verkooptruuk om die superwifi2 punten te verkopen? Heb ze trouwens in huis maar vervangen omdat die ook continue uitvielen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 22, 2025

Goedemorgen ​@Stefan72 en dank voor jouw bericht!

Helaas ben je in dit geval verkeerd geïnformeerd wat betreft het gebruik van je TP link extenders in combinatie met de Experia Box v10, dit zou gewoon moeten werken. Heb je misschien onlangs een update van je modem ontvangen? In dat geval zou ik je willen adviseren om de Experia Box v10 nog een reset te geven (door met een paperclip of tandenstoker het reset gaatje op de achterkant ingedrukt te houden totdat het lampje 'Power' rood begint te branden). Hoor graag van je of dit heeft geholpen en wat nu de stand van zaken is!

• Nieuwkomer
  • July 22, 2025

Wij hebben ook wifi problemen de laatste zeg 5 dagen na update van KPN modem. 
Overigens kan ik achter de experia box V10 geen reset knop vinden die met een paperclips kan worden reset beste Jan van KPN. Er zit overigens wel een reset knop op m’n box.

Idd bellen. 0800-0402 lijkt me de goede route. 
resetten werkt niet. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 23, 2025

Goedemorgen ​@James 47 en welkom hier op onze Community!

Het is ook geen knop maar echt een gaatje en daarbij staat de tekst 'reset'. Mocht je nog niet hebben gebeld dan kan het geen kwaad om deze reset alvast uit te voeren. En anders inderdaad even bellen of een terugbelafspraak inplannen

• Auteur
  • Helper
  • July 23, 2025

Goedemorgen ​@Stefan72 en dank voor jouw bericht!

Helaas ben je in dit geval verkeerd geïnformeerd wat betreft het gebruik van je TP link extenders in combinatie met de Experia Box v10, dit zou gewoon moeten werken. Heb je misschien onlangs een update van je modem ontvangen? In dat geval zou ik je willen adviseren om de Experia Box v10 nog een reset te geven (door met een paperclip of tandenstoker het reset gaatje op de achterkant ingedrukt te houden totdat het lampje 'Power' rood begint te branden). Hoor graag van je of dit heeft geholpen en wat nu de stand van zaken is!

Ik heb de router al meerdere keren gereset (via dar piepkleine gaatje wat inderdaad even zoeken is) maar dat bracht geen oplossing. Uiteindelijk mijn tp-link afgekoppeld en de oude superwifi2 punten terug gezet en nu valt de modem niet meer uit in ieder geval. 

Dacht ter compensatie van een kleiner aantal extenders een switch er tussen te zetten maar hierdoor viel de snelheid van mijn internet opeens terug met 80% tot 90% waardoor ik niet meer thuis kon werken.

Wederom met KPN aan de telefoon gehangen, de KPN modem kan blijkbaar ook niet samen met een switch werken. Na het verwijderen van de switch is de snelheid weer terug maar een modem die problemen geeft bij het koppelen van veel gebruikte extenders of switches geeft geen goede indruk. 

Zou fijn zijn als KPN een fatsoenlijke modem op de markt zou brengen zonder al teveel KPN software er op zodat andere hardware ook gebruikt kan worden.